Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. MudMax

    MudMax Gearhead

    Toi Firebird on Traficomilla tosin aivan oikein, eli Firebird Formula.
    VIN on 2U87Z8Lxxxxxx , eli '78 Formula 400, ei '77 kuten ilmoituksessa.

    Noista virheellisistä mallimerkinnöistä muistuu ainakin heti yksi Satellite, joka on onnistuttu valehtelemaan katsurille GTX:ksi, kun kylkiin on laitettu GTX-merkit.:wc:
     
    Muokattu: 22.4.2020
    Peeaa tykkää tästä.
  2. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

    Tuo pitää varmasti paikkansa, ja toisaalta juuri todistaa tuota asiaa mitä ihmettelin. Miten se omistaja ei tiedä minkä mallisen auton hän omistaa, ja kerro sitä sille katsurille?!
     
  3. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

    Paljon näkee myös coupeja, joissa mallimerkinnässä teksti convertible.
     
  4. juko7

    juko7 Gearhead

    Sekin on kyllä totta, ettei kaikki varmasti oikeasti tiedä. Ei ole jaksettu perehtyä tjsp. Toisaalta auton mallimerkinnän muuttaminen rekisteritietoihin ei tietääkseni ole ihan pikkujuttu, vaikka olisi vain virheen korjaus kyseessä
     
  5. malvasto

    malvasto 3rd gear

  6. malvasto

    malvasto 3rd gear

  7. mjm2

    mjm2 2nd gear

    mikkis83, 1purehell ja malvasto tykkäävät tästä.
  8. f34

    f34 Gearhead

    Ei tota tehdessäkään olla oltu varmastikaan ihan selvinpäin.
     
    malvasto ja Peeaa tykkäävät tästä.
  9. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    JYR ja malvasto tykkäävät tästä.
  10. Pande_K

    Pande_K Gearhead

    Tuo oli kanssa yksi aikansa ilmiö, nuo Warresta värkätyt (tahallisen tai tahattoman) huumorin värittämät avot. Tuossakin ilmoituksessa lukee että muutettu avoautoksi -91, siihen aikaan vastaavia luomuksia näki siellä sun täällä.
     
    malvasto ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. T5

    T5 Gearhead

    Mites tuo käytännössä menee? Ne voi siis yhden myynti-ilmon perusteella päättää verotuksesta?
    Pitäisi oma Mustang verottaa ja just tänään on joku laittanut vastaavan 5k€ halvemmalla myyntiin, mitä muut vastaavat.
    Jos tuo ehtii mennä myydyksi ennenkuin verotäti ottaa mun keissin tutkittavaks, niin voinko yrittää tehdä valitusta tuon myynti-ilmon perusteella?
     
  12. BHBS

    BHBS 2nd gear

    3 autoa oli verottajan verrokkina, pari oli suht. ok hinnoiteltu, mutta tuo 10ke yli markkinahintojen nosti keskiarvoa useilla tuhansilla. Ikinä se ei kaupaksi ole mennyt, monta rundia oli chattiautossa viime vuonna. Kaikki ko. autot oli edelleen kaupan kun mun päätös tuli, mutta luulisin että verottaja kyllä tutkii lähihistoriassa myynnissä olleet kamppeet ja hintatason. Mutta tallenna/tulosta toki kuitenkin ilmot omaan talteen valitusta varten. Eniten ärsytti nyt verottajan räpeltämisessä, verrattuna tullin aikaiseen toimintaan, se että kolhut ja kulumat yms. ei vaikuta enää mitään, vaan se on muka laskettu oletettuun markkina-arvo alennukseen
     
  13. Car nut

    Car nut 1st gear

    En ole muutamaan vuoteen tuonut autoa USA:sta, mutta aiemmin ainakin Helsingissä verrokki-autoksi oli aina merkitty BMW 330 coupe automaatti, ei väliä mikä merkki, tai malli vuosimallien 1960-1990 välillä 2-d ht amerikanautoista oli . Vero jäi kuitenkin aina 150-300 euron haarukkaan.
     
    Muokattu: 23.4.2020
    12345678910 ja juko7 tykkäävät tästä.
  14. juko7

    juko7 Gearhead

    ^just. Olen tuonut 1964 Cadillacin, 1974 Plymouth Scampin ja 1996 Lincolnin. Sama juttu, ne kaikki olivat tuo yksi ja sama BMW. Plymari ja nuo kaksi muuta olivat kuitenkin omana aikanaan aivan eri luokissa keskenään hinnan, koon ja varustelun suhteen.
     
  15. T5

    T5 Gearhead

    Vanhemmissa taidetaan lähes poikkeuksetta käyttää tuota Bemaria verrokkina.
    Noita oon tallennellu koneelle aina, kun on sopivia verrokkeja sattunut. Nyt on se tilanne, että omani on ajettu noin 90t km enemmän kuin nuo verrokkina olevat (ja yleensäkin myynnissä olevat autot). Vastaavista autoista halvin on 22900€, seuraavat on 27900€ ja tuossa nipussa on sitten yksi avo.

    Muutenkin tyhmä tuo verottajan ilmoituspalvelu. Oma auto on tullut kolaroituna ja lisäselvitys- kohtaan pystyi laittamaan kaikki kolme kuvaa :rotfl:
     
  16. MudMax

    MudMax Gearhead

    2-pyäräisten keskusteluissa oli selitetty melko hyvin toi nykyinen kusetus, tai niin kuin nätimmin sanottiin: "verottaja laiskistunut": http://www.moottoripyora.org/keskustelu/showthread.php/299621-Verottaja-laiskistunut
    Tällä yrittävät varmaan välttää sitä tilannetta, että joskus talviaikaan ei olisi yhtään myynnissä olevaa, joten voivat sitten poimia edellisen vuoden ajalta täysin utopistisia haavehintoja veropäätösten perustaksi.
    Harvinaisempien mallien verot ovatkin pompanneet selvästi ylöspäin 2019 alkaen vuoden 2018 veroihin verrattuna huolimatta autojen vanhemisesta.

