Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    No niissä se oikea tekniikka on sentään ilmoitettu
     
  2. Ftw-

    Ftw- 2nd gear

    Mä käsitän sen niin että se mörkömotti on merkitty jo otteeseen mutta tilalle on vaihdettu joku pikkukone. Eli käytännössä sen mörkömoottorin saa sinne asentamisen vaivalla.
     
    Larry, Peeaa, Charger´69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. karpo29

    karpo29 2nd gear

    Asiakkaan vika, pitaishan se nyt kertomatta tietaa. Btw. Asianomaisen artistin puhelusta suosikkikohtani on se, kun kerrotaan ettei “Suomalainen asiakas ole viela aivan taysin valmis katsomaan Amerikan hintoja”
     
    f34 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Miksi pitää olennaista tietoa salata ?
     
  5. freeride

    freeride Gearhead

    Ei kukaa salaa yhtää mitää.kuvissakin jo näkyy et mailimittari..ja varmasti sanovat sen myös jokaiselle joka kiinnostunu autosta.
     
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Aika paljon on nähty vaivaa jos ei oo ns. pihviä, lehmä ojassa tms - sopii myös tämän herran kommentteihin kun niin puolustelee ko. yrittäjää.

     
    teddy99, keitele ja Peeaa tykkäävät tästä.
  7. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kun liiketoimintaa harjoittaa, niin nahka tulisi olla sen verran paksu, että sietää tarkastelua ja arvostelua joka kohdistuu omaan liiketoimintaansa.

    Varsinkin tässä tapauksessa kun tarkastelu on hyvinkin asiallista. Se mitä yrityksen sivuilla kertoo, on julkista tietoa ja sen tulisi pitää paikkaansa.

    Enemmän tässä tapauksessa kummastusta herättää se, että soitetaan henk.koht. mielipiteensä sanoneelle sekä ilmoituksia muokataan ja ne katovat yllättäen. Kuin se, että mainostetaan kaikkien autojen olevan omassa varastossa jne.

    Josta tuli mieleen, että eikos tuo Craiglistin auto ole myynnissä yksityisellä? Jos se on myyty Suomeen (?), niin miksi se on edelleen listoilla?

     
    karpo29, teddy99, f34 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

    eniten kummastuttaa se että ameerikassa oleva auto maksaa enemmän tänne suomeen tuotuna, ei kyllä ollenkaan ymmärrä.
     
  9. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Tuleehan siihen rahti ja muita kuluja
     
  10. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Et varmaan tosissasi asiaa ihmettele.....?! :rotfl:
     
  11. three hundred

    three hundred 3rd gear

     
  12. tapsah

    tapsah 2nd gear

    no mitä luulette?? jobbarihan on tuo kaikista pahin ja alhaisin otus mitä maa päällään kantaa..



    not
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Maailmanhistorian lyhytikäisin moottoriajoneuvo?

    Tuollainen aihe tuli mieleen, kun näin tämän Riga mopon myynti-ilmoituksen.
    https://www.nettimoto.com/riga/-/2519389
    Tällä on ajettu aika paljon, jos mittarilukema on 142km. Myyjän mukaan lähtee käyntiin mikä on tälle mallille hyvinkin erikoinen piirre. Itsellänikin oli aikanaan pari tuollaista. Toisen mittarilukema oli 40 km. Molemmat menivät metallinkeräykseen.
    Näitä tuli Neuvostoliiton ystävyysmatkojen tuliaisina kai aika paljonkin, mutta hieman arvelen, että tuollaisella ei ole koskaan ollut firma maahantuojaa? Rigaa ei ainakaan löydy 80-luvun mopojen tyyppikatsastuslistalta. Yhteinen nimittäjä useimmille Riga mopoille on ollut se, että niitä ei saa mitenkään käyntiin. Ei kai saanut uutenakaan? Valtion 5 vuotis suunnitelmassa valmistusmäärn piti korvata laadun? Viimeistelyosasto oli kuluttajan omassa autotallissa, kunhan oli odottanut maksamisen jälkeen x vuotta, että sai edes mopon itselleen? Sitten olikin hyvin aikaa pohtia, miten sen saa käyntiin. Vai saako ollenkaan?
    Sitä en tiedä mitkä olivat Riga mopon pääongelmat ja miksi se oli niin toivottoman huono, että ne jäivät melkein kokonaan ajamatta. Myös rompetorien latolöydöt Rigat ovat yleensä olleet olemattoman vähän, tai jopa kokonaan ajamattomia. Onko kellään enempää kokemuksia Riga mopoista? Miksi niillä ei kukaan pystynyt ajamaan? Tai onko ketään, jolla olisi edes jotain positiivisia kokemuksia kyseisestä laitteesta?
     
