Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos sillä on ensin 15 vuotta ajettu niin ehtiihän siinä polkimetkin kulumaan.
     
  2. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Nyt on viimeisenpäälle liikeidea , kun ei mee kaupaksi , niin nostetaan hintaa:D.Koitin tästä kauppoja hieroa keväällä , mutta jotenkin liikkeen asenne tappoi kiinnostuksen autoon.
     
  3. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

  4. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    oliko tää se b-manta jota löytykin v-laatikosta viisi numeroa kun olis pitänyt löytyä vain neljä?
     
  5. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Manta joo mutta oli kyse muusta kuin laatikosta.
     
  6. teddy99

    teddy99 Gearhead

    "Hieno ja aavistuksen erikoinen" No ei ole edes hienokuntoinen. Tuo auto oli myynnissä Muuramen rompepäivillä ja totesin, että onpahan hintatavoite aika pielessä suhteessa auton kuntoon. Valokuvissa näyttää selvästi paremmalta kuin tuo oikeasti on. Töitä ja rahanmenoa on mukavasti tiedossa jos tuosta hienon meinaa saada.
    Matkamittarilukema näyttää olevan 005811 km. Ollut ilmoituksen mukaan matka-ajossa, ja jäänyt varastoon 1986, joten jos autolla on ajettu normaalit 25000 km vuoteen, niin tulee siitäkin 375000 km. Joten eipä ihme että polkimet ja kaikki muukin on jo kulunutta.
     
    Muokattu: 18.9.2020
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ilkeät huhut sanos, että osa korinvaihdoista on vain VIN swappeja. Ettei niihin olisi edes käytetty mitään suomalaista kanta-autoa. :D
     
    mopar72 tykkää tästä.
  8. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Me tehtiin kasarilla B asconasta B manta, kolari 2.0 asco oli suomenkilvissä ollu ja Mantan kori tuotiin ruotsista aikana jollon tunnolliset miehet päivysti ja laski prosentteja jo rajalla.
    Saatiin valmiiksi kanta auto tark. ja muu leimaus päälle, syksyn tullen hirvikolarissa meni lunariin koko paska..
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Maksaa siitä Chargerista ne alle 100€:n verot ja ajelee tyytyväisenä menemään aidolla Chargerilla sen jälkeen. ;)
     
  10. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Se vaan ei onnistu jos ei löydä sen alkuperäisiä osia. Jotta se on joskus saatu katsastettua coronettinä niin siinä on pakosta ainakin ollu alle 50% chargerin osia. Joten vaikeksi menee.
     
  11. B494

    B494 1st gear

    Moro Teddy99, olisko mahdollista saada tarkempaa kuvausta Vollen kunnosta, kuvissa tosiaan näyttää kohtuu ehjältä? Hinta nyt tietty ihan yläkanttiin, ehkä sen 8 euroa sais tingattua.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Väärin, jos ei löydä Chargerin alkuperäistä titleä ja tullauspapereita. Niin sitten menee vaikeaksi.

    Ensirekisteröitäessä auto on verotuksellisessa mielessä aina 100%:nen.
    Siinä saattaa olla vaihdettu joitain osia, (esim. välillä Charger/Coronet) mutta kukaan ei pysty erottamaan vaikka Coronetin K-palkkia Chargerin K-palkista. Lisäksi tämä on ihan ok, kun vaihto on samanlaiseen osaan.
    Eri juttu on sitten jos siinä on "maahan tullessa" moderni Hemi. Selvä juttu, moottori on vaihdettu, auto on verotuksellisesti 100%, mutta teknisesti menee prosentteja.
     
    Lowry tykkää tästä.
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei siihen tarvi kuin sen alkuperäisen runkonumeron, jos se on tallessa. Selvitys siitä, mitä on tehty silloisen lain mukaan ja mitä halutaan tehdä nyt, on tärkeintä. Valtiota kiinnostaa vain se, että olet maksamassa vapaaehtoisesti autoveroa ja sen suuruus ei vaikuta. Käänteistä kanta-autokatsastusta ei tarvita.
     