    Miekin katsoin 2018 ennen oman kärryn ostamista, että 74t. ajetusta oli peritty verot 32t. euron mukaan (7/2018), nyt ilmeisesti tämä sama kärry taitaa olla chättiautossa yli 40t:n hinnalla myytävänä varmaan jo vuoden verran.
    Viime kesänä (7/2019) olikin sitten jo 103-tuhatta ajetusta peritty verot yli 41t. euron mukaan.:odeek:
    Kyseessä siis '08 Challenger SRT8.

    edit. korjattu km ja verotusarvo, kun olin katsonut väärältä riviltä '09:n 118tkm/43te.
     
    Muokattu: 24.4.2020
    BHBS tykkää tästä.
  17. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Kolaroituna tuonti ei tosiaan alenna veroa yhtään nykyään, koska kuluminen ja vauriot sisältyy siihen yleiseen markkina-arvo alennukseen. Sekä oletus arvona sä sait ostaa auton halvalla kuin saippua koska kolaroitu, nämä faktat täti ainakin mulle kertoi valituksen eväämispäätöksessä :)
     
  18. BHBS

    BHBS 2nd gear

    Challengereiden veromäärät on ollut nousevassa käyrässä, tullin ajan taulukoissa verot on asialliset, nyt 3-4 vuoden jälkeen jopa saman vuosimallin autojen veropäätökset edelleen samat tai melkeen korkeemmat... Ajetut kilometrit on ainut mikä tiputtaa veroa, varusteita ne ei juuri nykyään tuijottele.
    Edullisemaksi tulee ostaa, jos vaan mieluinen löytyy, Challenger Suomesta. Varsinkin nyt kulkutautiaikana, ja aikalailla tarjontaakin löytyy.
     
    Muokattu: 24.4.2020
  19. MudMax

    MudMax Gearhead

    ^Nouseva käyrä taisi kuitenkin pysähtyä nyt ja veropäätöksen perustelut olikin yllättäen tehty vanhan kaavan mukaisesti:
    Eli tänään saapui päätös viikkoa vaille 3kk ilmoituksen jättämisestä, mutta sattuipa päivälleen kärryn 12 vuotissynttäreiden "kunniaksi", eli valmistettu 24.4.2008.

    No olivat kuitenkin tempaisseet pohjaksi Ylöjärven jobbarin ilmoituksen (minkä jo edellisen sivun viestistäni deletoin huomattuani hinnan alentamisen jo keskiviikkona) ja sillä lauantain!!!??? 18.4. hinnalla 49890, vaikka se on ollut nyt jo muutaman päivän 39980 ja siis aiemmin viime kesästä saakka toisella jobbarilla 39990.

    Toisena oli myöskin samoin lakitekstin vastaisesti Suomessa verottamaton ja rekisteröimätön 181tkm 2010 tammikuulta (josta ilmeisesti määrätty maaliskuussa verot 34,4t. mukaan ja väärällä 42,7% [oikea 36,8%] veroprosentilla 14,4t €).
    Kolmantena tuo edellisessä viestissäni mainitsemani hieman yli 40:n 2008, joka on väitetty myydyksi lokakuussa.

    Tämähän on muutaman viikon päästä julkista tietoa, eli 121 tkm, verotusarvo 32537,05 ja veroprosentti 30,2 (joka sattui sentään oikein kerralla) ja vero 9826,18 e.

    Sentään melkoinen ero esim. viime kesäiseen 103 tkm ajetun 40161 euron verotusarvoon ja väärällä prosentilla (34,9%) määrättyyn yli 14t€:n veroon.

    Mie menisin noista 2019 verotetuista ainakin hallinto-oikeuteen saakka. Vaikka siellä voi saada selkäänsä, niin on tärkeää saada eriävä mielipide kuuluviin mahdollisimman laajalti.
    Kaksi kertaa viemäröintiasioissa hallinto-oikeudessa käyneenä sanoisin, että lukuisilla hallinto-oikeusvalituksilla oli osuus "paskalain" muuttamiseen, koskapa eriarvoinen kohtelu oikein mainittiin lain perusteluissa.

    Miun täytyy ainakin tehdä oikaisuvaatimus tuon yhden vertailussa käytetyn osalta, kun se oli kuitenkin syyskuusta saakka kaupan alle 40:llä (eikä kelvannut kenellekään) ja myöskin veropäivänä kaupan alle 40:llä.

    Eli "isot kiitokset" tälle jobbarille muroihin kusemisesta: https://www.nettiauto.com/dodge/challenger/11283104
    No eihän se ole hänen/heidän syynsä, vaan täysin järjettömän autoverotuksen ja sen aivan päättömän tulkinnan syytä + miun olisi pitänyt olla ennustaja ja laittaa veroilmoitus 2 viikkoa aiemmin. No sitten olisi varmaankin tullut noi maaliskuun 14-tonnin verot.:odconfused:

    Ja sorry taas offtopikista tai no nettiautosta ja autotallistahan ne verottajankin bongaukset:wc: ovat........
     
    Muokattu: 24.4.2020
    Catiska tykkää tästä.
  20. peku123

    peku123 Gearhead

Kerro tästä muillekin!