Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Mokasit tän nyt ihan lähtöporteilla jo sillä, että olit liian läpinäkyvä trolleilussa. Kokeile seuraavalla nikillä sitä, että lähdet hiukan hitaammin ton trollailun kans liikkeelle, niin saat varmana useamman käyttäjän koukkuun.

    Nyt tää oli vähän semmoinen väsyny yritys. Arvosanana 1/5 ja ainoan pisteen saat siitä, että edes yritit.
     
    Rollercam, fenix, Topsa- ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Onhan niitä autoja tähän postattu 1300 sivua. Laitappa itseäsi neitiautossa kiinnostava auto linkkinä niin katsotaan sitä?
     
    Rollercam ja Isamu tykkäävät tästä.
  3. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Autotuojat maksaa ilmeisesti hyvin. Ja olet varmaankin poikamies tai naisenhakkaaja.
     
    Rollercam tykkää tästä.
  4. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Noissa on se ero että vain toinen on kiinnostava suurimmalle osalla jenkkiautoilijoita. Ja se ei ole Tesla.
     
    fenix, Kustom STW, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Kumpikin lähtökohtaisesti kiinnostaa, ainoastaan eri syistä.

    Kyllähän minä käyttöajot teslalla hoitaisin ihan hyvin ja mielelläni jos sellaisen joku minulle antaisi, mutta maksaisinko sellaisesta omaa rahaa (jos sitä tuollainen määrä olisi upottaa autoon)? Tuskin koska katson noita sähköhimmeleitä tusinakäyttiksinä.

    Camaro taas on hieman kiinnostavampi vaikka ei sekään ihan mun kuppi teetä ole, siinä on kuitenkin harrastuspotentiaalia paaaljon enemmän omaan makuun eli siihen tällä hetkellä menisi iso raha (jos sitä siis olisi tuollainen määrä upottaa autoon).

    Trollercam on hyvä, sitä voi alkaa käyttämään :)
     
    Muokattu: 16.10.2021
    Rollercam tykkää tästä.
  6. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    Mobilessa on vastaavia camaroita 30-35k euroa kymmeniä, verottajalle 20-25k.
    Hyvin jää bensarahaa, osamaksu on ainoa joka ei sovi kuvioon.
     
    Isamu tykkää tästä.
  7. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Mikä v*tun ukko tää Rollercam on?
    Jokainen sen tietää, että nää "hiilivetyä sylintereissä polttavat"-laitokset koitetaan ajaa alas maailmanpelastamisen toivossa(kiitos vihervassareiden) ja tilalle sitten tarjotaan patteriautot.
    Ostakoon sellasen auton se, kenen ajoihin se on passeli ja kenellä varaa on.
    Itelle sellanen varmasti arkiajoihin kävisikin mutta en kyllä mitään fiilistä semmosta saa ja en myöskään ole valmis tommosia hintoja valmis maksamaan. Kuten en myöskään näe sen olevan pelastus tähän näennäiseen ilmastokriisiin.

    Tarviiko tänne ny joka s**tanan viestiketjuun laittaa vertailuja hevosvoima-, kulutus- ja päästömääristä noiden kahden eri käyttövoimaa käyttävien autojen väliltä. Luulis olevan parempaakin ajankäyttöä. Varsinkaan, kun ketään ei kiinnosta
     
    Muokattu: 16.10.2021
    Rollercam, fenix, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Facen puolella mustang-harrastajat ryhmässä tästä samasta autosta on keskusteltu, pistän pari palaa sieltä tähän. Jotkut sitä autoa on käyneet katsomassa.

     
    Rollercam tykkää tästä.
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Olet silleen oikeassa, että nettiautossa klassikoidenkin hintahaitarin yläpää liikkuu aika hitaasti, eli hinnan tarkistukselle on kyllä tarvetta JOS tarkoitus on tehdä nopeaa kauppaa.

    Myytävään autoon sitoutuu paljon: säilytystila (parkkiruutu), sidottu pääoma (mitäs jos samalla rahalla häviäis osakekaupassa) ja sidotun pääoman riski: autosta menee leima vanhaksi myyntiaikana tai joku kiusallinen vika ilmaantuu. Monimutkaisemmista ja pitkäaikaisemmista markkinahintojen mekanismeista puhumattakaan.

    Kuitenkaan moni harrasteautoa myyvä ei ole kovin huolissaan; auto saattaa odotella "sitä oikeaa" hönöä tai vaihtokohdetta ja sillä aikaa sillä jatketaan harrastamista. Autoliikkeessä hieno klassikkoauto siinä toimistokopperon vieressä lisää taatusti tuulihousujen kahinaa ja on ilo omallekin silmälle.

    Jos noista kaikista nettiauton harrasteautoista pitäisi yhtäkkiä päästä viikossa eroon, niin hinnat varmasti laskisivat mainitsemallesi tasolle.

