Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    ^Kyllähän vanha Yorkkilainen lähti käymään kolmannella, (3.kierroksella korttelin ympäri hinaten).
    Noitten omistajille oli helppo tehä jäynää; heitti ransitin eteen palan valkoista paperia niin se luuli että se on lunta eikä suostunut lähtemään käymään.
     
    wiwwe, 12345678910, riviera56 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Se oli perkins se huonosti starttaava, niissähän oli valmiina se eetteriputki.
    York lähti ihan hyvin käyntiin keli kuin keli.
    Yorkkihan tuli markkinoille faceliftin yhteydessä 1978 vai 1979 ja sitten muovimaskin tullessa tuli myös 2.5Di.
    Yorkia ei siis kovin kauan ollut markkinoilla.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  4. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    Siis Yorkistahan oli eri evoluutio versiota ,en rupee väitteleen asiasta, ihan on omakohtaista kokemusta asiasta...ehkä itsekin muistat sen version missä oli valkee imusarjassa?
     
  5. elektro

    elektro 2nd gear

    Autowikin tiedot ei pidä aivan paikkaansa.
    Perkins 4.108 moottoria käytettiin 60-luvulla ja aina kunnes York-kone
    esiteltiin 1972.
    Perkins lähti paremmin käyntiin kuin Fordin oma.
    Tätä 4.108 Perkinsiä käytettiin monissa eri automerkeissä ja diisselöinneissä
    ja myös yleinen venemoottori aikoinaan.
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Meillä oli york ja hehkut joka pytylle erikseen.
    Tai on se raato vieläkin isäukon pihassa, nykyään ei lähde käyntiin kun kärsi vaurioita jakohihnan katkettua.
    Vuosimallia 1983.
     
  7. mikke71

    mikke71 1st gear

    Mä muistan kanssa yhden tapauksen 80 luvun lopulta. Sillon oli viellä kehä ykkösellä pikkuliikeitä. No yhdestä löysin hienon dx corollan 2.0 twincamilla. Hinta oli todella kova,autoa katsellasini huomasin että alla roikkuu hinausköyden pätkä. No menin myyntikoppiin jakysyin että mitä vikaa siinä on? No "ammattimyyjä" totes et ei mitään vikaa,ei vaan lähde käyntiin
     
    Dataviilaaja ja Peeaa tykkäävät tästä.
  8. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Tää isäukolla ollut oli tuskanpunainen -73 malliltaan. Siinä oli liekkihehku ja sisällä kopissa eetteriputki. Tosin pullosta painettiin suoraan ilmanputsariin. Helvetin huonosti silti lähti. Kaverilla oli se roikassa aina kun meni alle +10 lämpötila. Ja laiska oli vaan en tiijä kumpi voittas jos 200d mersun alle -84 malliltaan ja tommosen transun laittas viivalle. Kait netti senkin kertos. Siinä oli tuulilasissa käynnistysohjeet eri lämpötiloille. Joku mielenvikainen yltiöoptimisti nekin vissiin laatinut LSD pöhnässä fordin suunnitteluosastolla. Ja york koneena on sitä kyllä pitänyt aina.
     
  9. Dahlton

    Dahlton Gearhead

  10. Make.S

    Make.S Gearhead

    Onhan se hölömö, jossei puolta tarjoa. Ja taas nokka punottaa.
     
  11. litres

    litres 3rd gear

    Ei oo tiatoo, mut heitä perinteinen alaleuaton tarjous kehiin niin kyllä se selviää:D
     
    Solvent tykkää tästä.
  12. CCZ28

    CCZ28 Gearhead

  13. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

  14. kippis

    kippis Gearhead

    entäs tää ?
    onko tuo appelsiinipinta ihan ok ton hintaluokan autossa ?
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Eikös tuommoinen maalipinta ole ihan normaalin liukuhihnarobottimaalarin jälkeä.
     
  16. 1320

    1320 Gearhead

    Tuota harmittelin viime kesänä jossain, hieno Packard pilattu totaalisesti. :wc: Jos mä haluaisin ajaa uudella autolla, ostaisin sellaisen kaupasta enkä alkaisi modernisoimaan ( =pilaamaan) vanhaa.

    Old School is Cool, noita pro touring sun muita ällöttäviä himmeleitä näkyy ihan liikaa.
     
    malvasto, isalmela, musta pässi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. budweiser

    budweiser Gearhead

    Onneks meitä on joka junaan nii kaikille riittää mieleisiä, tarpeeks kun on kilsoja takana noilla wanhoilla tekniikoilla nii lopulta huomaa että parempaaki on tarjolla. Multa peukku pelkästään ylöspäin. Jättäkää mobilisteille ajokelvoton museotavara ja roddarit laittakaa toimivaa tilalle.
     
    Seevu, tooke, Isamu ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  18. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Pilattu totaalisesti kuulostaa melko trollilta tällaisella "hotrod" foorumilla:poff:
     
    Seevu, Isamu ja H-V tykkäävät tästä.
  19. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oksennus tuli suuhun pelkästään kun näki bling bling vanteet. Onneksi ei ollut tekniikka kuvia ympäristössään.
     
    malvasto tykkää tästä.
  20. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Saa ja pitääkin modernisoida, sehän on harrastuksen suola. Eikös ´32 Ford pikkulohko-Chevyllä ole sekin tekniikaltaan alkuperäistä modernimpi...? Ton Packardin osalta voidaan sit olla montaa mieltä miten esim. vanteet sopii, omasta mielestä tommoset ei sovi edes siihen 300C:hen mistä tekniikka on napattu. En myöskään ole tollasten rolled pan-viritysten suuri ystävä, kun tommoseen kuitenkin kuuluu kromipuskurit, mut joo, jokainen rakentelee omansa kuten haluaa.
     
    tooke ja H-V tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!