Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Zejk1

    Zejk1 2nd gear

    Kuulemani mukaan esim. vahinkotarkastajilla on jotkin sellaiset tunnukset joilla näkevät vanhatkin ilmoitukset ja myydytkin hintoineen nettiautosta, Eräs vahinkotarkastaja vaaleanpunaisessa paidassaan , sukupuolisesta suuntautumisesta jäi arveltavaa, tokaisi meillekkin että ettehän te ole itsekkään maksanut autosta paljoa, Kyseessä oli rattijuopon kolhima Sierra joka ostettiin katsastamattomana ja kansivikaisena. Kansi kunnostettiin ja auto hitsattiin ja katsastettiin eli mielestäni aivan eri arvoinen kun ostohetkellä silloin.
    Huvittaa oikein ajatella jos oltaisiin saatu auto vaikka ilmaisiksi mummolta niin olisiko veijari sanonut että ilmaisiksi olette saaneet , ei makseta mitään,
     
    mukko, miguelo, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    ”Meinaan vaan et eikö ostohinta näyttele merkittävää roolia myös uuden hinnan asettamisessa?:)

    Hinnoitteleminen on ammattimiesten hommaa. Oon joskus vaihtanu halvemman auton kallimpaan ja saanut itse välirahaa. Kysyin kyllä ennen papereita että ymmärrätkö että sinulla on kalliimpi auto? En halua käyttää hyväksi jos toinen on vaikka vähälahjainen. Mulkut on asia sitten erikseen.

    Yleensä ne autot ei käy kaupaksi nettiautossakaan jos ja kun ne on hinnoiteltu päin prinkkalaa. Sillä omalla ostohinnalla kun ei ole merkitystä myydessä vaan yleisellä markkinahintatasolla jos on vertailupohjaa olemassa.
     
    mikkis83, viikinki75, päivystäjä ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. 455STW

    455STW Gearhead

    Ihan selvää tekstiä?!? "kun reikä ja aivohalvaus kasvoivat"...

    https://www.nettiauto.com/lincoln/continental/10762418

    Lisätiedot
    Historia 1961-1969 Lincoln Continental

    1961 Lincoln Continental perustui ehdotettuun 1961 Thunderbirdin kaksiovinen kova tynnyri, joka oli hylätty liian tyylikkääksi eikä tarpeeksi urheilullinen tyypilliselle Thunderbird-ostajalle. Vuoden 1958 taantuma ja Edsel-vitsaus olivat sittemmin loukkaantuneet vakavasti Ford Motor Companyn yleisesti. Mutta vaikka nelipyöräinen Thunderbird oli suhteellisen valtava menestys, Lincoln-divisioona oli vaarassa tuhota. Suunnittelijat ja insinöörit työskentelivät kovasti uuden, erottuvan ja kannattavan Lincolnin tekemisessä. He onnistuivat hienosti 1961-69 Continentalin kanssa

    Lincoln päätti rakentaa autoja neljän oveen, mutta vaihtovelkakirjaluokka haluttiin ja jatkuva valtuutus jakaa suuret alustakartat Thunderbirdin kanssa. Itse asiassa vuoteen 1968 kaikki Lincoln Continentals olivat nelivuotisia ajoneuvoja. 1961-autojen koon pienentämiseksi valittiin "itsemurha" taka-saranaiset takaovet. Pyöränpinnan pituus oli suhteellisen lyhyt 123 ", kunnes auto venytettiin 126": iin 1964 vuoteen 1969.

    Nämä autot ovat saattaneet olla fyysisesti lyhyempiä kuin ennen sukupolvea, mutta ne olivat melkein yhtä raskaita. Muunnettavissa olevat versiot painoivat 300 kiloa enemmän kuin kovaa korkkia, koska tarvittiin rungon kiinnittämistä. Moottorit olivat luonteeltaan massiivisia, ja ne alkoivat vuonna 1961 430 kuutiometriä ja 320 hevosvoimaa, kun reikä ja aivohalvaus kasvoivat 462 kuutiosenttimetreihin ja teho kasvoivat 340 hevosvoimaan vuonna 1966. 1969-auto on "hybridi" uusi 460 kuutiosenttimetri, 365 hv Lincoln V-8 siirrettävän yksikön runkoon. Kaikki tällaiset autot katsotaan kerättävinä. Aikaisemmat nelisivuiset kovalevyt ovat edullisempia kuin vaihtovelkakirjat. Mitään maininta näistä autoista ei ole täydellinen ilman surullista muistoa siitä, että se oli venytetty versio tästä autosta, joka kuljetti presidentti Kennedyn vuonna 1963 salamurhan päivänä.