    Jonka jälkeen vähintään 75 % palaisi takaisin myyntiin äkkirikastumisen toivossa samalla hintalapulla tai ostokrapulaisen tajuttua mihin tuli sekaannuttua.

    Parempi rauhassa katsella näille helmille omistaja, joka tällaista tarpeeksi haluaa.

    MUOKS: Ja anna palaa, kaiva ehdottamasi summa käteistä ja katso, realisoituuko se hinta.
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ja toisekseen on hyvä erottaa käyttöautojen myyminen harrasteautojen myymisestä. Jos myy käyttöautoja kuten harrasteautoja tai toisinpäin, käy ennenpitkää kylmästi markkinoilla.

    Käyttöauto pitää saada nopeasti, parissa kuukaudessa kaupaksi viimeistään. Parin kuukauden jälkeen säilytyskustannus ja arvonalenema ovat syöneet kaiken katteen tuotteesta. (jos siis auto otetaan liikeeseen vaihdossa ja myydään eteenpäin)

    Harrasteauton hinta ei ole samanlaisessa syöksykierteessä eikä niin pahasti riipu katsastusajankohdasta ja sen säilyttäminen näköpiirissä on mainosarvoa itsessään.

    Hyvänä esimerkkinä vääränlaisesta toiminnasta on vaikka edesmennyt autoliike Lohjalla. Se ei ollut Offroadcenter vaan joku rinnakkaisliike? Enivei, lukioikäisinä käytiin siellä joskus potkimassa renkaita, siellä kun oli tarjolla kaikenlaista hassumpaa, silloista käyttöautoa. Esim. harvinaisia brittejä ja joitain viriteltyjä bemareita. 10 vuotta eteenpäin oli saman paikan konkurssihuutokauppa: samat helmet, osa nyt jo selkeästi harrasteiässä, seisoivat vielä samoilla sijoilla. Kohteet kasvoivat kaikki jo jäkälää, niin emme osallistuneet huutokauppaan.
     
    Rollercam, isalmela ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  11. litres

    litres 3rd gear

    Olkoon rollercam trolli taikka trulli, kyllä tälle foorumille pitää mielipiteitä mahtua:cool:
     
    Rollercam tykkää tästä.
  12. mika.p

    mika.p Gearhead

    Juuri näin
     
    Rollercam tykkää tästä.
  13. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Jos auto liike saa myytyä sen jenkki harraste auton vaikka 15 kuukaudessa niin siinä on pienempi arvon alenema kuin 1.5 kuukaudessa myydyssä käyttöautossa.
    Itselläni on pari kallista autoa ollut myynnissä vuoden verran enkä ole edes ajatellut et pudottaisin pyynti hintaa.
    Koska tiedän kohderyhmän olevan todella pieni ja pidän todennäköisempänä että myyn nämä ulos.
    Sitä aikaa odotellessa kun jenkkiautoa hakiessa saa rahaa mukaan.
     
    isalmela, Stang_81 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  14. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Otetaan heti yhteyttä rollercamiin, kun alkaa tuntua siltä että on hyvät neuvot tarpeen. Hän varmaan kertoo oikeat hinnat sujuvasti...:cool:
     
    Kruunusaari, Rollercam ja Isamu tykkäävät tästä.
  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mahtuu, mutta ei niitä onneksi tarvii lukea.
     
    Rollercam, esmi ja Stang_81 tykkäävät tästä.
  16. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Sen pitäisi tarjota tuota "tietämystään" autoliikkeille:D
     
    Rollercam, esmi, Peeaa ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Isamu

    Isamu 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/gmc/sierra/12468874

    Hytin takana oleva pätkä, liekö jonkun koripajan tekosia vai ihan tehdaslähtöinen juttu?
    Ainakin kuvan perusteella näyttäis olevan ihan irrallinen osa lavan ja hytin välissä
     
  18. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Ässä., isalmela, Artsi Bunker ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Joo no kyllä rollercam,vaikkakin tietty tahallaan pistää ärsytystä kiihkeimpiin viiksiinsä virnuillen,on oikeilla jäljillä siinä suhteessa että kohde on sen arvoinen millä sen saa muutettua käteiseksi elikkäs jenkkihinnastojen mukaan viidenkympin ison vihreäselkäisen Challe ei tarkoita että sen voi käydä pankissa vaihtamassa setelinipuksi siellä saati nyt täällä missä moisilla hinnastoilla voi pyyhkiä...
    Ajat on käymässä vuosi vuodelta ankeammiksi paljon halvemmillakin harrasteautoilla olipa miten hienoja tai harvinaisia tahansa,kas kun ne ostajat puuttuu ja nykyisetkin hiljalleen mullaksi muuttuu noin hienosti runoillen eli harrastajien keski-ikä sen kun kasvaa ja luonnollinen poistuma joko korjaa tai harrastamiset vaan loppu muuten jolloin kalustoa tullut ja tulee myyntiin hurjasti ja meitä kiinnostaa tietty Eu,Britannia kuin USA tai vaikkapa Kanada,Australiakin etusijassa tässä tapauksessa,siis maita
    joissa saasterajoitukset päivän kuuma aihe,aivopesun pääkohde ja rahastamisen sampo josta
    tietty seuraa kalustosta luopumista niin käyttis kuin harrastepuolella ja kun uusia tulijoita rinkiin ei tahdo olla eikä tulla vaikuttaa se toki kaluston hintaan...siis jos eroon meinaa päästä ja todellakin,jossain vaiheessa ollaan tilanteessa että ottajalle annettava rahaa.
    Kyllähän nettiautossa voi listahintoja pyytää ja kunto+harvinaisuulisää vuositolkulla,mikäpä siinä tai uhitella ulkomaille myynnillä...joissa täsmälleen sama tilannekuva ihan omissakin jo sielläolevissa kulkuneuvoissa mutta tietty jos Venäjälle saa myytyä tai johonkin Burkina Fasoon niin sitten .

