Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. linc.

    linc. 1st gear

    Vähän aikaa vielä niin, nuo on harvinaisempia kun esim. chargerit tai camaroto_O
     
  2. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Ei liity topiciin. ja voisi tietysti uuden viestiketjun avata, mutta tuo MV-Kone? Kunka pitkään se oli toiminnassa? Muistelen, että omistajana oli joku "nuori poju", jolla oli iso vaihde päällä, eli liiketoiminta oli hämmentävän suurta. Muistelen käyneeni paikan päällä kesällä 1989. Ne pitkät Chevrolet rivit jäi minulle mieleen. Ja vielä muistelen, että MV-Kone oli tuolloin maailman ainoa (ja ensimmäinen) autoliike, jolla oli merkkiedustus sekä Neuvostoliittolaisiin autoihin (Lada), että USA autoihin (GM). Ja, että tämä olisi herättänyt hämmennystä GM pääkonttoria myöten, kun se oli silloin poliittisesti vähän erikoisempi juttu. Samoin taisi aatteellisilla Ladaostajilla olla "sopeutumisvaikeuksia" tulla myymälään, kun pihassa oli ne edellä mainitut Chevrolet rivit?
     
    Muokattu: 22.2.2021
  3. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

    Jos se on sen takia harvinainen, kun tuota korimallia on tehty viimeksi -90, ja tuo on muka -93...o_O
     
    Topsa-, roadmaster95 ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Pitäsköhä laittaa omaki farkku myyntiin.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Ei ole muuten Helgen mintti Caprice tupsahtanut vielä myyntiriviin eli kevät ei ole ihan vielä käsillä...
     
    litres tykkää tästä.
  6. AnHie65

    AnHie65 2nd gear

    Kyllä nyt on tuttu tapaus. Liike siis VM-Kone, joka toi normaalin GM (ja Lada...) -edustuksen lisäksi ameriikan maasta siellä jo varusteltuja kovapenkkisiä Astroja ja Starcrafteja melkoisen määrän. Olin muuten ko. liikkeen pihassa joku kesäilta katsomassa noin vuonna 1987(?), kun vanhojen autojen verotus oli ensimmäistä kertaa keventynyt, ja paikalle kurvasi juuri satamasta ajettu ko. liikkeen omistajan USA:sta ostama -57 Eldorado Brougham (mint kunto musta/harjattu katto, nykyään ilmeisesti Hämeenlinnan suunnassa), sekä olisiko ollut samassa letkassa ainakin 1, ellei kaksi n. -55 mallin Cadillacia; keltainen ja vihreä? Lienikö toinen ko. autokaupan jonkun myyjän ostama, toisen maahantuojaa en kyllä muista. Yrityksen perusti aikanaan Männikön veljekset (VM= veljekset Männikkö?). -90 luvun alkupuolen lama sitten kaatoi yrityksen.

    AHi
     
  7. KM-Machine

    KM-Machine 1st gear

    Niin tai Helgen mintti Corvette tai Seville
     
  8. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Niin ne veroherran kiusaamiset unohtuu. "joku pässi on vaihtanut tuon kirkon penkin..." Kyllä taitais Onni-poikakin vaihtaa mielellään lankkupenkin, kun omakotitalon hintaisella veroyllätyksellä peloteltais. :D Niin ja @Cocco Bill, mun mielestä niitä alkuperäisiä penkkejä ei saanut tuodakaan Suomeen, kun siitäkin joku kunnollinen tullimies saattoi innostua käräyttämään auton tuojan verottajalle. Jotkut niitä onnistui tuomaan, mutta se saattoi olla tuurista/tullauspaikasta kiinni.
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niin, tuo kohtuullisen ylimielinen kommentti lankkupenkistä kikatutti.

    Vuosimalli lienee käyttöönottovuosi? Porsaanreikä tukittiin joskus -90 ja tuo auto on vuosimalliltaan jotain samaa. Yleisilme, väri, käyttöönotto... voisin väittää, että tuo on virallisen maahantuojan, Autokeskuksen tuoma lankkupenkki.

    Autokeskus toi noita lopulta erän Suomeen ilman takapenkkejä, kun harmaatuonti meni edestä ja takaa ohi myynnin puolihintaisilla farmareilla. Sitten iski lama yhdessä yössä ja luksukaisfarmarit jäivät pahasti käsiin. Näistä oli vielä joskus -92 mainoksia veekasissa "osta, nyt vielä saa aidon jenkkifarkun vanhaan hintaan" -tyyliin.
     
