Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. matti R

    matti R 2nd gear

    Ehkä on monta autoa, eikä aikaa harrasteajoihin. Eihän tuota kauppojen parkkipaikoille kannata viedä.
     
    isalmela ja Peeaa tykkäävät tästä.
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Tuosta viisysistä. Itsellä nyt kun ikää on kohta 58v niin alkaa tulla jonkinlainen kyllästyminen. Eli kohta on ihan sama seisooko ne romut tuossa pihassa, katoksessa vai tallissa vai missä, toki vielä säilytän ja käytän järkevästi että ne pysyy kunnossa ja suojassa. Mutta alkaa tulla ne elämän muut reaaliteetit esille . Siksi viime huhtikuusta puolitoista vuotta taakkepäin myin kolme autoa laivueesta pois ja kassaan kilisi yli 72k. Onhan tässä tehty töitä ilman lomautuksella oloa 32 vuotta eli jotain on pitänyt jäädä handuun.

    Toki oon ostanut tilalle eli 1990 MB 300 GE on entisöinnin loppusuoralla ja uusi projekti on jo ostettu, siitä enemmin kun on Suomessa. Mutta ei noilla ehdi ajaa enkä halua ostaa mitään hallia autoille.

    Eli myyntikiriteerit on erilaisia aina.
     
    isalmela tykkää tästä.
  3. Pannu H-D

    Pannu H-D Gearhead

    Kyllä itselläni ainakin jää ajot todella vähiin kun kesäisin ei vaan tahdo olla aikaa
     
    kad_boost ja karra tykkäävät tästä.
  4. -71 MoPar

    -71 MoPar 3rd gear

    Pitäiskö tuohon todeta , että rehellinen kauppias , oli hinta mikä vaan niin aina voi olla jotain parannettavaa , kuitenkin jo aika iäkäs auto. Joskus kuullut huhuja , että uusiakin autoja varusteltaisiin ennen luovutusta asiakkaalle.

    Jos ei oo aikaa käydä useamassa cruisingissa tai muussa tapahtumassa . Ja ei tolla nyt ihan päivittäisiä työajojakaan ajella jos nyt sattuis olemaan vaikka , putkimies, timpuri ,s.asentaja tms. normi työläinen , eikä välttis kaupparatsullekaan ihan optimi kulkine nyky bensan hinnoilla. Syö kuitenkin sen 30l/100km. niin ihan hyvin pitäis tienata että kannattais.
    Ja ei se siinä marketin ahtaassa parkkiruudussa ihan paras ole kun ei pääse ulos autosta kuin hyppäämällä laidan yli , ja naapurit kolhii ovilla pitkät kyljet. Että ymmärrän hyvin jos ajot jää vähiin vuodessa.
     
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    "Ei ole aikaa ajella" tai "käytetään vaan pari kertaa vuodessa!

    Ei mene jakeluun vieläkään tuollainen ajatusmalli. Bensa on kallista, mutta ei näillä nyt tarvi jokapäiväistä käyttöajoa hoitaa, vaikka muutaman kerran kuukaudessa ajelee töihin, käy viikonloppuna rauhaksiin kaupassa ja laittaa parkkiksen kaukaiseen nurkkaan missä saa olla rauhassa jos kolhut pelottaa.

    Silloin nuo päivittäiajotkin saa hieman hauskuutta, komea harrasteauto käyttöä ja turha sanoa ettei ole mukamas aikaa tai käyttöä, se on vain mielikuvituksen ja viitsimisen puutetta.
     
    Ace66 tykkää tästä.
  6. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Ihminen on lammas, ite ainakin huomannu että ihan sama minne periferiaan pysäköit, niin kaupasta tullessa joku on pysäköinny lähes aina viereen.
     
    jutikka, Stang_81 ja juko7 tykkäävät tästä.
  7. 3964

    3964 2nd gear

    Tämä se aina jaksaa ihmetyttää,itse koittanu mitä ollu noita siistimpiä harrasteita viedä tyhjään nurkkaan kauas ovista,kun tulet takaisin kaupasta on kahtapuolen viereisissä ruuduissa autot ja muuten ympärillä tyhjää.
     