    Miksikö ostajalle rahaa,siksi että jos ajaa ei enää saa vapaasti ilman lisämaksulappuja tai kaupunkien keskustoihin ollenkaan ja polttoaineiden hinnat pomsahtaa pomsahtamistaan niin vähiin käy ostajat....ja sama juttu se on kaikkien polttomoottoriautojen kanssa muutenkin olipa pihassa vaikka Folkkari, Ford,Ferrari tai Fiiatti,samaan sulatusmonttuun menee dieselitkin Mersusta Mitsubishiin noin kirjainleikkinä.
    Kaikkien yhteinen nimittäjä on väärä käyttövoima!

    Jopa omistamisesta saattaa tulevaisuudessa joutua maksamaan pahimmassa tapauksessa ellei siihen saa jotain erikoislupaa..maksullista tietty..eikä taida tarralappuilukaan onnistua tai sähkömoottorikonversiot kun ei tehdastekoinen ja löydy viralliset törmäysluokitukset ym käytännössä mahdottomat todistukset !
    Automuseoissa näemme aikansa kuvia ja sinne taltioidaan parhaita otoksia sieltä täältä vähän maasta riippuen.
    Saako näyttelyautoja rakentaa edes rakentamisen ilosta ...ehkä jollain erikoisluvalla ja vakuutuksella ettei liikennekelpoinen.
    Tämä tarkoittaa toki myös tuuniki ja tarvikeosapuljujen pikaista katoa kuin osavalmistajienkin vähenemistä rajusti,ei kait tuokaan salaisuus ole jos asiakkaat loppuu eikä harrastevehkeitä häävisti tai edes ns länsimaissa ajoautoina häävisti muita kuin sähkiksiä,vetyautoja tms.
    Käyttöautoja 2000luvulta toki tekohengitetään pitkään kehitysmaissa ja osiakin valmistetaan jollain tasolla jossain sekä käytetään puretuista joita rahdataankin taatusti hirveästi Afrikkaan,Intiaan,Venäjälle ym käyttöön ja myyntiosien purkuun maihin jotka kintaalla viittaavat sähköautoille tai päästöille muutenkin ollen oiva bisnes kerrassaan eikä tavara lopu,päinvastoin.
    Aikaskaala ehkä 10v-15v päähän niin ollaan viisaampia tai ehkäpä se on jo loppu silloin,enempi muistelujen varassa ja ihmiset sähköautoissaan onnellisia.
    Nykyiset ipanat ei jää kaipaamaankaan perinteisiä eikä teistäkään nuorimmat ,nämä unohtuu nopsaan jo pakostakin.

    Luonnollisesti tämä saa ampiaispesän täällä liikkeelle mutta en minäkään tämmöisiä halua,onpahan vaan ilmassa semmoista tuntua ollut jo pidempään nenään ja taivaanrannassa tummaa perinteisille voimanlähteille,jopa näille Euro5 ja 6:sille jotka ns kehitysmaissa lähinnä tulevaisuuden halpoja oivia kulkupelejä...täältä.
    Sähköautosta en ole henk koht kiinnostunut eikä varaakaan jos ei halvimmissa minin kokoisessa koirankopissa halua matkustella Mr Bean tyylisesti eikä voimanlähde muutenkaan miellytä kun ikänsä tottunut tilaan + perinteiseen pärinään ja tuo sähkön hintakin näyttää kaikkea muuta kuin lupaavalta autoilla kovin edullisesti tai lämmittää ..no edes polttaa turhia valoja.. jo nyt saati tulevaisuudessa (sähköyhtiöt tietää että kulutus tulee nousemaan rajusti,miksei siis hintakin=$$$)ja ne polttomoottoristen verotkin siirtyy nätisti sähkiksiin hallituspäätöksellä,mistäs muuten rahaa kerätään liikenteestä jos ei polttoaineista saa enää tarpeeksi?
     
    Muokattu: 18.10.2021
    ZZ20, Rollercam ja leivonharri tykkäävät tästä.
  20. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

Kerro tästä muillekin!