  10. Cocco Bill

    Cocco Bill 3rd gear

    "Nuori poju" oli muistaakseni Juhani Pakari nimeltään siirtyen autopuolelta lentokonepuolelle,lisätietoja näette netistä hänen touhuistaan ja eteni muistaakseni ihan johtajatasolle sielläkin jossain lentoyhtiössä.
    VM kone tosiaankin toi itä kuin länsiautojakin ihan amerikanraudoista lattarautoihin.
    Tuo "mint" Eldon kanssa rupesi kylläkin jossainvaiheessa olemaan siinä ja siinä mitä muistelen
    tuon vaiheita...jessus...varmaan yli 30v takaa jo:(
    Ois tarvinnut sitä hellää kättä ja hoitoa myös Suomessa pysyäkseenkin sellaisena,toivottavasti nyt on arvoisensa kodin löytänyt.
    Vauhti oli todellakin kovaa tällä nuorella miehellä ja kyllä taatusti möivätkin paljon jenkkiautoja verollisena kuin verovapainakin eli siihen aikaan mm Firebirdejä/Camaroita/Vettejä/Berettoja/Fieroja jne YK miehille kuin ulkomaankomennus duunareille yms.
    Niihin aikoihin jenkkipeltiä liikkui kaduilla,kuljetusautojen rahtaamina liikkeisiin ja nuorten miesten märissä unissa saada peräti omistaa jotain niin hienoa jos vaan mahdollista.
    Johtajan toimistossa muistan nähneeni isoja nippuja GM USA autojen myyntiesitteitä Cadillacista koko merkkiskaalan ja myönnän,tuli niitä kaikenmoisia otettua ja tallella yhä ovat....ja myös koeajattua mm uutta Formula Firebirdiä ,Beretta GT ja choo choo Chevy Sportside ym parin 3:lle rekatun STW lisäksi.
    Näin minä muistelenkin että takapenkki oli synneistä raskaimpia ja painonsa kultaa verottajalle eikä ilmiantajia tarvinnut etsiä kauempaa kuin naapureista eikä ne jutut kallistuskulmista,eristepaksuudesta,kiinnityksestä jos peräti legendaarisesta tiiliseinästä( TV:ssä tuolloin sketsejä jossa Heikki Kinnunen katsastusmiehenä..)tai lain tulkinnan mukaan irtotyynyyjen laillisuudesta vai laittomuudesta moisessa pakettiautossa ..!!.. olleet keksittyjä eli tyynyt piti tarvittaessa saada salamana irti ja heittää edes lattialle ellei piilottamaan kerennyt ratsiassa ja katsastuksessa ottaa autosta tyystin pois ettei vaan autoverolappu tupsahtanut kuoressa kotiin.
    Miettikääs:verhot kiinni+ tallinovet lukkoon ,kaivaa sala-aarre kätköstä ja istua edes hetken oman STW orkkistakapenkillä kuin lainsuojaton..:( ja tehdä konkurssi jos jäät kiinni sen mukana pitämisestäkin saati että joku istuu sen päällä.
    Ei jessus,rupesi aivan närästämään kun muistaa niitä aikoja miten kaikki oli niin hankalaa autojen kanssa vaan nythän siirrymmekin käsi kädessä kohti uutta vihreää suomea ,ellei hyvällä niin pahalla, sähköautoihin kymmenessä vuodessa tällä hallituspohjalla ja siltäosin hyvinkin synkät pilvet .
    Joku nuori vihreä naisihminen piipittikin tuossa pari päivää sitten TV.ssä pyöreät rillit päässä tosissaan kameralle valistaen muita että fillaroidaan työ +huvimatkat ja joukkoliikenteellä loput niin tarvi niitä sähköautojakaan...veikataan että asui ydin Helsingissä,perheetön ja ammattina taivaanrannan maalari.
     
    Muokattu: 23.2.2021
    Sierra, f34, roadmaster95 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. 1purehell

    1purehell Gearhead

    Eikös ne kuitenkin pitänyt rekisteröidä ennen sitä veromuutosta? Eli käyttöönottovuosi olis silti se 1990... o_O
     
  12. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    1990 on oviverhoilujen ja etuturvavöiden mukaan tuo Caprice. "Vaimolla samanlainen".
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Lienet oikeassa, ehkä vaan ilmoitettu väärin. Mutta voi se silti olla Metron tuoma.
     
  14. pantera

    pantera Gearhead

    Se oli kaksovinen, ei kaappari ja Pakarin kertomana oli aikoinaan ollut Frank Sinatran omistuksessa, tiedä sitten.. onhan tolta yheltäkin hahmolta kuulemma elviksen verkkarit varastettu..
     
  15. pantera

    pantera Gearhead

    Verotus muutti ainakin toukokuun eka 1993, muistan hyvin kun lennätettiin yks astro miamista pariisiin josta ostaja suhas sen nonstoppina kekkoslovakiaan jotta ehti saamaan sen vanhalla verolla :D
     
  16. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Auto on vin-koodin mukaan 1990 mutta käyttöönotto tosiaan ilmoituksen mukainen -93.
     
  17. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Antaisin tässä tapauksessa Onnille synninpäästön. Auton piti tulla hänelle lauluautoksi mutta on siihen liian siisti. Perhana, järkimies!

    Mitä tulee sekoiluihin penkkien ym suhteen niin oman MR Parisiennen kanssa olen saanut kuulla juuri päinvastaista ihmettelyä. Eli jengi ei vaan tajua, että tuonkin voi rekata henkilöautoksi ja museokatsastaa. Se on ja pysyy piilofarkkuna. Kun se oli nettiautossa tarjolla, sain useita yhteenottoja, "miten tollai piilofarkku voi maksaa noinkin paljon"

    Mitä siihen kannattaa sit vastata?
     
    SK-, 1purehell, leivonharri ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Toisekseen, ennustan, että nettiautossa tulee keväällä olemaan autoja tarjolla enemmän kuin ikinä. Koronavuosi on mennyt vihervaurioituneiden paatosta kuunnellessa ja monissa perheissä tehdään nyt valintoja. Monet vaimot tulee antamaan mahtimääräyksen ja moni tottelee. Lisäksi fyrkat alkaa olla loppu kun ei ole duuneja eli mistä silloin luovutaan. Rahamiehet pääsee ostaan vehjettä halvalla.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Siis ehdottomasti Onni on tässä tarinassa nuori kirkasotsainen sankari, jota ei isoisien traumat katsastuksista paina!

    Tuossa autossa on ulkopuoliselle monta "miksi" -kysymystä, joihin vastatakseen pitää aika paljon kertoa historiaa.
     
  20. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

    Nätti Charger -69 tullut myyntiin. Jokainen saa tietysti koristella autonsa miten haluaa, mutta tuo bumble bee tyylinen raita auton ETUosassa on minusta aika kamalan näköinen...:confused:
     
    Charger´69 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!