Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Hintaa on totta...mutta Suomiauto!! Oikeasti? Kuka on tuollaisen pystynyt ostamaan noina aikoina? Ainoa kun tulee mieleen, Sunilan paperitehtaan johtaja. Toihan on aivan käsittämätön! Kuka tietää raapustakoon stooria tänne..
     
  2. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Lusullakaan ei tainnu Cadilaccia olla:D
     
    kuula tykkää tästä.
  3. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  4. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Allekirjoitan, että moottorina aika onneton. Tai saa laittaa ison rahan "bulletproof" modeihin, eikä niidenkään jälkeen täysin luottavainen olo ole koneeseen. Toki kaikki nää EGR,DPF päläpälähommat koneessa kuin koneessa aiheuttaa ongelmia. Kannen pulttejakin vähempi vs 7.3 koneissa. Siksi niihin suositellaan pinnapultit tilalle.

    Äänet tossa koneessa mun mielestä kyl diesel-koneiden parhaimmistoa
     
  5. Swinger

    Swinger Gearhead

    6.0. Diesel. Ostin oman 3 vuotta vanhana 80tkm ajettuna. Nyt kohta 14v myöhemmin ja 500tkm mittarissa ja edelleen toimii. On kyllä ihan susipaska moottori. Toiselle puolelle on pitänyt vaihtaa 1 suutin, mutta samalla vaihdehtiin kaikki neljä kun oli paikat auki. Toisella puolella vielä paskat alkuperäiset paikoillaan.
    Egr cooler vaihdettiin 110tkm kohdalla varmuudeksi sinisterin cooleriin.
    Kansipahvit & pultit.. paskoja alkuperäisiä.
    Egr venttiili uusittu kerran ja kerran puhdistettu. En tiiä miten nää sais kestämään sillein että ei tarviisi kantaa raamattua mukana.
    Se että autosta ei osaa pitää huolta ei tee siitä välttämättä paskaa.
    Se että osaa netistä lukea mitä amerikanmies kirjoittaa tekee moottorista paskan.
    6.0 tarvitsee tietyt jutut mitkä pitää hoitaa ja huoltaa niin saat hyvän pitkä ikäisen moottorin ja luotettavan pelin.
    Jos et halua tehdä ja huoltaa moottoria niinkuin pitää voit saada kasan ongelmia.
     
    Dataviilaaja, hapa58, isalmela ja 1 muu tykkäävät tästä.
  6. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Eikös aika monet 6.0 ja 6.4 onklemat aiheudu liian raskaasta käytöstä. Suomen onnettomilla vetopainoilla tulee varmaan vähemmin rasituksesta johtuvia rikkoutumisia, kuten kansipahvit, lodjun coolerit, termarit ja semmoset.
    Ameriikan joe saa vetää samalla katiskalla ~10t mut suomessa ei.
     
  7. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Kylhän niitä varmasti löytyy isoillakin kilsoilla olevia jotka kestäneet, mutta ei se silti poista sitä faktaa, että niitä mosahdellu aikamoinen määrä ajan mittaan.
    Fordihan itse myönsi tuon 6.0 kohdalla "we done goofed" ja kiirehti korvaajaksi tuotantoon 6.4 version joka sitten paljastui ilmeisesti vielä pahemmaksi pyydykseksi ja insinööritaidon kukkaseksi.
    Fordin kannalta ikävintä taisi olla ettei dieselpannut edes olleet heidän suunnitteluaan/tuotantoaan vaan alihankinnan kautta navistarilta, mutta mainehaitta oli jo valmis.
     
    Arkkumies tykkää tästä.
  8. Swinger

    Swinger Gearhead

    Juu, en usko että 7.3 vaihto 6.0 johtui mistään päästö jutuista tai 6.0–) 6.4.
    Toki varmaan kaikissa moottoreissa valmistajasta riippumatta tapahtuu mosahduksia & edelleen osa syytä on huoltojen laiminlyönti.

    esimerkiksi jenkeissä on kiva tapa tyhjäkäyttää autoja tuntikausia putkeen mikä on ihan käsittämätöntä. Tästä tullaan ongelmaan öljyt. Se että jos vaihtoväli on vaikka 10tkm ja autokäynyt tyhjäkäyntiä sinä aikana tolkuttoman määrän voisin sanoa että öljyt olisi pitänyt vaihtaa kauan aikaa sitten.
    6.0 aiheuttaa oilcoolerin tukkeutumista, suuttimien jumiutumista ja karstoitusta. Mikä on siihen ratkaisu, urku auki motarille ja vehkeet paskana.
    Amerikassa autoja ei huolleta, niitä korjataan. Tää on kehitysmaa autojen huoltojen ja korjauksien suhteen.
    Olemme täällä juuri nyt lomailemassa ja koitettiin 2pv löytää korjaamoa mikä olisi pystynyt vaihtamaan moottoriöljyt, askiöljyt, jarrusatulat, jarrunesteet.. ei löytynyt.. öljyt koneeseen ja filtteri ois onnistunut. Otettiin verobeachilta diy halli ja tehtiin hommat itse. Vuokra nosturillisesta hallista oli 285$ eli säästettiin varmaan 1k€ kuluissa ja saatiin auto kuntoon
     
