Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Miksi pitää olennaista tietoa salata ?
     
  2. freeride

    freeride Gearhead

    Ei kukaa salaa yhtää mitää.kuvissakin jo näkyy et mailimittari..ja varmasti sanovat sen myös jokaiselle joka kiinnostunu autosta.
     
  3. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Aika paljon on nähty vaivaa jos ei oo ns. pihviä, lehmä ojassa tms - sopii myös tämän herran kommentteihin kun niin puolustelee ko. yrittäjää.

     
    teddy99, keitele ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kun liiketoimintaa harjoittaa, niin nahka tulisi olla sen verran paksu, että sietää tarkastelua ja arvostelua joka kohdistuu omaan liiketoimintaansa.

    Varsinkin tässä tapauksessa kun tarkastelu on hyvinkin asiallista. Se mitä yrityksen sivuilla kertoo, on julkista tietoa ja sen tulisi pitää paikkaansa.

    Enemmän tässä tapauksessa kummastusta herättää se, että soitetaan henk.koht. mielipiteensä sanoneelle sekä ilmoituksia muokataan ja ne katovat yllättäen. Kuin se, että mainostetaan kaikkien autojen olevan omassa varastossa jne.

    Josta tuli mieleen, että eikos tuo Craiglistin auto ole myynnissä yksityisellä? Jos se on myyty Suomeen (?), niin miksi se on edelleen listoilla?

     
    karpo29, teddy99, f34 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    eniten kummastuttaa se että ameerikassa oleva auto maksaa enemmän tänne suomeen tuotuna, ei kyllä ollenkaan ymmärrä.
     
  6. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Tuleehan siihen rahti ja muita kuluja
     
  7. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Et varmaan tosissasi asiaa ihmettele.....?! :rotfl:
     
  8. three hundred

    three hundred 3rd gear

     
  9. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    no mitä luulette?? jobbarihan on tuo kaikista pahin ja alhaisin otus mitä maa päällään kantaa..



    not
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Maailmanhistorian lyhytikäisin moottoriajoneuvo?

    Tuollainen aihe tuli mieleen, kun näin tämän Riga mopon myynti-ilmoituksen.
    https://www.nettimoto.com/riga/-/2519389
    Tällä on ajettu aika paljon, jos mittarilukema on 142km. Myyjän mukaan lähtee käyntiin mikä on tälle mallille hyvinkin erikoinen piirre. Itsellänikin oli aikanaan pari tuollaista. Toisen mittarilukema oli 40 km. Molemmat menivät metallinkeräykseen.
    Näitä tuli Neuvostoliiton ystävyysmatkojen tuliaisina kai aika paljonkin, mutta hieman arvelen, että tuollaisella ei ole koskaan ollut firma maahantuojaa? Rigaa ei ainakaan löydy 80-luvun mopojen tyyppikatsastuslistalta. Yhteinen nimittäjä useimmille Riga mopoille on ollut se, että niitä ei saa mitenkään käyntiin. Ei kai saanut uutenakaan? Valtion 5 vuotis suunnitelmassa valmistusmäärn piti korvata laadun? Viimeistelyosasto oli kuluttajan omassa autotallissa, kunhan oli odottanut maksamisen jälkeen x vuotta, että sai edes mopon itselleen? Sitten olikin hyvin aikaa pohtia, miten sen saa käyntiin. Vai saako ollenkaan?
    Sitä en tiedä mitkä olivat Riga mopon pääongelmat ja miksi se oli niin toivottoman huono, että ne jäivät melkein kokonaan ajamatta. Myös rompetorien latolöydöt Rigat ovat yleensä olleet olemattoman vähän, tai jopa kokonaan ajamattomia. Onko kellään enempää kokemuksia Riga mopoista? Miksi niillä ei kukaan pystynyt ajamaan? Tai onko ketään, jolla olisi edes jotain positiivisia kokemuksia kyseisestä laitteesta?
     