    three hundred ja Inlinee tykkäävät tästä.
  8. juko7

    juko7 Gearhead

    ^näin kävi myös tänään huoltiksella aamukaffella, pysäköin kauas tyhjälle kentälle että saa oven kunnolla auki ja kun tulin autolle, just kuskinpuolen ruutuun oli joku parkkeerannut. En päässyt sisään tyrkkimättä tulijaa ovenreunalla
     
    three hundred tykkää tästä.
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Ainahan näistä keskustelun saa, kun joku myy autoa jolla ei ajeta kun jonkun kerran kesässä. Kun monellakin se elämä vie erisuuntaan, ettei välttämättä se hienokaan auto kiinnosta samalla lailla kuin joskus. On kaikkea muuta. Monella on ne lapset, talot, kesämökit ja työt, ehkäpä jopa perheongelmia tai omaishoitajaksi jouduttu ilman omaa tahtoa. Eikä liian hienoa autoa joka paikkaan viitti varmasti viedä. Voi se kiinnostuskin lopahtaa täysin, oli se auto mikä tahansa, niin se vaan jää. Mut kai parempi myydä se pois, kun jättää kellariinkaan se odottamaan sitä parempaa aikaa, jota ei tule. Kun on noita harrastajia, joilla sitä kalustoa on ja ajetaan joillain ja loput seisoo sitten missä seisoo, jonkun varastopölyn ja paskan alla.
     
    Inlinee ja karra tykkäävät tästä.
  10. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, ihmiset ovat lampaita. tekevät samoja asioita kuin muut eikä uskalla poiketa joukosta. Osa niistä on suorastaan pässejä. Vaan mustia pässejä on harvassa….
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

    ... sano pässi kun päätä leikattiin
     
  12. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Ei nettiautosta, vaan ihan täältä Oodeeltä: Opel Commodore -68, eurojenkki. Mikäs se semmonen on?
     
  13. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

  14. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Löysin joskus netistä saksanmaan lehtiartikkelin jossa oli coupe commo sivuprofiilista kuvattuna ja isolla otsikko "german charger", kieltämättä kun molempia tarkastelee lievästi geeämhomo/mopar pilke silmässä niin tommone coupe commondore on aika amerikkaa ja osin kuskin paikallakin tulee se fiilis että kyseessä "euro" versio chargerista. Molemmissa isot painavat alitehoiset moottorit, väljä simpukkaohjaus. mm ratti, osin mittaristosta yms muistuttaa etäisesti -70 chargeria
     
  15. tapsah

    tapsah 2nd gear

    kyseistä käsitettä on käytetty 70-80-luvuilla eli aikana ennen näitä tsätti-tietäjiä, juontaa juurensa aikaan ennen ns. uustuonti autojen (asiallisten jenkkiautojen) saatavuutta.
    Silloin 99% osa jenkeistä suomessa oli monien silmissä säälittäviä taksikoppaisia 4-ovisia ..n-malleja..
     
    daavid-son tykkää tästä.
  16. tapsah

    tapsah 2nd gear

    ja joiltakin on parhaat ominaisuudet jääny lakanoille kun äiti on kaapinut tavarat sisäänsä...
     
  17. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Niinpä, nykyajan nuoret voi valita harvinaisista jenkeistä minkä haluaa, jos pinkka on vaan kunnossa. 70-luvulla jotkut meni ruottiin töihin jotta sai tuotua sieltä jonkun muunkin kuin kutoskoneella olevan vanhan Suomi-taksin harrastejenkiksi. Taikka rakentaa sen ruosteisen osakasan avoksi tai 2dht malliksi. Silloin saattoi ja vielä 80-luvullakin tyypit ajaa autollaan drag race kisoihin, ottaa putket pois ja kisata ja ajaa sitten takaisin. Niillä ajettiin jenkeillä silloin talvisinkin eikä kuskattu trailereilla tai käyty pari kertaa kesässä näyttäytymässä kylillä.

    Opelin commodore tai varsinkin kad-sarja oli gm omistuksesta johtuen hyvin amerikkalaisvaikutteista. Kuten oli monet muutkin merkit silloin back in 60’s. Opelin diplomatissa oli 327cid ja turbo hydramatic. Muihinkin sai ainakin ruksaamalla gm kasin. Että kaukaa ei eurojenkki käsite ole niihin tullu.

    Muuten 1970 commodore GS/E oli yhtä rivakka kuin 911 porsche testin mukaan.
     
    daavid-son tykkää tästä.
  18. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Käytettiin alkupään commodoressa powerglide vaihteistoakin cih:hin jatkona ennen kuin tuli 3vaihteinen
     
    Seevu tykkää tästä.
  19. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tänä päivänä on näin jälestä päin kaiken muun kunnon ihmistä hämmentävän ohella se että jotkut aikanaan jopa isompia japsiautoja käsitti japsijenkkeinä jos niissä vähänkin oli jotain jenkki-flairriä...
     
  20. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Uudessa Klassikot -lehdessä on muuten BTT-1 esittelyssä.
     

Kerro tästä muillekin!