Surullinen ilmiö mutta valitettavasti tätä joutunut itsekkin todistamaan useamman auton kohdalla. No kai se on parempi että auto kiertää liikkeeltä liikkeelle, kun että harrastajat pääsisi harrastamaan järkihintaisella kalustolla.
No, ainakin joku ostaa auton ja harrastaja saa pyytämänsä hinnan. Eiköhän se harrastaja löydä auton aina jostain, ainakin minä olen aina löytänyt uuden myydyn tilalle. Ei ne kaikki kalusto ole jobbareiden myynnissä, hyvin vielä löytyy muiltakin myytäväksi asti.
Toki varmaan löytääkin autonsa jostakin mutta tämä sotkee myös tavallaan yleistä hintatasoa. Häviää se realismi. "Kun liikkeessä myyvät samanlaista 10000 niin eu kai tääkään halvempi ole". Henkohtasesti eniten vituttaa tuo harrastushenkisyyden puuttuminen. Toki sitä itekkin mieluusti saa vähän voittoa kaupoistaan mutta nuo överi voitot. Myyminen toiselle harrastajalle on sellasta asian eteenpäin viemistä, sosiaalista kanssakäymistä. Välillä yks paskanhailee vaikka menis omakustannehintaan kun näkee et auto pääsee hyvään kotiin ja toinen on mielissään. Ehkä joskushan hän sitten luopuu jostain osasta tai autosta kohtuu korvausta vastaan mitä ite kipeesti tarvii. Harrastamista, reilu peli periaatteella.
Yleensä vaan se harrastaja olisi myynyt sen toiselle harrastajalle jolle sillä olisi muutakin arvoa kun se rahallinen ja saanut ihan saman rahankin myydessään. Yleensä tuollaiset vähän parempi kuntoiset menee kyllä aika nopeasti jos hinta on kohdallaan ja niihin ne jobbaritkin tarttuu kun yrittävät sitten myydä niitä tuhansien voitolla taas eteenpäin. Varmaan menisi helpommin kaupaksikin jobbareilla jos eivät tuplaisi 5 tonnin auton pyyntiä ja roikota vuosia myynnissä. Saako noista jotain vähennyksiä vai mikä siinä on kun nostavat hinnat niin korkeaksi ettei kukaan osta? Pienemmällä katteella kalusto vaihtuisi nopeammin ja volyymi kasvaisi. Tässä hyvä esimerkki. Ollut vissiin 3-4 vuotta eri liikkeissä myynnissä poskettomaan 46900€ hintaan. Taisi aikanaan olla harrastajalla myynnissä 20-25000€ kunnes meni liikkeeseen. Nyt on sentään se museoauto status pois teksteistä mihin kyseistä autoa ei mitenkään saisi oikeasti menemään. https://m.nettiauto.com/chevrolet/pickup/11448054?vifAdCount=1&vifNav=Y
10900 305-sportsidesta jolla ajettu 350tkm? Juuei... Onhan tuo ihan siisti vaan ei mikään helmi, lavan ja hytin linjauksessa sanomista, ajovalot räpelletty... Kymppi voisi olla ihan järkevä hinta jos kyseessä olisi ronkkimaton vähän ajettu helmi, ei 350tkm ajettu jota on joku jo hitsaillutkin
Onko tuo lava-auto -kuume vasta saavuttamassa tätä maata ja sen verukkeella yritetään pyytää järkyttäviä hintoja? Tuossakin tuo 3500 Silveradon pyyntihinta 11200€ tuntuu jotenkin aivan järjettömälle! Ja toinen ihmetystä aiheuttava asia on se, että jos noista 90-luvun katiskoista pyydetään tommosia hintoja, niin 60-70 -lukuisten lava-autojen hintojen pitäisi olla suunnilleen tähtitieteellisiä.
Saahan sitä jokainen tosiaan pyytää omastaan mitä haluaa, mutta ei vaan omaankaan makuun oikein hinta/laatu kohtaa noissa nettiauton tarjokkaissa. Tai sinänsä ne hinnat ei olisi ongelma, vaan se laatu. Yli kympin voisi oikeasti helmestä maksaakin, mutta kuuden tonnin autosta ei tule kympin autoa pelkästään hintalappua vaihtamalla.
No joo, viislitranen T/A, jossa on 5,7 kone. Ja tuossa 5,0 efi-koneessa ( mikä siinä näkyy oikeasti olevan ) ei ole yli 200 hepoa, vaan jotain 180...
Tuossa ilmoituksessa on vuosimallikin outo, 3/1991...käyttöönotto ehkä, mutta se ei muuta sitä että tuo on silti oikeasti 88 - 89 mallia. Tuo valko/sininen on sentään aito Choo Choo Custom ja päältä siisti, mutta tiedän että auto on ollut ympärivuotisessa käytössä, missä kunnossa lienee alusta ? CCC orkkis penkit on, mutta ne on rikki ja hirveä ratti...orkkis ratteja löytynee helposti tai sitten joku tyylikäs tilalle. CCC etuspoileri "Monte valoilla" puuttuu myös...se on joko ajettu rikki kuten usein näissä (lasikuitua) tai sitä ei ole ollutkaan... https://www.nettiauto.com/chevrolet/sportside/11489308
305 tbi ja väkevät 170 hummaa. Oliskin 5.7 Tpi ja kaikilla varusteilla, niin mielestäni pyynti voisi jopa olla linjassa, mutta omaan makuun tuo tbi tekniikka tiputtaa hintaa ja haluttavuutta todella paljon, vaikka olen erittäin, erittäin fanaattinen 3 generaation f-bodien kannattaja.
Osa noista epätarkkuuksista mennee myyjän asiantuntemattomuuden piikkiin mutta jossain kohtaa mennään ehkä jo huijauksen puolelle. Perus RS Camaroista tulee kovin helposti Irocceja ym.
https://m.nettiauto.com/dodge/charger/11542343?vifAdCount=6&vifNav=Y Tämänkin hinta kivunnut melko lailla viime kesästä. Oli silloin Tampereella myynnissä 13500€ ja syksyllä seuraavalla omistajalla muistaakseni 17500€ ja nyt toi hinta
Ilmoituksessa lukee kirjoitusvirheineen : "Aivan huippukontoinen muskeli klassikko" 24500 euroa autosta johon on potkittu(?) ruttua melkein kaikkiin koripelteihin? Ja se siis on myyjän käsitys huippukunnosta?? No mä voisin tulla tekemään sopuisalla tuntilaskutuksella kyseisen autoliikkeen muistakin autoista "huippukuntoisia". Otan vain maihinnousukegät mukaani. Ei liity tietenkään tuohon tapaukseen, mutta aikamoista vajaaälyisyytä osoittaa nämä jobbarien myyntiyritykset. mm. viime viikonloppuna tuli vältettyä 600 km hutireissu, kun olin erästä harrasteautoa lähdössä ostamaan rahat valmiina taskussa. Onneksi ennen lähtöä ostin traficomin nettisivulta 2 eurolla auton tarkemmat tiedot ja totesin että ei vitt**.... Arvatkaa kuinka hyvin piti paikkaansa jobbarin myyntipuheet vaikka varmistin asioita puhelimessa 2 kertaan? No ei tarvinnut sitten lähteä katsomaan kyseistä autoa ollenkaan.
Ex kollega kauppaa remmi impalaa. Erittäin miellyttävä käytöksinen moottori. https://m.nettiauto.com/chevrolet/impala/11539633
Tätä samaa minäkin ihmettelin. Milläköhän ylistyssanoille tuota olisi myyty jos pellit ei olisi lommoilla?