    Lowry tykkää tästä.
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos löytyy sen korin alkuperäinen runkonumero, niin se riittää. Sen perusteella saa jenkeistä alkuperäisen titlen Amerikan "trafilta". Tullauspapereita ei tarvi, kun auto on tuotu niin kauan aikaa sitten, ettei sitä enää mistään tullin papereista löydy.
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Tässä kaverin auton tapauksessa riitti siis se title ja mun saivarteleva selvitys. :D Mä soitin nimettömän puhelun tulliin (joka teki silloin autoveropäätökset) ja kyselin, että "mitä kun on tämmöinen tapaus ja me haluttais maksaa valtiolle lisää veroja?" Tullimies oli kartalla ja selitti, että selvitys, että missä selvitetään ymmärrettävästi tapahtuneet asiat, sekä mitä on joskus tehty ja mitä ollaan nyt tekemässä (kuten em. mainitsin), riittää. Siis sellainen selvitys, mikä on ymmärrettävä ja mistä kukaan ei joudu kuseen. Ei niitä kiinnosta vittuakaan, onko siinä se alkuperäinen 100% samannäköinen lämppärinkotelo tai etupalkki paikoillaan. Mä selitin siinä selvityksessä, että autoon on vaihdettu mukana tulleet alkuperäiset poisvaihdetut osat ja se oli ok. (vaikka eikö niitäkin pitänyt jonkun legendan mukaan yhteenväliin polkea suohon tullimiehen valvonnassa?) :confused:

    Tällä samalla periaatteella on saatu kilpiin vanhoja verotta kilpureiksi tuotuja autoja. Niissä ei toki tarvi selitellä mitään vaihdetuista osista.

    Edit; Ja jos tottapuhutaan, niin ne alkuperäiset osathan OLI jo melko todennäköisesti paikoillaan siinä autossa. Sen "rikkeen" oli joku tehnyt jo 80-90 -luvulla. Nyt vain maksettiin autovero takautuvasti.
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tuota minäkin mietin tuosta 4D Coronet Chargerista että saakohan sen Chargerin siitä sekasikiöstä pelastettua "omilleen"..? Kun tosiaan eihän se periaatteessa tarvisi kun vain saada VIN nrot siihen koriin ja vähä papereita, sen jälkeenhän se ei mikään estäs vaan poistamasta tuota 4D Coronettiä rekisteristä, laittamasta Chargerin runkonumerot takasin, ja ajelee vaan konttorille ensirekisteröintiin... :rotfl: Äkkiseltään en keksi mitään syytä miksi ei noin voisi tehdä. Olisipa vielä aika helppo jumppa tuplata auton hinta.

    Tärkein toki että pääsisi eroon noista korinvaihdon varjopuolista, itelle se suurin negatiivinen homma noissa korinvaihdoissa on se, että pitäs koittaa sitte säästellä sitä kanta-auton tekniikkaa, ei uskalla ihan niin sikailla jos sattuuki että mäntä tullee lohkosta pihalle niin sepä oli se kampe siinä sitten. Toki voi vaihella toisen moottorin vaikka mutta jos se onkin sitten se sinetitön motti niin siinäpä sitä ollaanki ku sattuu se virkaintonen katsuri kohilleen niin kusessa korvia myöten :poff:
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Okei, jos se tuollaisella selvityksellä menee, niin hieno juttu.

    Mikä auto romutetaan, kun lopuksi halutaan 4D Coronetista romutustodistus?:rotfl:
     
    Peeaa tykkää tästä.
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sepä se... Kaverilla on sen 1968 Chargerin ohella 1966 Coronet kirjahyllyssä, eli sen paperit ja kilvet. :rotfl:
     
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No, laittaa vaikka sen 4D Coronetin vaan ikuiseen seisontaan niin ei tartte romutustodistuksia :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!