Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    No ei kai tuossa mitään ihmeellistä ole kun 4L80 kuitenkin hyvin yleinen loota johon saa kätevästi osia ja kestämään tuota voimaa.

    Sopivasti sattunu olemaan vaihteisto tyrkyllä niin Åke tuumannu "kylhän me tuo käytetään"
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Inlinee tykkää tästä.
  6. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Vastaavasta pikku muistelo. Ostattelin MG ZT farkkua Kirkkonummelta vuonna viis. Myyjä vakuutteli hyvää huoltohistoriaa, kuinka on henkilökohtaisesti pitänyt auton kunnossa tehden sitä ja tätä. No, koeajo lähtee aina öljyjen ja nesteiden tarkistamisesta. Mitä helvettiä, jätkä ei saa konepeltiä auki. Ei millään, sopertelee jotain juuttumisista. Mä katoin vähän aikaa sitä, kysyin sitten huoltotoimien sujumisesta, jeppe alkoi änkytellä ja selittää. Joopajoo. MG jäi ostamatta.
     
    Seevu ja Peeaa tykkäävät tästä.
  7. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Tuon Ramin tiedoissa mainitaan jousitettu etuakseli. Onhan se tietysti mukavaa.
     
    Hullunen, Seevu, juko7 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Hullunen ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. budweiser

    budweiser Gearhead

    Kaverilla oli tommonen Rover käyttöautona pari vuotta, kaikinpuolin aivan paska laitos.. Valitettavasti kaikki brittiauton huonot puolet on löytäneet tiensä tuohonkin.
     
    isalmela ja Peeaa tykkäävät tästä.
  10. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Hienon näköinen, mutta millä tempulla tuo on museoajoneuvohyväksytty? Ei onnistuisi tällä seudulla missä asun, koska täällä museoajoneuvotarkastajat noudattavat Traficomin ohjeita. En tunne Rovereita, mutta onko SD1:stä koskaan edes valmistettu 4,6 litran koneella? Onko tuohon laitettu jonkun uudemman Range Roverin moottori, kun niitä oli 4,6 litraisina? Näille rakennetuille ajoneuvoille pitäisi olla kokonaan oma harrasteajoneuvoluokka, kun ne ei edes vastaa museoajoneuvosäädöksiä. Joitain tällaisia vastaavia museoajoneuvolipsahduksia Traficom onkin jo takautuvasti mitätöinyt.

    Myyjän lienee ammatiltaan toimittaja, kun en keksi miksi tekstiosiosta puolet on jotain Tuulilasi lehden tyyppistä automallin tarinaa? Miksi esim. tuota autoa ostavalle olisi tärkeä tieto, että vuonna 1982 joku tehtaan kilpa-auto on muutettu tieliikennekelpoiseksi toimitusjohtajalle, kun se ei edes ole tämä myytävä auto? Tai että Triumph on ollut 70-luvulla suunnittelemassa Rover SD1 alustaa? Loppuosa tekstistä on onneksi sitä mitä juuri tätä autoa ostava haluaakin tietää.
     
    Hoovee, Inlinee ja Peeaa tykkäävät tästä.
  11. kippis

    kippis Gearhead

    Se on vaan matkittu leyland princess ei mitään muuta. Budi jo sanoikin että kyllä noi englantialaiset osaa tehdä susirumia autoja, hyi olkoon.
     
    three hundred tykkää tästä.
  12. matti R

    matti R 2nd gear

    Todennäköisesti museorekisteröity ennen noita muutoksia. Ja tarkastuksen jälkeisiä muutoksiahan ei kukaan oikeasti valvo.
     
  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Ei välttämättä. Eräs -50 loppupuolen Mopari oli myynnissä Etelä-Suomalaisessa liikkeessä jonka museotarkastuspapareihin oli merkitty moottorin vaihto ja moottorin tiedot.
    Hyväksytty moottori oli uudempaa aikakautta edustava kuin mitä auton valmistusaikaan oli tarjolla, eli ko. moottorityyppiä ei ollut silloin vielä käytössä. Se oli kuitenkin hyväksytty ja jopa merkitty tarkastuspöytäkirjaan.
    Eli, jotkut tarkastajat maalaa vain laveammilla siveltimen vedoilla eikä anna pienten asioiden häiritä hyvää tarkastusta.
     
    three hundred tykkää tästä.
  14. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Inlinee tykkää tästä.
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No nyt on kyllä lammas suden vaatteissa!
    Hienosti jätetty toi koneen kuva tonne viimeiseksi, joskos potentiaalinen ostaja ei jaksaisi selailla kaikkia 27 kuvaa läpi...
    En tiennyt, että "lääkärin muskelia" Buickia on saanut noin "kehnolla" voimalinjalla. Itse vaihtaa vaihteet, puusta vielä! Melko luterilaista.

    Tahtoo ton!
     
    isalmela, Inlinee ja matti R tykkäävät tästä.
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Kyllä sitä on saanut, onko ollut vain optio vaiko std varuste, veikkaan optioksi. Sama 250 cid kuin letukassa.
     
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    oikeestaan just toi. Optiolista varsinkin koneen kohdalla kapenee mitä kalliimpaan autoon mennään. Chevyyn saa rahalla isompaa pannua/enempi varusteita ja Cadillacciin pystyy enää käytännössä valitsemaan värin ja kattoluukun, kaikki muu on jo vakiona.

    Inhottaa sellainen tilanne, että satut huoltsikalla kalliilla uudella Buickilla samaan aikaan tankille, kun naapurin Dorkas ja pissapojan nestettä lisätessäsi huomaat, että imbessillin letukassa on veekasi ja sää suhistelet vaan kutosella, vaikka maksoit buick-lisää.
     
  19. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    esitteesä näyttää olevan std. kasit optiona
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niin kummin päin?
    Oliskohan toi joku California Special? San Franciscoon vissiin myyty uutena ja siellä oli ne saastelait.

    Tai sit joku on väkisin tilannut Ladan moottorin Mersuun.
     

Kerro tästä muillekin!