    Muokattu: 8.4.2020
    passerby, Peeaa, 12345678910 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. juko7

    juko7 Gearhead

    ^Tämä muistuttaa moottorisahahankinnoistani. Menin rautakauppaan ja katselin halvinta McCullochia. Myyjä ei suositellut sitä, koska sitä ei kuulemma saanut käyntiin. Tarjosi hieman kalliimpaa Jonseredia. Ostin sellaisen, ja sitä sai nykiä kuin heikkopäinen. Joskus se käynnistyi, ja sitten sitä ei saanut sammuttaa, koska lämpimänä se varsinkaan ei käynnistynyt. Myyjä kehotti viemään sen huoltoon, jonka jälkeen se ei käynnistynyt enää lainkaan. Vein sen takaisin rautakauppaan josta olin sen ostanut, ja ilmoitin haluavani rahat takaisin. Syyksi kirjoitin, että "ääni puuttuu". Parin päivän jälkeen myymäläpäällikkö lähetti viestin, että he tarjoavat hyvitykseksi paljon kalliimpaa sahaa, johon kuuluu myös ääni. Hyväksyin sen, ja se on toiminut hyvin. En tiedä, miksi jotkut pienet kaksitahtimoottorit ovat ihan käsittämättömän huonoja käynnistymään.
     
    chevytb02, passerby, Larry ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En ole KOSKAAN halunnut mitään mopoa näin paljon, kun näiden saatesanojen jälkeen.
    Ainoa, mikä epäilyttää, niin kaveri ilmoituksessa mainitsee, että luopuu, koska kankea satakiloinen... ...itse olen 130 kiloa...

    Olishan se siisti kaivaa vaikka Malmin kruisingeissa Riga Buickin takakontista ja lähteä kiertämään parkingia!
     
    passerby, juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  16. 6PPC

    6PPC Gearhead

    Liekö tuo Riga tehty samassa kombinaatissa kuin Ahti- perämoottorit. Nekään ei lähteneet käyntiin
     
    juko7 tykkää tästä.
  17. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Isävainaa toi tuliaisena Viron työreissultaan 90-luvun alussa ko. laitteen minulle kiusaksi...Sen muistan että kauan joutui tapella että sen sai tulille, kipinää ei tullut ja bensa vuoti joka liitoksesta. Ja kaikki ruuvit ja mutterit oli käsikireydellä tehtaalta.
    Jokaisen pikku ajolenkin jälkeen jotain meni rikki tai vähintäänkin löystyi liitoksistaan. Todella pitkät välitykset kaikissa 2. vaihteessaan, jyrkemmissä mäkilähdöissä piti avittaa jaloilla liikkeelle lähtöä. Kulki sitten siihen päästyään 60-70km/h. Pakoputkeen poltti jalan automaattisesti. Kilpiinhän sitä ei saanut, onneksi. Pari viikkoa sen kanssa jaksoin taistella ja hautasin varaston perälle. Jollekkin hevosmiehen pojalle isä sen myöhemmin möi...
     
    Muokattu: 8.4.2020
    passerby, Larry, juko7 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. DX

    DX Gearhead

    mulla oli kersana yhden kesän volvopenta 39 suoravetonen perämoottori,

    sitä kans sai riuhtoa ku hullu ja stumppaili jatkuvasti täydestä laukasta, eikä taaskaan millään käyntiin, kastuneita tulppiakin sai vaihtaa aivan kokoajan,
    eikä auttanut mitkään sähköosien eikä kaasarien vaihdot.

    seuraavana kesänä oli vesijäähdytteinen viis heppanen terhi,
    omat ongelmansa siinäkin, mutta oli silkkaa juhlaa pentaan verrattuna
     
    passerby ja juko7 tykkäävät tästä.
  19. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Oma kokemus on polttomoottori trimmeristä (made in china). Käyntiin saanti melkoista salatiedettä. Juuri oikea määrä prime-pumppauksia ja kun lupaa niin sitten ryyppy päälle ja moottorin lämmettyä ryyppy pois.

    Kaasulla piti houkutella kierrokset ylös ja kaasu oli myös pidettävä pohjassa. Kertaalleen jo heitin vehkeen romukasaan, mutta päätin sitten uteliaisuuttani purkaa laitteen ennen romutusta.

    Kävi ilmi, että kaasuttimen laipan tiiviste oli murtunut ja tiiviste kovettunut.
    Kiinnitysruuvit eivät myöskään olleet kunnolla tiukalla. Tekaisin uuden tiivisteen ja tiivistin imukaulan bensaa kestävällä tiivisteliimalla halkeamien varalta.

    Seuraavaksi ohjeen mukaiset prime-pumppaukset ja ensimmäisellä yrityksellä käyntiin ohjeen mukaan. Moottorin lämmettyä otti hyvin kierroksia ja luvatun hevosvoiman kaveriksi oli ilmaantunut ilmeisesti toinen mokoma.

    Eli jos 2-tahti takkuaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, kannattaa tarkastaa ainakin imupuolen tiiveys.

    IS
     
    Seevu, passerby, DX ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. f34

    f34 Gearhead

    Mukaan lukien kampiakselin stefat.
    Sieltäkin voi vetää niin paljon ilmaa, että aiheuttaa ongelmia.
     
    Seevu, Imusihti, DX ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!