Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. ramman

    ramman Gearhead

    totta. ei vaan sen mallin ja sen ikäisissä mersuissa (W123) mikä tuo oli niin ollut.
    eikä siinäkään sohvaa ollut vaan joku penkkiviritys siinä normipenkkien välissä.
     
  2. timuli

    timuli Gearhead

  3. StoneSour09400

    StoneSour09400 3rd gear

    muistan kun muksuna olin mukana ostamassa yhdelle perhetuttu pornokauppiaalle samanlaista 280se mersua, ei siis toki rattikarahkalla tainnut muistikuvien mukaan ollut se. siitä lähtien mieleen tulee vaan näistä pornokauppiaan autoina.
     
  4. WBBC

    WBBC Gearhead

    Mulle tulee mieleen tuosta korimallista Dallasin J.R. Ewing.
     
  5. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    4500e/tarjous
    Tarkista paine lompakosta ja tee tarjous. Pyynti harvoin on myyntihinta ja kun nykyinen kaupankäynti näyttää olevan vaihtokauppaa niin täytyy vehkeet hinnoitella niin että vaihdokista voi olevinaan jotain hyvittääkkin. Mulle on se ja sama onko se lähtöjään kutonen vai kasi,samoja autoja ne on ja mieluusti rupean jatkojalostamaan tästä kun on kuitenkin varsin hyvä rungoltaan ja koriltaan jos ei kaupaksi mene.
     
  6. WBBC

    WBBC Gearhead

    Nyt olisi tilaisuus kysyä, että kuinka paha vika pitää olla päässä, että on vaihtanut alkuperäisen koneen tuohon?
    Tai jos on sen ostanut tuollaisena, niin miksi on ostanut Oldsin Nissanin dieselillä???
     
    hot rod man ja ramman tykkäävät tästä.
  7. toyopet

    toyopet Gearhead

    :rolleyes:
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  8. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Se kannattaisi käydä muutoskatsastamassa V8:lle, niin saattaisi olla heti kiinnostavampi.;)
     
    Muokattu: 27.11.2019
    mikkis83 tykkää tästä.
  9. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Taisi olla vanha taksi?
    Faijalla oli 90-luvulla 6 hengen Cedric myös samanlaisella virityksellä, vaikka oli lattia manuaali.
    Se oli entinen maalaistaksi.
     
    ramman tykkää tästä.
  10. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    Kuten sanoin,jatkojalostan siitä mielelläni itselleni auton jos ei mene kaupaksi/vaihdu pidempihyttiseen vastaavaan. Myyntivinkkejä en usko tarvitsevani enkä nää järkeä muutoskatsastaa sitä 305:lla jos jatkosuunnitelmat on vaihtaa tekniikka isompaan´ja tehdä muutoskatsastus sille seuraavan leiman yhteydessä. Mutta kiitos huolenpidostanne.
     
  11. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Olen monesti miettiny, että mikä vitsi on tämä Cedricin diesel etenkin näissä pitkäkatoissa ja muissakin vanhoissa erikoisemmissa autoissa? Onko se joku ikiliikkuja-jeesusmoottori vai onko niitä jostain syystä jäänyt isoja määriä jouten, vai onko se helppo asentaa vai mitä ihmettä... Kävin kerran katsomassa rullaavaa mutta muuten räpeltämätöntä Caprice-farmaria, omistajallaan se oli ollut pitkään tallin perukoilla ja hänelläkin oli kuulemma ollut fetissi asentaa siihen Cedricin diesel :eek:
     
    1purehell ja litres tykkäävät tästä.
  12. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    ja nuo olssin kuvatkin näyttää siltä kun ois kuvattu perunalla :odeek:
     
    jariha tykkää tästä.
  13. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Äläkää ny olko noin suppeita diesel swappeja kohtaan! :rotfl:
     
    miguelo, isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  14. Bukero

    Bukero 3rd gear

    luulenpa/muistelisin että aikoinaan kasarina näitä tehtiin syystä että oli edullisin "riisseli teknologia"..., ja ennenkaikkea luotettava ja halpa.
    ko. datsunien korit lahos taxi/ym käytössä muutamassa vuodessa mutta jäljelle jäi tämä ikuisuusmaineen perinyt japsitekniikka
     
    miguelo, viikinki75, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. toyopet

    toyopet Gearhead

    Se on varmaan se, kun aiemmin bensa- ja dieselpakulla oli isompi ero käyttömaksuissa ja polttoaineen hinnassa. Eli tuommoinen veronkiertopaku oli todella veroja kiertävä dieselinä.
    GM:n dieselit oli taas kalliita ostaa ja ilmeisesti noita cedricin dieseleitä on liki joka nurkalla ollut halvalla saatavilla. Se on kuutonen ja käyntiääneltään katu-uskottava jenkkiautoon.

    Ei kai sille muuta syytä siis ole kuin saatavuus ja veronkierto kohtuullisen siedettävällä äänellä.

    Transitin tai hiace/hilux dieselit oli nelosia, eihän se käy ja hj:n/patrolin tms. kuutoset taas kalliita.
     
    viikinki75, Stang_81, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Hyvä moottori on Nissanin LD28, paitsi voima siitä puuttuu. Mutta eipä sitä lajia muissakaan 80-luvun vapaastihengittävissä ollut. Mulla on veneessä tuollainen ja muistaakseni ihan nätisti kehräsi ja suora vesijäähdytetty pakoputki höpisi kun viimeksi 15 vuotta sitten ajoin.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Eiköhän Lerssinen kohta tule kertomaan.
    Tuo nettiauton linkki saa sille varmaan tippoja lahkeeseen..:D:D
     
  18. ramman

    ramman Gearhead

    Nuo nissandiiselijenkit on kyllä aivan kamalia. Yhdellä tutulla oli vaniin tungettu tollanen paskakasa. Kulki lappulattiassa 80km/h.
     
    1purehell tykkää tästä.
  19. ramman

    ramman Gearhead

    Joo vanha taksi. Siihen keskikyynärnojan paikalle oli pykätty joku penkintapanen johon sai yhden mukulan istumaan.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  20. Harri S

    Harri S Gearhead

    Toissavuonna mulla oli pienenä väliprojektina -78 G30 kevyt-KA vani, johon oli asennettu Nissan vanha rautakansi ld28 + Nissanin oma automaattiaski ja pakosarjan jatkeena turbo suoralla rosterihormilla.
    Raju laite äänimaailmaltaan, kun piti huudattaa kone ylärekisterille ennen kuin laatikko pukkas suurempaa silmään.
    Joku oli tehnyt siihen aikoinaan jäätävän laajan peltiremontin, jota sitten jatkoin valmiiksi asti. Tarkoitus oli vaihtaa siihen 6.2d, mutta enhän mä raaskinut kun oli lähes täydellinen noin.
    Tuo vani näkyi vielä viime kesänä pyörivän Helsingissä.
     
    jariha, isalmela, tsipi ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!