Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. teddy99

    teddy99 Gearhead

    No aika monta vitutusta ja turhaa autonhakureissua on jäänyt toteutumatta juuri sen vuoksi, että onneksi pystyy soittamaan Traficomiin ja kysymään omistajahistorian ja katsastuksissa tallennetut ajokilometrit. Myyjältä kun kysyy samat kysymykset, niin 2 omistajaa, 93tkm ajettu. On kuin uusi... Ja traficomin tietojen mukaan omistajia ollut 14, ajokilometrimäärä ollut katsastuksessa 8 vuotta sitten 330tkm.... Ja vakuutusyhtiö oli joskus lunastanut kyseisen auton... :odroll:
    Vastaavantyyppisiä tapauksia on mun kohdalle tullut viimeisen 20 vuoden aikana aika monta.... Ei minulla ole aikaa ajaa 500 km todetakseni, että jaaha... Myyjän puheet puhelimessa oli jälleen kerran paskaa. Paljon helpompaa on kysyä rekisteritunnuksen avulla mitä traficom autosta tietää. Joten oikea ostaja nimenomaan tarvii sen rekisteritunnuksen, jos on vähänkin vanhempaa, mutta keskimääräistä parempikuntoista autoa etsimässä. Juuri tuon Traficomin rekisteritunnustietopalvelun avulla olen löytynyt muutamia helmiä, jotka sitten ovatkin päätyneet omaan talliin.
     
    isalmela tykkää tästä.
  2. f34

    f34 Gearhead

    Pitää kyllä paljon arvostaa auton säilymistä ja olla löyhää rahaa, että laittaa tuohon 30t€.
    Kun miettii, minkälaisia autoja tuolla summalla on saatavilla.
     
    Inlinee tykkää tästä.
  3. Harri S

    Harri S Gearhead

    Totta helvetissä löytää. Mutta tuohon aikaan ei mun numeroa tasan löytynyt. Mä en rupea tässä sen enempää tuonhetkistä asetelmaa avaamaan, mutta on melko turhaa ruikutusta valittaa sutatuista kilvistä jos ei ole edes aikomusta saatikka varaa kohdetta ostaa.
    Juuri näitähän ne Nettiksin ilmiantajat 99,99% ovat.
    Melkoisia velliperseostaja, jos ei autoa ostaessa pysty sitä kilpeä soittamalla selvittämään.

    Netissä viestein puljaaminen yleensä nyt vaan tarkoittaa sitä, että velliperseen pokka ei riitä soittamalla saatikka naamtuste sitä ”huutokauppakeisarin” 50% tarjousta pyyntihinnasta tekemään.
     
  4. Harri S

    Harri S Gearhead

    Liittyy kilpien suttaamiseen miten?
    Tohon aikaan baltialaiset pölli arvoautoja ja osia ihan hitokseen varsinkin eteläsuomesta.
    Toisekseen tuossa aiemmin sä puhut jostakin narsistipaskasta ja vainoharhoista varkaisiin liittyen ja väität että omistajat liioittelee riskejä ja turhaan pelkäävät varkauksia.
    Jos sulla olis pikkasen avarampi katsantokanta omaisuuteen liittyen ja niin sulta ei moisia analyysejä putoilis.

    Suurimmat kilvistävinkujat ei pääsääntöisesti ostele kyseisiä autoja. Hakevat vaan itselleen/kavereille perusteluja sille ostamatta jättämiselle tai kalliimmissa laitteissa ostokyvyttömyydelle, perusoletuksena että myyjän on pakko olla huijari, vaikka syitä on monia muitakin.
    Minuutissa esittää monta kysymystä puhelimessa jos on vielä minuuttiperusteinen liittymä.

    Sen kilven tai auton runkonumeron saa selville sillä samalla soitolla kuin sijaintiosoitteet, aikataulustasaopimiset ja muutkin tiedot, ja jos kilpeä/numeroa ei myyjältä saa, niin kannattaako edes lähteä katsomaan?
    Ei siis liity kilpien suttaamiseen millään tavalla vaan kyseessä kusetus.
     
