Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Omaan silmään näyttäis 17 tuumaisilta ja tossa museolapussa oli mainittuna vanteiden olevan isompaa kokoa.
     
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Ok, on se hyvä että jossain asioissa ollaan tarkkana . Ne onkin ihan liian lievät noi MR määräykset tai asetukset säädökset , mikä lie oikea termi . Ei auto ole enää alkuperäinen jos siihen vaihdellaan osia esim. jarrupaloja niveliä polttimoita renkaita vanteita ym.
    Se pitäis olla just se mikä oli tehtaalta lähtiessä eikä mitään muutoksia , ei edes maahantuodessa , jos ei kelpaa niin paaliin .
     
    Seevu tykkää tästä.
  3. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Joo ei mullakaan oo varsinaisesti mitään tommosta vastaan, kunhan se linja vaan sitten on kaikille sama. Ihan perseestä, että joku ei saa hyväksytyksi autoa missä on jotain 50 vuoden aikana tullutta normaalia kulumaa ja toisilla saa autossa olla vaikka minkälaisia moderneja muutoksia.
     
    BB502, matti R ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Piti vielä sanoa, että harvinaisen tyylikkäät vanteet (kokomuutos siis). Yleensä en pidä oikein mistään "tarvikevanteista".
     
  5. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Tästä 100% samaa mieltä. Ja valitettavasti siinä linjauksessa taitaa olla jopa melko räikeitä eroja. Itse näytän peukkua niille tarkistajille jotka hyväksyy pienet muutokset ja kulumat ajatuksella että auto on sellainen kuin se silloin aikanaankin olisi voinut olla. Peukku lähtee alaspäin niille jotka vaatii sen 100% tehdaskunnon, se ei mitenkään kuvaa omaa aikakauttaan realistisesti kun niitä autoja monet rakenteli heti saatuaan käsiinsä, jotkut muutatti autojaan jo diilerillä ennenku se edes kadulle saapui.

    Joku järki noihin pitäisi saada ja luopua siitä turhasta pilkun nussimisesta, mistä osa tarkastajista selvästi luopunut onkin.
     
    PetteriT, SK-, Inlinee ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Tämä bongattu sunnuntaina Lahden motarilla jossain muistaakseni Mäntsälän nurkilla.Komeesti vasenta kaistaa nykykinnereitten seassa.;)
     
    Inlinee tykkää tästä.
  7. BAN-ONE

    BAN-ONE 1st gear

    Enemmän tuossa ihmetyttää että miten auto on saatu museorekisteriin vm.-77 keulapalalla sekä konepellillä kun valmistenumeron perusteella auto on vm.-76 ja tämä myös nähtävissä esim. shakerin skuupin muodosta.
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Marssivauhti o iha sama ku nykyautolla, 140 lasissa.. Muuten tulee hyvin tilaa ohituskaistal, jollai KIA paskalla suhatessa ei varmana väistetä eestä ku ilmestyt peräpeilii.
     
    malvasto ja Ace66 tykkäävät tästä.
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Ainiin, tämä yksilöhän tosiaan on 1976 mallinen missä keula swapattu kuten peltikin, mutta ei skuuppia. Tuotahan on voinut yrittää perustella museoidessa sillä, että Smokey and the Bandit elokuvan Trans Am oli juurikin noin tehty (no oli siinä shakerikin vaihdettu), eli 1976 auto 1977 keulalla, kun sitä sarjatuotantoautoa ei ollu vielä kuvaushetkellä saatavilla. Mutta ihan hyvä pointti tosiaan tuosta vuosimallista.

    Siltikään minua ei häiritse kyseisen auton museorekisterissä oleminen, päinvastoin, hieno homma :odcool:
     
    pectus, BAN-ONE ja Lowry tykkäävät tästä.
  10. BAN-ONE

    BAN-ONE 1st gear

    Joo ei tuo itseänikään haittaa että on saatu museoon, vaan ihmetystä vaan herätti tuo muutosten laajuus kun omaa Banditiä museorekisteröidessä tiedustelin samalla tuon Camaroni osalta vaatimuksia, niin ei olisi kelvannut kun on manuaaliksi swapattu vaikka noita tehtaaltakin manuaalina sai. Nythän se on sitten kokenutkin jo sen verran enemmän muutoksia ettei sitä museoon enää ihan helpolla saakkaan. :rolleyes:
     
    Charger´69 tykkää tästä.
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

  12. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    malvasto tykkää tästä.
  13. teddy99

    teddy99 Gearhead

    kad_boost ja Peeaa tykkäävät tästä.
  14. SK-

    SK- 2nd gear

    malvasto tykkää tästä.
  15. Kemikaaliali

    Kemikaaliali 1st gear

    Kyllä, hinta alkaa olemaan sillä tasolla kuin monen muunkin nettiautossa myynnissä olevan tulisi olla, jos meinaa siis saada kaupaksi.
     
    SteveS, SK-, malvasto ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. tammercity

    tammercity Gearhead

  17. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Myyty. Paljonko oli hintaa?
     
  18. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    tais olla 12-13000
     
  19. JJHa

    JJHa Gearhead

    Oma ´69 Firebird pomppasi v. 2000 ensimmäisen kerran MR-tarkastuksessa siihen, että tarkastajan mielestä OE 14" Rally II vanteilla OE-koossa olleiden renkaiden kuvio ei takana vastannut 60-luvun "tyyliä".
     
    karra, Volvo_5.7, freetime-cruiser ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Tämä kuulostaa juuri mihin itse törmänny museokatsastuksissa.
    Etuhiekkapellissä takapuolella pintaruostetta, penkin ompeleet hieman repsottivat hylky tarkastuksessa. Konepelissä maalissa haalistumaan ja yksi lommo jonka näkee vain kirkkaassa auringossa valossa hylky. Moottoripyörässä oli alla alkuperäiset alumiinivanteet, (usa tuonti malli) hylky, koska Suomessa uutena myydyissä oli kaikissa pinnavanteet. Pappatunturin takatarakalla ei ollut sitä tehtaalta tullutta kumimustekalaa ja haalistuneet tarrat kupeessa, kauhea valitus niistä. Autossa oli etupenkin (70-luvun malli) jossa oli niskatuet, kuulemma ei kuulu autoon ja uhka hylkäyksellä. Tässä tapauksessa lisävarusteena oli saatavana ns. kalaverkko niskatuettuja penkkejä, mutta normaali malleissa niitä ei ollut ja tehtaan esitteessä oli vaan penkkejä jossa ei ollut niskatukia ollenkaan.

    Yksi tälläinen näistä tarkastajista oli myös yhdellä rompetorilla pyörimässä ja melkein jokaisesta autosta kitisi ja uhosi, että jos museokatsastettu pitäisi antaa hylky.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tämäkin normaali rekisterissä, kuulemma aivan liian huono kuntoinen, että saisi museoon.
     
    Muokattu: 12.5.2021

Kerro tästä muillekin!