  9. Ftw-

    Ftw- Gearhead

  10. kippis

    kippis Gearhead

    ei o kyllä liikaa tollasia näkyny, edes sillon kultaisella kasarilla /ysärillä,
    vähä semmonen mitsu celesten esiaste. tuppas olee niitä 120A ja AF II kaikki.
     
  11. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Puhvalon nahka näyttää olevan se nahka mikä Fordeissa kestää. Se normaali proteesin värinen esinahka mitä näissä on käytetty, on pääsääntöisesti riekaleina noilla vuosilla ja metreillä niin penkissä kuin ratissakin.
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

  13. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Jaahas, nyt oli huomattu että eihän tämä olekkaan coupe...
     
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Tuttu ilmiö. Jos autoa on kuljettanut McDonalds kansalainen eli painoa 200 kg, niin penkki on juuri tuon näköinen. Helppo arvata millainen tuo on normaalipainoisen istua = penkki vaihtoon.

    Tuttu ilmiö 2. Kun overdrivella kuittaillaan typerästi tehdystä ilmoituksesta, niin joskus ne ilmoitukset nopeasti päivitetään.
     
  15. C4vettester

    C4vettester 2nd gear

    Siniset unelmat jatkuvat:


    Tämä keski-iän saavuttanut C3 vette ei kärsi keskivartaloa pullauttavasta "elintasovatsasta" (kasarityylin sivuputkista). Oikein linjakkaan näköinen autoestetiikan C3 atleetti tyylikkäällä kokovartalovärityksellä.
     
    Muokattu: 3.9.2023
  16. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Siisti vehje.
     
  17. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä ku en nyt noita corvetteja(kaan) pahemmin tunne, mutta mitkä helvetin "kasarityylin sivuputket"? Eikö noihin oo saanu jo 60-luvulta asti sivuputkia, ja ihan tehtaan toimesta?

    Omasta mielestä näyttävätkin paremmilta niillä.
     
  18. C4vettester

    C4vettester 2nd gear

    (Edellisiin tässä keskustelussa esitettyihin sinisiin unelmiin esimerkin vuoksi palaten...)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ylempi C3 vm. 1979 ja alempi vm. 1974. Se mitä sivuputket tekee C3 vettessä niin ne rikkovat tuon keskiosan linjakkuuden (kapeuden).

    Ylemmässä C3:ssa (vm. 1979) vetten keskiosa kaareutuu nätisti alas kaventuen kun taas alemmassa (vm. 1974) homma levahtaa leveämmäksi bulkkien sivuputkien takia. Ensin silmä tavallaan kulkee smoothisti alas kyljen sivukaarta pitkin, sitten se törmää sivuputkeen jonka jälkeen sillä on ylitettävänä "iso putkitötterö" ennenkuin ollaan alhaalla asti. Eli ts. autoestetiikan nätti kaareutuva linja katkeaa "sylinterimäiseen, sivullepäin törröttävään metallipönttöön".

    Sivuputket tekevät C3 vettestä tavallaan myös "keskivartalolihavan". Se tietysti on sinänsä melko luonnollista "keski-ikäisillä".

    "Kasarityylin sivuputkilla" viittaan kasari/ysäri rakentelusuuntaukseen missä sivuputkia laitettiin vähän autoon kuin autoon. Enemmän olen tässä kuitenkin tuonaikaisten V8-Magazinesta ammennettujen "tietojen", sekä mieli- ja muistikuvien varassa ja sen ettei nykyään sivuputkia juuri jenkkikulkineissa näy. Eikä niihin taida saada enää oikein uusia lupiakaan. Vai oliko se niin, että vain toiselle puolelle saa sivuputken laittaa sojottamaan?
     
    Muokattu: 3.9.2023
  19. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Tehtaalta sai vain -69. Yksi vuosi.
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jaa. No ite tykkään noista sivuputkista.

    Ja ei oo tarvinnu minkään sortin lupia kylkiputkille vuosikausiin... Oon ajellu kylkiputkella varustetulla autolla jo vuodesta 2011, ja niiden luvanvaraisuus tais olla jo vuosikausia ennen sitä historiaa.
     
    C4vettester tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!