    Muokattu: 8.4.2020
    passerby, Peeaa, 12345678910 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ^Tämä muistuttaa moottorisahahankinnoistani. Menin rautakauppaan ja katselin halvinta McCullochia. Myyjä ei suositellut sitä, koska sitä ei kuulemma saanut käyntiin. Tarjosi hieman kalliimpaa Jonseredia. Ostin sellaisen, ja sitä sai nykiä kuin heikkopäinen. Joskus se käynnistyi, ja sitten sitä ei saanut sammuttaa, koska lämpimänä se varsinkaan ei käynnistynyt. Myyjä kehotti viemään sen huoltoon, jonka jälkeen se ei käynnistynyt enää lainkaan. Vein sen takaisin rautakauppaan josta olin sen ostanut, ja ilmoitin haluavani rahat takaisin. Syyksi kirjoitin, että "ääni puuttuu". Parin päivän jälkeen myymäläpäällikkö lähetti viestin, että he tarjoavat hyvitykseksi paljon kalliimpaa sahaa, johon kuuluu myös ääni. Hyväksyin sen, ja se on toiminut hyvin. En tiedä, miksi jotkut pienet kaksitahtimoottorit ovat ihan käsittämättömän huonoja käynnistymään.
     
    chevytb02, passerby, Larry ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    En ole KOSKAAN halunnut mitään mopoa näin paljon, kun näiden saatesanojen jälkeen.
    Ainoa, mikä epäilyttää, niin kaveri ilmoituksessa mainitsee, että luopuu, koska kankea satakiloinen... ...itse olen 130 kiloa...

    Olishan se siisti kaivaa vaikka Malmin kruisingeissa Riga Buickin takakontista ja lähteä kiertämään parkingia!
     
    passerby, juko7 ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Liekö tuo Riga tehty samassa kombinaatissa kuin Ahti- perämoottorit. Nekään ei lähteneet käyntiin
     
    juko7 tykkää tästä.
  14. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Isävainaa toi tuliaisena Viron työreissultaan 90-luvun alussa ko. laitteen minulle kiusaksi...Sen muistan että kauan joutui tapella että sen sai tulille, kipinää ei tullut ja bensa vuoti joka liitoksesta. Ja kaikki ruuvit ja mutterit oli käsikireydellä tehtaalta.
    Jokaisen pikku ajolenkin jälkeen jotain meni rikki tai vähintäänkin löystyi liitoksistaan. Todella pitkät välitykset kaikissa 2. vaihteessaan, jyrkemmissä mäkilähdöissä piti avittaa jaloilla liikkeelle lähtöä. Kulki sitten siihen päästyään 60-70km/h. Pakoputkeen poltti jalan automaattisesti. Kilpiinhän sitä ei saanut, onneksi. Pari viikkoa sen kanssa jaksoin taistella ja hautasin varaston perälle. Jollekkin hevosmiehen pojalle isä sen myöhemmin möi...
     
    Muokattu: 8.4.2020
    passerby, Larry, juko7 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  15. DX

    DX Double Gearhead

    mulla oli kersana yhden kesän volvopenta 39 suoravetonen perämoottori,

    sitä kans sai riuhtoa ku hullu ja stumppaili jatkuvasti täydestä laukasta, eikä taaskaan millään käyntiin, kastuneita tulppiakin sai vaihtaa aivan kokoajan,
    eikä auttanut mitkään sähköosien eikä kaasarien vaihdot.

    seuraavana kesänä oli vesijäähdytteinen viis heppanen terhi,
    omat ongelmansa siinäkin, mutta oli silkkaa juhlaa pentaan verrattuna
     
    passerby ja juko7 tykkäävät tästä.
  16. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Oma kokemus on polttomoottori trimmeristä (made in china). Käyntiin saanti melkoista salatiedettä. Juuri oikea määrä prime-pumppauksia ja kun lupaa niin sitten ryyppy päälle ja moottorin lämmettyä ryyppy pois.

