Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Muokattu: 22.6.2020
  2. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Dodgeen laitettu nyt ne samat tunnukset, jotka autoon on ruuvattu vuonna 1977 ? Omissa museoautoissa on kiinni alkuperäiset tunnukset. En ole halunnut niihin laittaa MR tai MA alkuisia kilpiä. Mielestäni ne alkuperäiset tunnukset kuuluvat paremmin auton historiaan.
     
    Muokattu: 22.6.2020
    signet, Peeaa, karra ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Mac

    Mac 3rd gear

    Kalliit on olleet kilvet, kun hinta noussut 2,5t€
    Olihan se jo entuudestaankin ihan liian halpa, kun kuinka monena vuotena tuo oli edellisellä omistajalla myynnissä?
     
  4. Bluestone

    Bluestone Gearhead

    GS vai Skylark? Maski on GS, muovimaski on specialissa, deluxessa ja GS:ssä. Skylark on kromimaskilla ;)
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Eikös alkuperäiset kilvet saa ihan pelkällä kilpimasulla, jos ovat vapaana.
     
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Olin aamusta vähän hitaalla ja jouduin pitkään miettiin mikä masu? kilven takapuolella joku kiinnike? Ennen kun tajusin snadin typon...
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. Mac

    Mac 3rd gear

    Taisi mennä vitsi aika pahasti ohi.. :odroll:
     
    Volvo_5.7 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  8. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Varmaan pesty jollain kalliilla saippualla.
     
  9. Mac

    Mac 3rd gear

    Oiskohan käytetty carnaub-vahaa.
    Sillähän aikoinaan Mäntsälässä taiottiin pommeihin uskomattomia arvon nousuja.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Ne oli hienoja ilmoituksia.
    Niistä sai kuvan, että autot olisi olleet "Annelilla" omistuksessa vuosia, vaikka ne oli ostettu leimaamattomina ja äkkiä kyhätty leimalle ja myyntiin.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Juu, niin näytti menevän.:D Luulin tarkoittavan maksullisten omavalintakilpien hinnannousua:rolleyes:
     
  12. Mac

    Mac 3rd gear

    Tuli piruuttain katseltua tuolta firman omiltakin sivuilta Dodgen kuvia, niin taitaa melkoinen ylläri muhia tuolla vinyylin alla.
    Ja ei tuo muutenkaan enää niin kauhean siistissä kunnossa ole.
    Kiitokset kyllä rehellisistä kuvista.

    https://motoup.fi/good-bad-classic-cars/dodge-royal-monaco/
     
  13. hla

    hla Gearhead

  14. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tää oli kevääl myynnis nettiautos virolaisel myyjäl, en tiiä mihi hävis, ja ny vähä aika si muistaaksei tuol samal liikkeel nettiautos, ja ny näemmä huutikses. Hmm...
     
  15. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Jotenkin tuo pitkä ja massiivinen eliittimallin keula ei sovi muskelityyliin.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  16. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mosseha o uljas rauta:cool: ;)
    Ei se ainakaa yhtöö huonompi voi olla ku nää amöriikan paskaläjät, ei vaa o sitä "statusta" itäautoilla.
     
  17. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tämä auto kuuluisi ehdottomasti kansallismuseon kokoelmiin, jotta tulevat sukupolvet voisivat saada mahdollisuuden ymmärtää kuinka alhaisiin tekoihin kansalainen oli pakotettu vielä tämän vuosituhannen alussa. Aikana, jolloin virkamiehen päätoiminen tehtävä oli hallintoalamaisten kyykytys. Kyse tässä siis siitä, mitä kansalaisen piti tehdä, että sai itselleen Ladaa laadukkaamman käytetyn henkilöauton. Ilman, että maksoi siitä veroina enemmän kuin vuoden nettopalkan. Eli aiheena korinvaihto. Näitä Mersuvirityksiä ei varmasti ole enää montaa olemassa, koska autoveromiina lauksesi aika monen W123 / W126 kombinaatioiden kohdalla jo vuosituhannen alussa.

    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/11013630

    Tässäkin tapauksessa voi vähän miettiä, miten W123:stä on saatu otettua yli 50 % osista W126 koriin... Tuossa on sentään ollut kanta-autona 300 diesel, kun taas...

    ...tähän liittyen omakohtainen muisto Hyrylästä Sulan teollisuusalueen melkein rehellisten autokauppiaiden keitaasta noin vuodelta 1998. Myynnissä oli siistikorinen W126 ja hinta oli "ainoastaan" 49000 markkaa. W126 Mersuja kun ei tuolloin kotipaikkakuntani suunnassa juurikaan oltu nähty. Sattumalta samaan aikaan joku pariskunta olikin jo ostamassa kyseistä autoa. Todellisuus iski voimalla, kun vetreä automyyjä laittoi tämän edustussedanin käyntiin. Ihmettelin jo starttausvaiheessa, kun kylläpä pitää pitkään sahata käyntiin vaikka on kesäkeli. Lopulta moottori lähti käyntiin helvetinmoisen kolinan säestyksellä ja piha-alueen peitti musta savu, Eli tämäkin oli korinvaihto tapaus, kanta-autonaan W123 200 diesel tai 240 diesel, koska tämä S Mersu oli vain 4 sylinterinen.... Näistä viritelmistä olisi pitänyt ottaa valokuvia ja lähettää Mercedeksen tehtaalle. Olisivat sitten voineet tiedustella Veholta, miksi Suomessa ihmiset haluavat S-sarjan Mersut 4 sylinterisellä 55 hevosvoimaisella dieselmoottorilla.... Tehdas kun ei ole nähnyt mitään syytä valmistaa sellaisia.
     
    Muokattu: 24.6.2020
    Pande_K, karra, Peeaa ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. karra

    karra Gearhead

    Minä ostin eka mersuni Orivedeltä vuonna 2000, se oli 280 SE eli w126, ajettu se "vakio" 300t ja hinta oli muistaakseni 40 000 markkaa, tai 42t... en muista... siihen piti tehdä kylkimaalaus pokkaukseen asti kun oli ruostekukat iskeneet, ei koskaan hitsattu eikä 7 vuoteen/100 tkm tarvinnut hitsata.
     
  19. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    isalmela ja tammercity tykkäävät tästä.
  20. tammercity

    tammercity Gearhead

Kerro tästä muillekin!