Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. malvasto

    malvasto 3rd gear

  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mutta oli kyllä järkihintainen.
     
  4. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Juu, seitsemän siinä tais olla pyyntinä. Katselin vähän itsekin mutta ei mulla oo isolohkolla varaa ajaa :):):)
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    https://m.nettiauto.com/oldsmobile/98/12267708

    Jopas on taas informatiivinen myynti-ilmoitus, ja kyseessä kuitenkin liike joka ilmeisesti myy autoja ihan päätoimenaan...? Kuvia ei sentään ole otettu perunalla säkkipimeässä, plussat siitä.
     
    malvasto tykkää tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Pasi myy autoja työkseen eikä runoile, SOITA!!!

    (ironia hymiö tähän)
     
    FUKK ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Tää on just se sama ilmiö ku monessa muussakin ilmossa. Hyvin ymmärrän, että soittamalla ne tiedot selviää, mutta onko se niin prkleen hankala laittaa ne perustiedot siitä kiposta ilmotukseen, ettei tartte jokaisen potentiaalisen ostajan kysyä niitä samoja kysymyksiä. Monesti eivät vaa myyjät edes osaa kertoa valitettavasti... Kyllä se vaan on nykypäivää ne siihen ilmotukseenkin kirjotella.
     
    Make.S, Charger´69, viikinki75 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  9. malvasto

    malvasto 3rd gear

    esmi ja Roberto tykkäävät tästä.
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tuo myyntitekstihän on oikein tyypillinen autojobbari-ilmoitukselle. Hyvin yleistä on, jos/kun erehdyt soittamaan jollekin autojobbarille, joka ei edes jaksa kirjoittaa myynti-ilmoitukseen autosta tietoja, vastaukset ovat tyyliin: "em mä tiiä", "em mä sitä ny muista" jne. Olen minäkin ihmetellyt, miten nämä saavat autojansa myytyä, koska kai niitä joku ostaakin, kun samat kioskit ovat toimineet vuosikaudet. Omalla kohdalla kaupat jää aina tekemättä, jos myynti-ilmoitustekstistä ei selviä auton specsit ja soittamallakaan en saa lypsettyä vetelältä jobbarilta tietoja. Turha silloin on lähteä autoa katsomaan, varsinkin kun välimatka on aina mielenkiintoa herättävissä tapauksissa vähintään 300 km.

    On jo yli 20 vuotta siitä kun olen viimeksi ostanut auton jobbarilta. Sen jälkeen jobbareilta kyselyt eivät ole tuottaneet tulosta. Mielummin maksan vähän enemmän, että ostan yksityiseltä, jolla auto on ollut useita vuosia, eli myyjä osaa kertoa autosta mitä on tehty, millainen kunto jne. Enkä ole pettynyt ostoksiini. Onkohan näiden jobbarien myyntimenestyksen ainoa syy se, että yksityiseltä autoa ostettaessa harvemmin onnistuu maksu osamaksulla? Kun taas jobbarilta ostetaan se vähän pahempikin ylihinnoiteltu pommi, kun sen saa ostaa rahoituksella 50 e /kk? Ostaahan monet ihmiset nykyään jotain pikkuostoksiakin kuten puhelimen tai pyykkitelineen osamaksuilla.... :odeek:
     
    viikinki75 ja three hundred tykkäävät tästä.
  11. Larry

    Larry Double Gearhead

    Lemmu ja isalmela tykkäävät tästä.
  12. Tunaman

    Tunaman 3rd gear

  13. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  14. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  15. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Joku autoliike Loviisassa kaupittelee Buick -56 4D sedania. Ilmoituksessa lukee Hardtop o_O
     
  16. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Aika tyypillistä. Mutta oletko koskaan nähnyt HT tai coupea, jota jobbari myy sedanina? Sitä virhettä ei kukaan jobbari koskaan tee. Päinvastoin, kuten tässä, sitä sattuu, ja aina ihan vahingossa vaan, tietenkin..... :odroll: No, onneksi nykyään on myynti-ilmoituksissa on kuvia, joista ostaja voi itse todeta mikä korimalli on kyseessä. Paitsi jos ostajalla on todella paha kaihi. Toista oli vuosituhannen alussa, kun keltaisessa pörssissä myytiin coupe tai HT:tä, niin ajettuasi 300 km myytävän auton luokse, totesit sen olevankin perussedan...
     
    Peeaa tykkää tästä.
  17. -VE-

    -VE- 2nd gear

    Kyllä tuo minusta hardtopilta näyttää?
     
  18. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    ID 12275749, mun silmin se näyttää sedanilta :cool:
     
  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Taitaa olla tuon liikkeen autot vielä rapakon takana? Paitsi audi...
     
  20. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Sama firma Loviisassa kaupittelee -55 ja -56 Buickia. 55 on hardtop sedan (ilman välitolppaa) ja -56 tolppamallin sedan

    https://www.hometownbuick.com/buick-models/1955-buick-models/

    Etämyyntiautoista on syytä pyytää valokuvia oven alareunoista, pohjasta ym. Kovin rehevä maisema taustana ei ehkä ole kovin toivottavaa, mieluummin kitsasta hiekkaerämaata ja ehkä jokunen kaktus
     

Kerro tästä muillekin!