Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Kaikkien aikojen kusetusyritys!! Olin aikeissa ostaa vähän uudempaa talviautoa ja huomioni kiinnittyi nettiautossa olevaan Mazda 6 2,2 D 2012-malliseen Farmariin, ajomäärä 193 tkm. Myyjä kertoi omistaneensa auton vuoden verran ja nyt oli ostanut uudemman, jolloin tämä jäi ylimääräiseksi. Olin jo lähes lähdössä sitä hakemaan junalla, kun jokin hälytyskello päässäni kehotti tutkimaan taustoja. Ja kas kummaa, auto olikin oikeasti kaks vuotta vanhempi ja myyty huutokaupassa kuukausi sitten, jolloin mittarissa 433tkm!!! :confused::mad: ID 11635063 / 11603672
     
    Muokattu: 10.10.2020
    passerby tykkää tästä.
  2. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Lisäksi poistettu liikenteestä, eikä tuo myyjä omista sitä.
     
  3. f34

    f34 Double Gearhead

    Kehtaisko joku laittaa nettiauton "lähetä viesti" kenttään kiusallisia kysymyksiä.
    "Onko kuitenkin 433tkm ajettu?"
    Kysymykset ja vastaukset tulee ilmoitukseen näkyville.
    Mitähän olisi selitykseksi?
     
  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Ne ei näy enää nykyään...
     
  5. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Mielenkiinnosta laitoin herralle asiallisen viestin, jossa kysyin oliko tietoinen että auto myyty aiemmin huutokaupassa 435tkm ajettuna ja 2010 vuosimallina... vastaus oli sanatarkalleen:
    "Kiitos kun ilmoitit, aijaa okay. Siinä kuulemma vaihtokone"

    Sellasta sitten joo...
     
    Muokattu: 10.10.2020
    Peeaa tykkää tästä.
  6. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Mä laitoin sille kuvan siitä vanhasta myynti-ilmoituksesta ja viestin että mahtaiskohan virkavalta olla kiinnostunut bisneksistäsi ja että se täyttää petoksen tunnusmerkit. Vastas mulle viestillä että kone on vaihdettu ja siitä on dokumentit, joten mitään petosta ei ole tapahtunut. Yritin sen jälkeen heti soittaa sille, mutta ei vastaa mun puheluihin, oon varmaan 10 kertaa yrittänyt :confused:
     
    viikinki75 ja Solvent tykkäävät tästä.
  7. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Joskus nuorempana muutaman kerran tollasen kusettamaksi joutuneena, niin toivon että mahdollinen Mazdan ostaja tietää todella mitä on ostamassa. Onneks nykyään on helppo tsekkaa auton historiatiedotkin ja nettiä selaamalla selviää kans melko paljon.

    Kyllähän tuo myyjä tietää tasan tarkkaan mistä on kyse
     
    Peeaa tykkää tästä.
  8. f34

    f34 Double Gearhead

    No sittenhän ilmoituksessa pitäisi olla laitettu: ajettu 433tkm, mutta koneella 193tkm. Elikkäs huijaus.
     
  9. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Niin, ja lisäksi 2010 rekisteröity auto, jota ilmoitetaan 2012 malliseksi.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Vaihtuikohan mittaristo samalla. :rolleyes:
     
  11. f34

    f34 Double Gearhead

    Siinä on vaihtokone... nii ja vaihtomittaristo ja ai nii, vaihto vuosimalli:eek:
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Heh, et ole tainnut ihan hetkeen nettiauton ilmoituksiin kysellä? Tai vastailla.

    Ei ne kysymykset aiemminkaan tullut esille, jos ei halunnut. Viesteihin pystyi vastaamaan suoraan sähköpostista ja kysymyskenttään vaikka @ merkiksi, että vastattu sähköpostilla. Jos ei siis halunnut julkisesti kysymyskenttään vastata. Tai sitten se "ei kiitos", jos ei kiinnostanut.

