Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. -tl-

    -tl- Gearhead

    "Valittavalla" nelivedolla.... Uli uli uli...
     
    Sierra, leivonharri, Charger´69 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. lucky74

    lucky74 2nd gear

  3. -tl-

    -tl- Gearhead

    Kyllä suomaalaiset on mestareita hinnoittelemaan itsensä konkurssiin ja jos ei kauppa käy niin nostetaan hintoja... Ja jos joku ulkomaan elävä erehtyy myymään vaikka pizzaa halvalla niin jo soitetaan hätänumeroon että eihän tuommosta voi tehdä...
     
  4. karpo29

    karpo29 2nd gear

    Tuossa kun on kyseessa liike, idea on varmaan se etta kun sa tuot sun tonnin pommin vaihdossa, siita voidaan hyvittaa enemman kuin normaalisti, lisaksi voidaan tinkia lisaa tuon ostettavan hinnasta, kaikki on tyytyvaisia, liike tekee reippaan tonnin voiton myynnilla, ja jokusen satasen lisaa myymalla sen sun vaihdossa antaman tonnin pommin.
     
    PeteKoo ja leivonharri tykkäävät tästä.
  5. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Patu67 ja isalmela tykkäävät tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    isalmela, HooWee350, Rannis ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

  8. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ^eikös tää ollu ensin ilman hintaa, sitten hintaki löyty ja nyt sitten on taas uus hinta..

    toi 52 letukka luiskaperä sininen lieskamaalaus on kans kiertänyt monella jobbarilla muutaman kuukauvven sissään ja hinta on kadonnut jo.
     
  9. three hundred

    three hundred 3rd gear

    Kyllä vaan..
     
  10. Mac

    Mac 3rd gear

    Lemmu ja Peeaa tykkäävät tästä.
  11. malvasto

    malvasto 3rd gear

  12. Jokos täällä on bongattu sama kuin, minkä Moottori on bongannut, eli AC Cobra Tori.fi:ssä:

    Turun AC Cobra on ensirekisteröity 1964. Mittarilukemaksi on ilmoitettu vaivaiset 3 400 kilometriä ja tähän liittynee myös tietojen mukaan viimeksi elokuussa 2015 suoritettu katsastus. Auton rekisteritunnus on SC-65.

    Tämän yksilön moottorin tilavuudeksi on ilmoitettu 7,0-litraa ja tehoksi 286 hevosvoimaa. Kolmannen sukupolven autoissa oli Fordin 7,0-litrainen V8, joka tuotti parhaimmillaan lähes 500 hevosvoimaa. Sen avulla AC Cobra saavutti noin 300 kilometrin tuntinopeuden aerodynaamisista haasteistaan huolimatta.

    Ilmoituksen mukaan kyseessä on aito Shelby Cobra CSX, joka löytyy listattuna näistä kirjaa pitävästä Cobra Registry -palvelusta. Hintapyynnöksi on asetettu 198 000 euroa, mutta auton tarkempaan tutkimiseen vaaditaan todellinen asiantuntija.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    isalmela tykkää tästä.
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Joopa joo... Valmistusmäärä huomioonottaen hämmästyttävän monta "aitoa" AC Cobraa sattuu olemaan myös Suomen rekisterissä kun myynti-ilmoituksia olen viimeisen 10 vuoden aikana seurannut..... :odroll: Ja paljon enemmän näitä "aitoja" näyttää olevan myös Ruotsissa, Saksassa, Italiassa, Japanissa ym ym ym... Vuosia sitten näin Bangkokissa eräässä myymälässä tarjolla kerralla noin 10-15 kpl AC Cobria, joita niitäkin tietysti myytiin aitoina. Oli ne kyllä todella hienoja, mutta olen kyllä myös tietoinen siitä, että käsityöntaitajia on Thaimaassa paljon ja työvoima varsin halpaa... Ei nekään Cobrat olleet mitenkään halpoja. Muistelen, että samoissa hinnoissa kuin lähtöhinnat USA:ssa eli noin 50 000 - 60 000 € / kpl.

    Juurikin nämä replicat ovat kuin aitoja. Olen törmännyt muissakin replica autoissa samaan ilmiöön kuin näissä Cobrissa, eli joissain USA:n osavaltioissa rekisteriotteeseen merkitään vuosimalliksi se, mitä replica esittää. Eli 2020 valmistuneen Cobra replican vuosimalliksi merkitään 1964, jolloin myös Suomipoika innolla sen ostaa, kun on niiiiiiiiin halpa AITO AC Cobra. Ja kun se rahdataan Suomeen ja rekisteröidään, niin sen 2020 valmistuneen auton Suomalaisssa rekisteriotteessakin lukee vuosimallina 1964... :wc:

    Tätä ilmiötä voi ihmetellä kun on Hemmings.comissa yhtäaikaa merkillisen paljon 1964-1965 Cobria myytävänä hinnat alkaen 50 000$. https://www.hemmings.com/classified...&makeFacet=Shelby&modelFacet[]=Cobra&start=15
     