    1962 Lincoln Continental Info

    Kehon tyylit
    4dr avoauto
    4dr Sedan

    Moottorityypit
    8-syl. 430cid / 300hp 2bbl
    8-syl. 430cid / na 2bbl Export

    Lisätietoja
    Jarrutuksen paino: 4929 lbs.
    Ajoneuvon pituus: 213 tuumaa.
    Pyörän jalusta: 123 in.

    1962 Lincoln Continental 4dr Convertible Info

    Tuotettu numero
    3212
     
    Marklin, Pertti K, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. J.J.

    J.J. Gearhead


    Suora Suomennos sanoista bore ja stroke. Eli käännetty Englannista google kääntäjällä.
     
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Onpa kova tynnyri, ai perkele kun piti oikein hohottaa :D
     
    päivystäjä ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  6. Lassi

    Lassi Gearhead

    Sillon kun minulle tuli ilman valuutan vaihtoa, niin ei ollut myynnissä intternetissä. Sitä edeltävälle tullessa varmaan olikin.
    Vieläkö haluat vängätä:D
     
  7. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Enpä juuri
     
  8. palontie

    palontie Gearhead

  9. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    jariha tykkää tästä.
  10. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Siis täh? Itse kysyit mikä oli viimevuoden hinta autossasi, joka ei sitten ollutkaan netissä myynnissä? Ja me ei tiedetty, kun sun aiempi hinta tältä kesältä.
    Niin mistä sä nyt oikein sitten haluat vängätä?
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Mulle myös käynyt noin.

    Mutta olen myös vaihtanut kalliimman halvempaan päittäin, koska "pakko saada toi".:D Kyseessä rakenneltu/uniikki jenkki.
     
  12. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Hmmm... Vakuutusyhtiö ei ole ajatuksenlukija. He ei voi myöskään ottaa harrastajan arviota vakuutusarvoksi (tällä palsallakin on nähty että joku voi arvottaa 100€ romun 5000€ arvoiseksi). Mitä jäljellä? 1. Aikaisemmat arviot, 2. Aikaisemmat hintapyynnit.
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Tais tulla väärään keskusteluun? Ilmeisesti siihen vakuutustaisteluun tarkoitettu?
     
  14. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Niinhän heillä on, samoin kuin autoverosta päättävillä "todellisilla asiantuntijoilla".

    Terveisin: Aikoinaan Keltainen Pörssi minun ja vahinkotarkastajan välissä :argue:.
     
    jariha tykkää tästä.
  15. Lassi

    Lassi Gearhead

    Alkujaan sitä '18 vuoden hintaa kyselin.
    Hintaa jolla se oli joskus reilu vuosi sitten myynnissä. En sitä hintaa jolla se minulle on kulkeutunut vaihtokaupan kautta. Mutta kuten tuli aikaa sitten selväksi, niin sitä hintaa ei ole vielä kukaan muistanut.

    Väittelyn tarvetta ei ole, kuan luulin ottaneeni osuutta keskusteluun.
     
  16. FUKK

    FUKK 1st gear

    palontie tykkää tästä.
  17. miguelo

    miguelo Gearhead

    Tori-sivustolla myynnissä Opel Rekord 1963, joka sinänsä on hyvin asiallisen ja ryhdikkään oloinen, tiedä sitten mahtaakohan olla kovasti peltitöitä tarjolla tuon ostajalle?

    [​IMG]

    En pitäisi edes kovinkaan kalliina, sillä hintapyynti autolla on 1200 e. Näitäkään ei kovin usein näe liikenteessä, hauska harrasteauto.

    https://www.tori.fi/vi/59363949.htm
     
    isalmela tykkää tästä.
  18. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    mietin tuota kun katoin potentiaalista käyttistä itelle mutta aattelin että peltihommaa voi olla paljon kun on jossain suulissa varmaan seissyt+ kaikkea muuta.

    Myös kovin vähäinformatiivinen ilmotus ei innostanut kyselemään enempää.
     
  19. mukko

    mukko 2nd gear

    Ite ainaki pyrkiny, vähintään myyntikuvia ottaessa, pitään ne vanitkin siisteinä mutta esim nyt se että tuo Dodgen tekele on talon ainut kampe mihin mahtuu koko viiden penikan (3-9v) lauma + se palvelee käyttöautona = ei vaan kerkiä/jaksa joka päivä siivota vimosen päälle.
    Toki jos ois myymässä niin ennen kuvien ottoa tai myyntiaktia sen siivois...

    Ei ittiäkään kiihota, siis jos ei täyttä projektia ole ostamassa, se että kuvista jo näkee että auto on liikkuvaroskis.
     
    speedy tykkää tästä.
  20. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Gearhead

    isalmela tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!