Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Solvent

    Solvent 2nd gear

    Toi on itellä Android puhelimes ongelmana, ku Nettiautoo lataa kuvat nii ei saa käännettyä. Käyn sit muijan iPhonella ne kääntelemäs.

    Eipä se iso vaiva olis noita jollain toisel laitteel käännellä, olis mukavempi tiirustaa sitä melkein 50ke autoa
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ton vuosimallin sarkerin kuvat ny voi olla vaikka ylösalaisin. Ja kas niinhän ne onkin!
     
    Solvent tykkää tästä.
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eipä tästä ole montaa vuotta, kun tollasiakin siistejä 240 volvoja sai parilla tonnilla. Duunikaveri osti jotain ton verran ajetun farkku 240 volvon 2300 maksoi ja sai siitä enemmän myydessä.
     
  4. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/muut/muut/93323973

    tämä cougar oli aika pitkään myynnissä yksityisellä alle 14000 hintapyynnöllä ja eikä mennyt silläkään hinnalla kaupaksi. Kyllähän museoautossa jotkut yksityiskohdat pistää silmään, kuten penkkien suomi verhoilut.
     
  5. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Itse lataan kuvat nettiautoon chromella ja käyn kääntämässä firefoxilla kun niin tuntuu onnistuvan paremmin:)
     
    Solvent tykkää tästä.
  6. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Ei taida vanhat Volvot käydä kauppaansa enää edes ruottinkielisellä pohjanmaalla häävisti,saati nyt tohon hintaan ja noilla seutuvilla sentään Volvot ikiajat olleet jenkkiautojen kera erittäin suosittuja käyttöautoja ja harrastekohteita,siis PV stä Amazoniin ja vielä jatkuen 100/200 sarjaisiin takavetoisiin herrastraktoreihin.
    Virityskohteita ja jopa korimuunnoksiin suosittuja aihioita jostain syystä,olisko valmistusmaan vuoksi.
    Muistaakseni pikkukasejakin sai luvallisesti kilpiin moisissa jotkut velhot,siis aikoina kun nuorissa riitti intoa ja säännökset todella jäätävät joustavuudeltaan.
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Vanhat Volvot on varmaan siirtyneet siitä luotettavien käyttisten sektorilta enempi harraste/elämäntapa-auton suuntaan. Onhan tuoreimmillakin jo ikää kohta 25 vuotta, eli sen verran että normaalit autot on yleensä jo tuossa vaiheessa paalattu. Ei näy kovin paljoa 90- saatikka 80-luvun Nissaneita ja Ooppeleita liikenteessä enää. Nykypäivän ihmisille tuntuu olevan niin kauheaa jos auto vie yli kympin satasella sekalaisessa ajossa ja se on takavetoinen ilman mitään luistonestoja ja vastaavia, vaikka kardaanivolvot on kyllä minun kokemuksen mukaan turvallisia ja loogisia viedä talvikelissä, siinäkin valmistusmaa varmasti vaikuttaa. Harrasteautoina 100/200/700/900-sarjalaiset elää minusta aika kovaa nousukautta ja etenki nuorisoa tämmöset laatikkoautot tuntuu kiehtovan. Uudempien Volvojen turbokoneita asennellaan ja nythän niitä uusimpien sääntöjen mukaan pystyy leimaamaan jo vaikka LS-sarjan kaseja sinne, toisin kuin joskus ennen muinoin jotain Roverin pikkukaseja...
     
    JYR ja Isamu tykkäävät tästä.
  8. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tuommoinen vanha 200 sarjan Volvo kuluttaa n. 15-18l/100 kaupunkiajossa ja maantielläkin on vaikeata päästä kymppiin satasen nopeudessa.
    Kulutus on kuin pienikoneisessa Amerikan autossa.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Puuttuu vaan se amerikan autojen suorituskyky.
     
    grantorino tykkää tästä.
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    siis äänimaailma ja pehmeys.
     
    Catiska tykkää tästä.
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ainakaan 307Y leppäjeepissä ei varsinaisesti liimaa selkää selkänojaan.
     
    Peeaa ja Isamu tykkäävät tästä.
  12. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Legendaarisen Esson baarin juttuja...11 - 12L voi mennä puhtaassa kaupunkiajossa, matka-ajossa 8 - 9 L ja oman painosta asuntovaunuakin vetää helposti 10 - 12 L.
    Paljon vaikuttaa onko 4 vai 5-vaihteinen vai tomaatti ja 2.3L kuluttaa noissa aina vähemmän kun 2.0L...noita ollut itellä ja faijalla niin paljon että tiedän.
     
    Isamu tykkää tästä.
  13. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Aika makee Chargeri ja viimesen päälle tekniikalla.
     
    -71 MoPar tykkää tästä.
  14. grantorino

    grantorino Gearhead

    Ei mitään Esson baaria vaan pelkkää faktaa

    https://images.app.goo.gl/A77h6TF4sqgDWngE9
     
    Catiska tykkää tästä.
  15. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Varmaankin näin. Itse olen huono mittailemaan omien autojen kulutuksia, mutta sanoisin että 960 2.5L tinakuutosella vie matkassa selvästi alle kympin ja sekalaisessa yli. Ei tosin ole 200-sarjalaiseen kovin paljoa yhteyksiä...
     
  16. tapsah

    tapsah 2nd gear Bannattu

    juko7 tykkää tästä.
  17. T5

    T5 Gearhead

    Siitä voi jokainen tutkia ihan oikeita toteutuneita kulutuksia 240 Volvolle.
     
  18. kippis

    kippis Gearhead

    samoja lukemia saanu minä. 240 / 740 volvoista. oikeestaan sama kuinka ajo aina vei samanverran. ei kai niillä muuten olis voinu nuoruudessaan ajella... mut joo alle 10 l / 100km
     
  19. kippis

    kippis Gearhead

    ... ja hei, mä asuinkin silloin maalla :D
     
  20. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eipä 740 volvossa b20 ruiskullakaan liimannut selkää selkänojaan. Kuitenkin 8 vuotta sitten vielä sai sellaisia viiteen ja puoleen sataan leiman kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!