Onko tuossa ( joku Mopar-tietäjä) tosiaan ollu mahollisesti nuo kaikki lärpäkkeet tehtaalta? On meinaan melko leuhkan näköne jopa jenkiks sieraimilla, takakyljen koriste?ilmanotoilla ja tuolla takaspoikalla, ja kaikki vielä avoon.
Koree maali on vedetty pintaan, olisin ehkä ennen kuvausta pistänyt listat, merkit, lukot yms. paikoilleen ja edes yrittänyt fixata konehuonetta. Jotenkin kuvittelisi myös, että satkun autossa jo kromitkin olisi suht virheettömät.
Tuossa ainakin takaspoileria lukuunottamatta samat varusteet, paitsi tekniikkana 426 HEMI ja 4-speed, 1 of 2. Eiköhän sen spoilerin oo saanu avoonkin, luulisin. Tuokin auto jo valmistunut, mutta ei ny tuubista äkkiseltään löytyny tuosta yksilöstä tuoreempaa videota. Hintalappu 1,5m€.
Melkein vähemmän hävettäis ajella tollasella Ramilla kana konepellillä kuin sadan tonnin Coronetilla jossa teiniviritykseltä näyttävä takasiipi!
Se on sadan tonnin Coronet vasta sitten kun siitä on toteutunut sadan tonnin kauppa. Ja se takasiipi näyttää hyvinkin sellaiselta tehtaan original siiveltä joten sellaista elämä on.
Nii, juuri tuosta myynnissä olevasta yksilöstä en tietysti tiedä, mutta jos katsoo tuolta: https://www.hamtramck-historical.com/dealerships/1970DealershipDataBook-04.shtml niin (ei-toimivat) kylkiscoopit ovat R/T:ssä vakiona ja scooppikonepelti sekä musta takaspoileri R/T:lle valittavia lisävarusteita. Jos se nyt epäselvää enää edes oli.
Ruotsissa oli melkein samalainen mutta ei matching numbers,+ oli manuaali,six pack ym sekä täysin läpikäyty.Hintaa oli n80k
No enemmän siinä olis hävettänyt se että on maksanut siitä sata tonnia, kuin pelkästään se takasiipi.
Ihmiset häpeävät different things. Auto on liikkeessä joten voihan sen vaikka joku ostaa pätkällä noin tuohon hintaan.
Tuota coronettia kattellessa ei oikein tiedä itkeäkkö vaiko nauraa. Kyllä tää oli taas melkonen huumoripläjäys. Satkun lappu, konehuone kun parintonnin ritsassa ja mitä kaikkea vielä...:lol:
Lisää museokatsastettuja, jotka ei ehkä sitä statusta ansaitse: https://m.nettiauto.com/toyota/crown/11353344?vifAdCount=1&vifNav=Y
Myyjä linkittänyt esittelyn autosta Youtubeen. Kummallisen suorassa näyttää olevan etulehtijouset?! Näkyy 3:10 tietämillä kun juontaja kurkkaa auton alle.
Museoautoa ei ole pakko entisöidä, sen voi myös konservoida. "käytön aikaansaamat muutokset säilyvät merkkeinä ajoneuvon elinkaaresta.", lähde: http://www.sahk.fi/15
Juu, niin lukee, ja sitten sen jatkona on, mm. että "Konservoinnissa työmäärä on moninkertainen verrattuna entisöintiin. Konservoitavan ajoneuvon iäksi SAHK suosittaa vähintään 50 vuotta, mutta erityistapauksissa siitä voidaan poiketa." Tuosta Crownista suorastaan huokuu se entisöintiin nähden moninkertainen työmäärä, joka on tarvinnut tehdä, että siitä on saatu museoajoneuvo. Se vehje on muuten ennenkin ollut tähän linkitettynä, ei mitenkään aivan hiljattain, ja samalla myyjällä oli silloinkin. Paikallinen romukauppias, jonka jokunen vuosi sitten palanut "korjaamo"rakennus on edelleen kolmostien kaunistuksena pihalla seisovine kauppatavaroineen.