    Oliko joskus tooodella kauan sitten niin, että kysymys tuli näkyviin kaikille kysyttäessä? Saattoi ollakin.
     
    Muokattu: 12.10.2020
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Entinen systeemi oli parempi. Näki mitä oli tarjottu vaihdossa, ja monesti vastauksista pystyi päättelemään, kannattaako omaa edes tarjota. Ja toisaalta näki mielenkiintoisia vaihdokkeja.

    Kaikki ei kyllä tajunnut sitä, että niihin ei ole pakko julkisesti vastata.

    Ja ne kysymykset näkyi ainoastaan ilmoittajalle, kunhan oli kirjautunut. ;)
     
    Muokattu: 12.10.2020
    isalmela tykkää tästä.
  14. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Ennen sentään vastattiin "ei kiitos", jos ei kiinnostanut. Nykyään ei vastata mitään.:rolleyes:

    Olen tästä aiemminkin maininnut, että vastatkaa jotain, niin tietää kysymyksen tulleen perille, eikä menneen esim. roskapostiin.
    Muutenkin kuuluu hyviin tapoihin vastata kysymykseen. Vaikka tuntuu ne hyvät tavat nykypäivänä olevan historiaa muutenkin.

    Some taitaa olla isoin syy.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  15. tapsah

    tapsah 2nd gear

    juurikin tuosta kirjeenvaihto ominaisuudesta lienee peräisin tsätti-auto nimitys.
    Aikuiset hoitavat asiansa puhumalla joka on nopein tapa kommunikoida ihmisten kesken, vielä tietokonepeli-tasolla olevat tsättäämällä.
    Koskaan ei viestimies ole mitään ostanut, pelkkiä p-jauhajia ovat ja kuvien kerääjiä.
    Ja savumerkeitä sönköttäjiä,
     
    Peeaa tykkää tästä.
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ...tai tyhmät kysymykset
     
    Peeaa tykkää tästä.
  17. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    No minä oon ostellu vaikka oon ensin laittanut viestiä jos halunnut lisätietoa tai vaihtoa ehdottanut
     
  18. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kolme rengas-/vannesarjaa myin menneen kesän aikana ja kaikki kaupat tehtiin pelkästään WhatsUp ja tekstiviesteillä kommunikoiden.
    Vasta näitä hakiessa tai niitä vietäessä soiteltiin viime metreillä tarkempia ajo-ohjeita puolin ja toisin.
    Vanhemmat ostajat käyttivät WhatsUp:a ja näistä ostajista nuorin noin parikymppinen heppu käytti pelkkiä tekstiviestejä !!!
    Yhden rengas/vannesarjan ostin itse keväällä ja sen kanssa kaikki hoidettiin kyllä puhelimella.
     
  19. budweiser

    budweiser Gearhead

    Joo, voihan sitä kokonaan pelkillä viesteillä hoitaa asiansa mutta ei se perkele aikamiehen hommaa oo. Aikuiset sanoo päivää ja esittelee itsensä, ostaa tai myy, kumminpäin vaan.

    Pelkästään viesti kyselyistä jää kummallisesti maku että tiedustelija on joko lapsi tai sitten niin perse auki ettei kärsi ees puhelimen laskua lisätä..
     
    Muokattu: 12.10.2020
    Peeaa tykkää tästä.
  20. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Kyllä mä oon myynyt kalustoa ja osia pelkillä viesteillä hyvinkin onnistuneesti, enkä missään tapauksessa sulje niitä pois. Olen myös ostanut pelkillä viesteillä. Tosin viestien yhteydessä oon aina puh.numeron antanut jos on tarvetta soitella.
    Toi viesti homma sopii mulle hyvin. En mä jaksa jaaritella tuntia tai puolta kaikkea joutavaa täysin asian vierestä, mitä usein tapahtuu. Eikä mua kiinnosta jonkun isoisä vainaan liikavarvas vaivat, mitkä johtui pakkaskeleillä jonkun helvetin pobedan huonosta ergonomiasta.
     
    Catiska ja leivonharri tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!