    Kaasulla piti houkutella kierrokset ylös ja kaasu oli myös pidettävä pohjassa. Kertaalleen jo heitin vehkeen romukasaan, mutta päätin sitten uteliaisuuttani purkaa laitteen ennen romutusta.

    Kävi ilmi, että kaasuttimen laipan tiiviste oli murtunut ja tiiviste kovettunut.
    Kiinnitysruuvit eivät myöskään olleet kunnolla tiukalla. Tekaisin uuden tiivisteen ja tiivistin imukaulan bensaa kestävällä tiivisteliimalla halkeamien varalta.

    Seuraavaksi ohjeen mukaiset prime-pumppaukset ja ensimmäisellä yrityksellä käyntiin ohjeen mukaan. Moottorin lämmettyä otti hyvin kierroksia ja luvatun hevosvoiman kaveriksi oli ilmaantunut ilmeisesti toinen mokoma.

    Eli jos 2-tahti takkuaa kaikilla mahdollisilla tavoilla, kannattaa tarkastaa ainakin imupuolen tiiveys.

    IS
     
    Seevu, passerby, DX ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. f34

    f34 Double Gearhead

    Mukaan lukien kampiakselin stefat.
    Sieltäkin voi vetää niin paljon ilmaa, että aiheuttaa ongelmia.
     
    Seevu, Imusihti, DX ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. DX

    DX Double Gearhead

    mulla oli kerran sellanenkin projektiraisu, että hankittaessa veti tefan kautta niin paljon toosasta öljyä, että patti tukehtui savuun, myyjä tuumas että kaasarissa jotaan häikkää.

    avasin apparin puoleisen posken ja enskavedon, laitin miljuunakopasta paremman tefan kampuraan paikalleen, vähä pyttyä fiilasin ja potkasin tulille ja ajelin ko rynttämyllyllä himan ja amiksen väliä suurine muine murheineen vielä kuukausia ennenku hävitin sen jonnekin nakkilan perähikiälle peltomopoksi.
     
    Imusihti tykkää tästä.
  19. rane58

    rane58 Double Gearhead

  20. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ennemminkin V8-marketista bongattua.

    https://www.overdrive.fi/v8-market/parts-for-sale/fa8873c4bfa682749864e55a887e0681/

    "Aito W31-pata". W31-moottorissa ulkoisia eroja normaaliin tuotantomoottoriin oli dampperi, kaasutin, imusarja. Tuosta puuttuu ne kaikki. Ne on ne osat mistä ylipäänsä saa rahaa/ voi tunnistaa W31-moottorin. Samaa lohkoa käytettiin kuin normi tuotantomoottoreissa, ja kansia. Kannet täsmää numeroltaan, mutta on avaamatta mysteeri onko niissä isommat venttiilit kuin normi 350:sessä, koska nuita 5-kansia käytettiin ihan tavismoottoreissakin. Ja nokka-akselin stämppi pitäis nähä, ynnä lohkoon stanssattu valmistenumero. Valmistenumerostakaan ei saa selville mitään muuta kun sen millä pläntillä tuo on lyöty autoon ( kaikki W31:set tehtiin Lansingissa, Michiganissa, ja lohkon stämppi pitäs olla sillon kolmannen merkin kohalla "M"- ja tämäkin vasta todistaa sen että se on edes teoriassa voinnu olla W31-mosa). Voi tuo ollakkin aito W31- mutta siitä puuttuu kaikki osat mitkä sen arvoa nostaa normi 350 yläpuolelle. Myyjää vastaan ei oo kyllä mitään, pisti vaan silmään näin Oldsmobile-harrastajana.
    Jos tuo tosiaan on ollu aito W31 niin se kuka tuon on alun perin myynny jenkkilässä W31-patana etiepäin on kyllä riisunu siitä kaiken rahanarvosen pois, nyt se ei o enää mitään muuta ku 350 Olds.

    Tulee mieleen nää " aidot corvetten moottorit".
     
    Muokattu: 10.4.2020
    malvasto tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!