    Peeaa tykkää tästä.
  14. tapsah

    tapsah 2nd gear

    joihinkin noihin autoihin liittyy se että ne ovat olleet alottamista vaille valmiita, eli oli olemassa joitakin kappaleita valmistenumeroita ja oliko se nyt runkoja tai rungon osia autoihin joita ei aloitettu valmistaan, liittyy johonkin byrokratiaan autonvalmituksessa amevikassa, lyötyy kyllä netistäkin juttua noista..sitä en tiedä onko toi kyseinen yksilö näitä tapauksia, tuskin, niitä taidettiin kaupata silloin jotain puoli miljoonaa ja up $/stykke, ehkä 90-luvulla, sillon CS oli vielä hengissä..mene ja tiedä..
    Jossain haastattelussa CSltä kysyttiin näistä että mikä tekniikka niihin tulis niin CS totes laatikon osalta että top-loader tietysti, jannu kysy että mistä semmottia enään löytää niin CS vastas että ne on niinku hevosen paska, niitä löytyy kaikkialta...
     
    karpo29 tykkää tästä.
  15. karpo29

    karpo29 2nd gear

    Kylla tuommoinen CSX Cobra on niin aito Cobra kun rahalla voit ostaa. Noi ei ole replikoita sanan varsinaisessa merkityksessa. Shelby niita on myynyt 2000 luvulla, kutsutaan niita vaikka uustuotannoksi, mutta valmistaja on Shelby. Jujuna on se etta "auto" toimitetaan palasina, paketin mukana tulee sama MSO kuin kaikkien uusien autojen kanssa, jossa seisoo etta valmistaja on Shelby, vuosi(esim -65), runkonumero, jne. tuo toimitetaan osina ja kasataan itse, MSO:ssa kerrotaan osat mita paketti sisaltaa ja en nyt kuollaksenikaan muista mita kaikkea siina oli. Yksi tuommoinen kulki kauttani reipas vuosi sitten. Papereihin tuleva vuosimalli riippuu ihan osavaltiosta, joissain se merkitaan ensimmaisen rekisterointipaivan mukaan, useimmissa sen mukaan mita siina MSO:ssa lukee. Esimerkki, ostat vuonna 2007 paketin Shelbylta, kasaat ja rekkaat Texasiin, titleen tulee vm 2007, ostat saman paketin ja kasattuasi rekkaat Floridaan, titleen vm:ksi tulee 1965.
     
  16. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tää turun laite taitaa sitten olla niitä continution tai joku muu hieno sana amevikaksi, CSllä oli kaikkia mahdollisia vivitelmiä näihin autoihin ja lähinnä niiden myyntiin liittyen vuosien kuluessa, jollain kohtaa tais olla kiinni vahoituksesta tai lähinnä sen puutteesta, mene ja tiedä miten oli..
    pakkaa sekottaa lisää se mikä Bvian se-nyt-olikaan bviteissä teki aitoja AC Cobva 70-luvulla?
    vuåtsin kalle-kustaalla oli/on aito amevikan Cobva, johtaako jälet sylttytehtaalle siinä mielessä että CSllä oli vuåtsalainen vaimo?
    enivei maailma on suuvi yhteinen kylä, sehän on nyt nähty...
     
  17. malvasto

    malvasto 3rd gear

  18. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Joskus nuorena poikana 90-luvulla menin ostamaan Opel Asconaa ja vasta paikan päällä selvisi, että auto käy vaan 3 sylinterillä. Myyjä ei "muistanut" tästä pikkuviasta puhelimessa kertoa, ja nyt vakuutti että tulppa tai tulpanjohto se vaan on... Ja minä poikasena sitä uskomaan. No. Ostin sen, kun eihän uusi sytytystulppa paljoa maksa. Nilkutin auton kotiini ja siellä sitten selvisi, että männässä oli reikä. Joten eipä ihme, että myyjä "tiesi" että tulppavika se vaan on... Mutta miten tämä tarina liittyy nettiautosta bongattua viestiketjuun?

    Tapaus tuli mieleeni kun luin tämän 3 sarjan BMW:n myynti-ilmoituksen: "Autossa on juuri tehty jakopää joulukuussa 2020 mutta rupesi käymään kolmella tallista ulos ajettaessa niin motivaatio katosi".
    Ihanko totta, että ylivoimaiseksi tehtäväksi muodostui jakopäärempan jälkeen tarkastaa tuleeko tulppaan kipinää? Vai olisiko tässä kohtaa todettu, että on käynyt kuten allekirjoittaneen Asconakaupoissa? Samalla löytyikin sopiva hetki laittaa harrasteauto myyntiin. Vastaavantyyppisiä myynti-ilmoituksia löytyy yllättävän usein. Myydään harrasteautoa "pikkuvikaisena", ei käynnisty, myyjän mukaan esim. virranjakajan pyöriä viallinen. No miksei myyjä sitten vaihda sitä 3 euron pyörijää, jotta ostaja voisi koeajaa auton? Luulisi myymisen olevan siten pikkuisen helpompaa? Varsinkin kun näiden "pikkuvikaisten" hintapyynnit on vähintään sen, millä voi toimivankin ostaa.
    https://www.nettiauto.com/bmw/316/11857008
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Mun ehdoton suosikki on
    " ilmastointi ei toimi, vaatii vain täytön"
     
    isalmela, Charger´69, Stang_81 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. lucky74

    lucky74 2nd gear

    Mun suosikki on tämä " Täysin kunnossa mutta jos käytän leimalla hinta +500". Paskalla matikalla laskettuna tuloo oman auton leimareissun tuntihinnaks semmonen 225€.
     
    Inlinee tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!