Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Jos pystyy todistamaan, että "no, se nyt on ollut tommonen" 30 vuotta niin muutos on museokelpoinen. Kauheen näköinen se silti, niinku olis barbababan perseessä.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  2. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Ei siinä tarvi mitään todistella kauanko se muutos on ollut, jos se on aikakaudelle tyypillinen juttu niin se on sillä selvä.
     
    SK- tykkää tästä.
  3. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    tsipi ja Inlinee tykkäävät tästä.
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Jotenkin tulee vaan vene mieleen tosta valkoinen puu yhdistelmästä ja lavaauton korimallista:D
     
    Muokattu: 12.4.2021
    viikinki75 tykkää tästä.
  5. SK-

    SK- 2nd gear

    Jos se onkin amfibio auto :D
     
  6. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Nämä uskomukset elävät edelleen sitkeästi. Ei ole onnistunut enää pitkiin aikoihin. Tai ei ainakaan pitäisi onnistua. Ohjeistus kai muuttui noin 20 vuotta sitten kun 70-luvulla tehdyt suomicustomit alkoivat olla 25 v vanhoja. Traficomin nykyisen määritelmän mukaan museoajoneuvon pitää olla alkuperäinen tai alkuperäisenkaltaiseksi entisöity. (tai vaikein keino on konservoitu ajoneuvo) Ja mielestäni hyvä näin. Ei se oikein riitä, että esim. lauluauto Impalasta chopattiin katto ja potkittiin kyljet ruttuun yli 30 vuotta sitten. Ja sillä perusteella pitäisi saada museoajoneuvostatus. Muutetuille harrasteautoille kylläkin pitäisi olla joku oma ajoneuvoluokka.
    Jos tuo Cougar on museokatsastettu tuolla tein-ihan-itse verhoilulla, niin museotarkastaja on tainnut olla auton omistajan saunakaveri tai joku uskonlahkoheimolainen?

    Tuolta löytyy se, mitä viranomainen edellyttää museoajoneuvolta: https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/Museoajoneuvon hyvaksyminen katsastuksessa.pdf
     
    Muokattu: 12.4.2021
    440Mag ja leivonharri tykkäävät tästä.
  7. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Tämähän on jotenkin vaan hieno.
    Tyttöni pitäisi saada ajokortti syksyllä ja se tykkää el caminoista.
    Olis hyvä syy ostaa niin vois itse ajaa nyt kesällä:D
     
    Lemmu, isalmela ja 0132 tykkäävät tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    "Selventävä" kuva

    [​IMG]
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    Mulla pisti silmään puuteippaukset alas asti. Miksi?
     
    Peeaa tykkää tästä.
  10. grantorino

    grantorino Gearhead

    Varmaankin ns. Suomi teippaus. Omistajan oman maun mukainen.
     
  11. -tl-

    -tl- Gearhead

    Koska Estate Caminoissa menee puuteippaukset alas asti.
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Isamu, teddy99 ja karivanner1 tykkäävät tästä.
  13. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Roberto, isalmela ja leivonharri tykkäävät tästä.
  14. koivuhalko3

    koivuhalko3 2nd gear

    Tuollaista joskus kyselin amerikoista. Tuttuni siellä varoitteli parista seikasta: jos on ollut viranomaiskäytössä ei saa carfax raporttia tai vastaavaa ja toiseksi tyhjäkäyntimäärä voi olla hurja vaikka autolla ei ajettuja maileja hirveästi ole.
     
  15. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tämä menikin auton myyjällä tunteisiin, joten pyydän tässä julkisesti anteeksi kommenttiani ja pahoittelen hajukuusen aromista koitunutta mielipahaa.
     
    Seevu ja kimmok2014 tykkäävät tästä.
  16. Petri R.

    Petri R. Gearhead

    Carfax-raportin sain omasta autosta. Tyhjäkäyntituntimäärä voi olla useita tuhansia partioautoissa, mutta toisaalta se myös määrittää huoltoajankohtia. Näissä on oma mittari tyhjäkäyntitunneille niin sen määrän voi autosta tarkistaa. Omassani oli ostettaessa vain alle 600h, koska se ollut komisarion virka-autona eikä sillä siksi esim. ole valvottu liikennettä jossain kadun kulmassa tai highwayn varressa 8000 tuntia. Maileja tosin oli enemmän, kumpi se on sitten parempi.

    Edit: toisaalta arvostan sitä, että auto on ollut uudesta saakka todennäköisesti yhden henkilön käytössä. Partioautoilla saattaa olla useita käyttäjiä ja niillä on saatettu ajaa rosvoja kiinni ihan tosissaan. Siksi niissä on ne puskuraudatkin. Tää mun yksilö on siis "unmarked" eli ns. siviilipoliisiauto.
     
    ilu100 ja isalmela tykkäävät tästä.
  17. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Selvisikö samalla kuinka kauan ruumista on säilötty autossa? :odbiggrin:
     
    Seevu ja Topsa- tykkäävät tästä.
  18. kippis

    kippis Gearhead

  19. Soikhei

    Soikhei 1st gear

    Siisti bensavani https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/12055444
    Onko kellekkään tuttu peli? Onko noissa bensavaneissa kulutus matka-ajossa 15l paikkeilla? Meinaa, kun dieselin saa menemään siistillä 90km/h ajolla 10litraan. Kiinnostaisi kyllä tuollainen bensakoneella, mut tuleeko ajaminen paljon dieseliä kalliimmaksi?
     
  20. Malossi

    Malossi 2nd gear

    Parivuotta sitten tässä autossa oli hintapyynti ensin 6900e. Sama myyjä museoi auton ja hinta nousi 7900euroon. Nyt jo melkein kympin pyynti...
    Hyväkuntoiselta tuo kyllä näyttää :odcool:
     

Kerro tästä muillekin!