  5. budweiser

    budweiser Gearhead

    Hmmm, tuossa myytävän auton tekniikan tietojen selvittämisessä toimi ennenvanhaan semmoinen juttu kuin myyjältä kysyminen mikäli on niin huono ilmoitus ettei siitä selkene..
    Nykyään tietysti erijuttu kun eihän sitä nyt sentään uskalla rimpauttaa myyjälle.

    Rohkenen epäillä että tietojen kalastelijoissa on sellaistakin sakkia joka tyydyttää vain pohjatonta uteliaisuuttaan vailla ostoaikeita.
     
    Harri S tykkää tästä.
  6. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ennen olin samaa mieltä tästä soitteluhommasta ja kaikki muu viestittely oli mukamas ajanhukkaa. Enää en aliarvioi sähköpostia, tekstareita, mese tai whatafak viestejä. Olen viime vuosien aikana myynyt useammankin harrasteauton em.metodeilla. Muutamia viestien vaihtoja, osoite ja puh.numeroiden vaihto varuille ja ostaja saapunut tontille. Aina ei ole puotia tullut syystä tai toisesta, mutta samaa on tapahtunut myös puhelinkontakteissa. Mulle sopii viestittelyt ihan ok. Sekä myydessä että ostaessa. Joskus ei ole aikaa eikä haluja kuunnella puolen tunnin paskanpuhumisia ja jaaritteluja.
     
    12345678910 ja xarper tykkäävät tästä.
  7. J.J.

    J.J. Gearhead

    Eipä noista lähteistä saa mitään tietoa irti jos on sen verran valveutunut kansalainen kyseessä että on tehnyt tietojenluovutuskiellon.

    Mutta tosiaan on noita autoja viety vaikka kuinka monia noiden nettiautoilmoitusten perusteella.
    Monissa ilmoituksissa kätevästi listattu kaikki kallisarvoiset osat jne.
    Näkyy hyvässä lykyssä säilytyspaikkakin.
    Sitten vaan koppa haetaan tontille ja pistetään pilkkeeksi ja osat maailmalle, ja taas on vähän taskurahoja hetkeksi.
     
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ilmaa tuossakin hintapyynnössä on yli puolet, kuten aina käytettyjen autojen kauppiailla. Sitten yleensä vinkuvat, että pitää kauppiaankin elää...
     
  9. mjm2

    mjm2 2nd gear

    Taitaa tuon Caprin myyntiajatus olla ulkomaille. Kuten muissakin liikkeen myytävissä autoissa. Hinnat sen mukaiset.
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Ensin annoit ymmärtää, että kilvet suttaat ettei auton olinpaikkaa saa tietää. Sitten kävikin ilmi, että auto ei edes ole siellä paikassa, mihin ne kilven osoitetiedot vie. Eli siis loppujen lopuksi yhtäkään hyvää syytä kilvien suttaamiselle et ole kertonut. Ilmeisesti halusit olla vaan erilainen.

    Jos se susta on normaalia, että uusit ilmoituksen vain vittuillaksesi jollekin intterswebin kasvottomalle ilkeälle käyttäjälle, niin kyllä tuo jo jonkinmoista lääkitystä vaatii :rotfl:
    Ennen täällä on naureskeltu noille älyttömien pyyntihintojen laittajille. Sä vedit pohjat ja myit autoa, jota sulla ei enää edes ollut :D

    E: Ja kuitenkin seuraavassa kappaleessa sanot, että kerrot kyllä soittajalle kaikki tiedot. Mistä tiedät, kuka sulle soittaa autosta ja millä aikeilla? Tuossa sun selityksessäs on niin monta epäloogisuutta, että ei tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa.
     
