Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. toyopet

    toyopet Gearhead

    :rolleyes:
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  2. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Se kannattaisi käydä muutoskatsastamassa V8:lle, niin saattaisi olla heti kiinnostavampi.;)
     
    Muokattu: 27.11.2019
    mikkis83 tykkää tästä.
  3. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Taisi olla vanha taksi?
    Faijalla oli 90-luvulla 6 hengen Cedric myös samanlaisella virityksellä, vaikka oli lattia manuaali.
    Se oli entinen maalaistaksi.
     
    ramman tykkää tästä.
  4. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    Kuten sanoin,jatkojalostan siitä mielelläni itselleni auton jos ei mene kaupaksi/vaihdu pidempihyttiseen vastaavaan. Myyntivinkkejä en usko tarvitsevani enkä nää järkeä muutoskatsastaa sitä 305:lla jos jatkosuunnitelmat on vaihtaa tekniikka isompaan´ja tehdä muutoskatsastus sille seuraavan leiman yhteydessä. Mutta kiitos huolenpidostanne.
     
  5. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Olen monesti miettiny, että mikä vitsi on tämä Cedricin diesel etenkin näissä pitkäkatoissa ja muissakin vanhoissa erikoisemmissa autoissa? Onko se joku ikiliikkuja-jeesusmoottori vai onko niitä jostain syystä jäänyt isoja määriä jouten, vai onko se helppo asentaa vai mitä ihmettä... Kävin kerran katsomassa rullaavaa mutta muuten räpeltämätöntä Caprice-farmaria, omistajallaan se oli ollut pitkään tallin perukoilla ja hänelläkin oli kuulemma ollut fetissi asentaa siihen Cedricin diesel :eek:
     
    1purehell ja litres tykkäävät tästä.
  6. LUM-1

    LUM-1 3rd gear

    ja nuo olssin kuvatkin näyttää siltä kun ois kuvattu perunalla :odeek:
     
    jariha tykkää tästä.
  7. tsipi

    tsipi 3rd gear

    Äläkää ny olko noin suppeita diesel swappeja kohtaan! :rotfl:
     
    miguelo, isalmela ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  8. Bukero

    Bukero Gearhead

    luulenpa/muistelisin että aikoinaan kasarina näitä tehtiin syystä että oli edullisin "riisseli teknologia"..., ja ennenkaikkea luotettava ja halpa.
    ko. datsunien korit lahos taxi/ym käytössä muutamassa vuodessa mutta jäljelle jäi tämä ikuisuusmaineen perinyt japsitekniikka
     
    miguelo, viikinki75, isalmela ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. toyopet

    toyopet Gearhead

    Se on varmaan se, kun aiemmin bensa- ja dieselpakulla oli isompi ero käyttömaksuissa ja polttoaineen hinnassa. Eli tuommoinen veronkiertopaku oli todella veroja kiertävä dieselinä.
    GM:n dieselit oli taas kalliita ostaa ja ilmeisesti noita cedricin dieseleitä on liki joka nurkalla ollut halvalla saatavilla. Se on kuutonen ja käyntiääneltään katu-uskottava jenkkiautoon.

    Ei kai sille muuta syytä siis ole kuin saatavuus ja veronkierto kohtuullisen siedettävällä äänellä.

    Transitin tai hiace/hilux dieselit oli nelosia, eihän se käy ja hj:n/patrolin tms. kuutoset taas kalliita.
     
    viikinki75, Stang_81, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Hyvä moottori on Nissanin LD28, paitsi voima siitä puuttuu. Mutta eipä sitä lajia muissakaan 80-luvun vapaastihengittävissä ollut. Mulla on veneessä tuollainen ja muistaakseni ihan nätisti kehräsi ja suora vesijäähdytetty pakoputki höpisi kun viimeksi 15 vuotta sitten ajoin.
     
  11. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Eiköhän Lerssinen kohta tule kertomaan.
    Tuo nettiauton linkki saa sille varmaan tippoja lahkeeseen..:D:D
     
  12. ramman

    ramman Gearhead

    Nuo nissandiiselijenkit on kyllä aivan kamalia. Yhdellä tutulla oli vaniin tungettu tollanen paskakasa. Kulki lappulattiassa 80km/h.
     
    el borrachitos ja 1purehell tykkäävät tästä.
  13. ramman

    ramman Gearhead

    Joo vanha taksi. Siihen keskikyynärnojan paikalle oli pykätty joku penkintapanen johon sai yhden mukulan istumaan.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  14. Harri S

    Harri S Gearhead

    Toissavuonna mulla oli pienenä väliprojektina -78 G30 kevyt-KA vani, johon oli asennettu Nissan vanha rautakansi ld28 + Nissanin oma automaattiaski ja pakosarjan jatkeena turbo suoralla rosterihormilla.
    Raju laite äänimaailmaltaan, kun piti huudattaa kone ylärekisterille ennen kuin laatikko pukkas suurempaa silmään.
    Joku oli tehnyt siihen aikoinaan jäätävän laajan peltiremontin, jota sitten jatkoin valmiiksi asti. Tarkoitus oli vaihtaa siihen 6.2d, mutta enhän mä raaskinut kun oli lähes täydellinen noin.
    Tuo vani näkyi vielä viime kesänä pyörivän Helsingissä.
     
    jariha, isalmela, tsipi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. mjm2

    mjm2 2nd gear

    Pertti K tykkää tästä.
  16. Karpov

    Karpov Gearhead

    Aika tavaran kauppaa.


    Mulla ei painetta lompuukissa, pihassa seisoo silverado kutosella ja kaikki pelit toimii paitsi ac tyhjä (toimii muuten sekin). Vaikka siihen löisin kasin jäis vielä hyvin eroa tuohon pyyntiin.
     
  17. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    miguelo, musta78, Lemmu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. Pertti K

    Pertti K Gearhead

  19. toyopet

    toyopet Gearhead

    Tuommoinen olisi tarjolla nytkin. Projektina kylläkin. G30 vani powered by nissan.
     
  20. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    No sitten tuskin on varaa sanoa kalliiksi jos ei ole tehnyt edes tarjousta? Vaatii se vähän muutakin kun vaan sen koneen ostamisen ja aina valmis tuote on kalliimpi kun tee-se-itse kasa osia. Tolla logiikalla maaliton hylsy ei saa maksaa enempää kun hylsy+maalit koska eihän sen valmiiks tekeminen maksa yhtään enempää. Tästäkin aikasemmin hyvästä foorumista on näyttänyt tulevan joku akkojen ompeluseura. Aikasemmin joku tuolla ihmetteli ilmeisesti sitä "vaatii vain konttorilla käynnin" kohtaa. Mikähän siinä mahtoi olla vaikeaselkoista? Muutoskatsastus on ainakin tähän asti vaatinut fyysisesti konttorille menon ja kun v6 ja v8 on samalla alustalla niin ei se sen suurempia ponnisteluja vaadi. Jos se muutoskatsastus on kynnyskysymys ostettaessa 30v vanhaa työkalua harrasteeksi niin sillon varmaan kannattaa harkita jotain muuta. Kuten vaikka overdrivella toisten ilmoitusten kyttäämistä.
     
    Muokattu: 28.11.2019

Kerro tästä muillekin!