    teddy99, KKOSKINEN ja xarper tykkäävät tästä.
  11. Harri S

    Harri S Gearhead

    Ei kannata tehdä kumpaakaan koska ei näiden juttujen kannata tunteisiin asti mennä.
    Kuten tuossa rautamäelle sanoin en ala tässä nyt sitä asetelmaa avaamaan, mutta kun puhutaan sijoitusautoista alkaa VIN numerolla olemaan merkitystä ja mua ei pätkääkään kiinnosta alkaa jälkikäteenkään selvittelemään sitä että niitä löytyy yhtäkkiä maailmalta samalla numerolla kaksi kappaletta, ja todistelemaan sen omani (ja ihan setelikäteisellä ostamani) alkuperäisyyttä ja laillisuutta.
    Toi Trafin systeemi on siitä paska että se näyttää myös sen VIN numeron rekkarin perusteella.
    Koski molempia autoja.
    Joko alkaa (myös fanittajille) aukeemaan?

    Edit: typot pois (ainakin osa)
     
    Muokattu: 4.7.2020
  12. Solvent

    Solvent 2nd gear

    leivonharri tykkää tästä.
  13. grantorino

    grantorino Gearhead

    En myöskään, kun pakkaa on noinkin paljon sotkettu, niin mielestäni tälläisessä sekasikiöissä olisi paikallaan laittaa etulokasuojiin ja peräluukun kanteen teksti Chevrolet.
     
  14. cdv70

    cdv70 Gearhead

    Tollakin kun kurvailee luu ulkona kylän raitilla nokkapelti kiinni, nii minua ei häiritsisi yhtään tuleeko se kasin murina Fordin, Chevy tai Moparin koneesta.
    Parempi olis toikin liiketeessä väärällä moottorilla kun ilman konetta hylättynä ladon takana.
     
    rane58, juha745, 12345678910 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  15. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Ei kai tuohon hintaa saa kovin kummoista 2d katsastettua v8 jenkkiä muutenkaan.
    Moottorivalintaa enemmän itseäni vaivaa tuo väri, ei käy edes huonosti tuon ikäiseen kulkineeseen. Ennemmin valkoinen, valkosivurenkailla ja tuon aikakauden pölykapseleilla.

    Ja tuo ratti, lukkopihtien jälkeen seuraavaksi paras ratkaisu....:eek:

    IS
     
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Taas se vanha totuus " This is called hodrodding " .
     
    viikinki75, Inlinee, z28 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Solvent

    Solvent 2nd gear


    Toki näinkin, mutta tuossahan ei vain konetta oo vaihdettu vaan akselistot yms..
    Ei todellakaan oo noi 318 pikku lohkot nyt niin harvinaisia, että näkisin järkeä vaihtaa Chevyn tekniikkaa akselistoineen päivineen sinne, vaikka semmoset ylimääräisenä lojuiskin tallissa. Se kun ei oo ihan pulttaanopeastikii-swäppi.
    Kaikenlisäksi jälleenmyyntiarvo laskee reilusti, halusi tai ei.

    Anyway, hieno että tuonkin joku osti ja varmasti nauttii autosta, hinta oli kyllä halpa.
     
  18. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

    Oliskohan tuo semmonen tapaus että on 4d suomitaksista ryöstetty alusta johonkin parempaan 2d HT tai avo projektiin ja tämä 4d kori on jätetty ladon taakse mätänemään. Siitä sitten joku leiponut 2d:n ja laittanut piilojameksen alustan kun ei noita Forwardlookin runkoja nyt loju enää jokaisen pihalla.

    Tossahan on mahdolliuuksia vaikka miten hienoksi kustomiksi kun Moparin tekniikka ei rajoita enää valintoja.
     
  19. Mac

    Mac 3rd gear

    passerby ja litres tykkäävät tästä.
  20. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead


    Vuonna 1960 tuli Unibody Frame eli kyseessä ei ole pelkkä runkopöljäily.
     

Kerro tästä muillekin!