Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Jos kone olisi tuo Porcshen super 90 niin kuin merkit on niin vähän hinnalla katetta olisi.
    Mutta ykskurkkuset vain kaasarit? Eikös olisi 2-kurkkua jos 90 super olisi?
     
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Museokatsastetussa Peugeotissa aika aistikas konehuoneen värimaailma. Lienee Ranskan kansallistaiteilijan Edouard Manetin myöhäistuotantoa...
    https://www.nettiauto.com/peugeot/504/13852208

    Museo Mazdan myynti-ilmoituksessa: "Vakuutus 38e/Vuosi, ei rajoitettu ajo aikaa tai määrää. Vakuutus tiedot löytyy." Siis täh..?
    https://www.nettiauto.com/mazda/323/13848265

    Jyväskylän suunnalla varhaistalven merkit näkyy jo myyntikuvissa:
    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/peugeot/306/109136870
     
  3. Isamu

    Isamu 3rd gear

    https://www.nettiauto.com/dodge/charger/13853204

    Joo-o... On kyl komea ja varmasti koppa hyvin laiteltu kuntoon, mut väsyny demarimallin tekniikka, vuotava vaihteisto, putkisto vähä niin ja näin yms muuta pikkukränää josta ilmoituksessa kerrotaan, silti HP täys top dollar :confused:
     
    C4vettester ja Peeaa tykkäävät tästä.
  4. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Niin järjetöntä kuin se onkin, 68-70 Chargerit on nykyään lähtien 40-50k niin ei se nyt ihan top dollar hinta ole kyllä, edes Suomessa. Mutta vielä se tuokin omistajaa tuntuu etsivän, onhan tuo ollut pidempään tarjolla.
     
  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Lienee sitten muutkin ajatellu asiaa kuten minä jos kerran on ollut pitkään myynnissä. Ehkä miellän asian vaan hieman eri tavalla, mutta tuollaiseen hintaan itse odotan myös tekniikan olevan kunnossa ja hieman pirteämpi.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Olihan siinä ilmoituksessa kuva sarkerista ennen entisöintiä. Ihan hiton paljon hienompi luukki ollut silloin.
     
    LehtinenA ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ossa250 ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  8. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä se kieltämättä tulee aina noissa mieleen että pitäs nyt ainaki perushommat olla kunnossa, mutta sitte ku katot 30-40k hintaluokassa noita niin niissä ei ole sitten enää mikään osa-alue kunnossa, siitä saa vähän perspektiiviä siihen kuitenki mitä se hinta on. Mää luulen että Chargeri on silti semmonen auto että 318 tekniikalla on aina vaikea myytävä tekniikan kunnosta riippumatta.
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Just vaemon kanssa tästä eilen illalla keskustelua. Kumpikin sitä mieltä että ei ois vaikee valinta. Ja vieläpä epämieluisa mielipide että ton ikäistä nätein Mopar on Neliovinen C Body.

    Nämähän on sitte vain mielipiteitä.
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Pohdin ihan samaa, vanteet on helppo vaihtaa mutta tommonen kirkas metallinvihreä ei iske ei sitten ollenkaan...
     
  11. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu


    "Cha Cha Chargeri" :D. Kyllä siinä aimo ripaus näyttävää Pro-Touring henkeä kieltämättä on.

    En ollut kyllä kuullut tähän asti termiä "demarimallin tekniikka", mutta Isamun hauska määritelmä on kieltämättä melko kuvaava. Ei sovi, eikä toimi 318 motti harmoniassa vm. 1970 Chargerin kulkinekopan kanssa.

    Pitänee tuasen nokittaa kulkineasioissa siitä minkälaista kilpailevaa autoestetiikkaa samassa hintaluokassa (55- 60 t€) on tarjolla vettekulkineiden muodossa:

    C6 Corvette vm. 2007 / 513 hp (hintapyynti n. 60 t€)

    [​IMG]

    C6 Corvette vm. 2006 / 500 hp (hintapyynti n. 60 t€)

    [​IMG]

    C6 Corvette vm. 2006 / 507 hp (hintapyynti n. 56 t€)

    [​IMG]

    (Huomatkaa C6 vettejen nätti keltamusta "savolaisväritys"...mikä on tietysti sekin pelkkää plussaa.)

    Jokainen voi tykönänsä räknätä kummassa saa 55 - 60 t€:n hintaluokassa enemmän kulkinetta rahan vastineeksi: 500 hepan C6 vettessä vai vm. 1970 Chargerissa jossa on 318 "demarimotti".
     
    Muokattu: 18.9.2023
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Pikatsu-corvetteja?
     
    Seevu ja C4vettester tykkäävät tästä.
  13. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Minä taas en oikeen usko, että jos joku haluaa laitta 60/70-luvun vaihteen muskeliauton, että millään mittarilla kiinnostuisi vaihtoehtona 2000-luvun autosta :D
     
    isalmela, C4vettester ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.
  14. C4vettester

    C4vettester 2nd gear Bannattu

    Myönnän. Olet oikeassa. C6 Corvetten ja 60/70-luvun taitteen Chargerin vertaaminen ei ole välttämättä mielekästä. Täysin eri kulkinegenret. Ymmärsin kyllä tämän, mutta en voinut vastustaa kiusausta olla vertaamatta siihen mitä 55 - 60t€ hintaluokassa olisi tarjolla harrastekulkineeksi vette-skenestä.

    Siitä olen samaa mieltä Isamun kanssa ettei "top dollar, top notch" hintapyynti ole perusteltu jos ei ole Pro-Touring henkeä vastaava mylly pellin alla. Loota, alusta ja perä mukaanlukien. Se kun ei vaan ole katu-uskottava Pro-Touring 318 padalla. Vähän sama kun laittais C6:seen Chevyn 305:sen. Kuin pyhäinhäväistys. Melkein pitäisi puolittaa tuon rakentelutyylisuunnan Chargerin pyyntihinta jos motti, laatikko ja perä ovat vain "puolihyviä".
     
    Muokattu: 18.9.2023
  15. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Olen varmaan jotenkin epänormaali kun mulla on ollut kumpaankin kategoriaan kuuluvia kulkineita...o_O
     
  16. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Charger´69 tykkää tästä.
  17. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    On minullaki, mutta sillonku haluan nimenomaan sen -60-70-luvun auton niin auto ei voi siinä kuumeessa olla 80- saatikka 00-luvulta :D
     
  18. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Ilmoituksessa on varalta ihan kartta missä näkyy Keminmaan sijainti. Sehän voi tosin karsia ostajaehdokkaita :p:D.
    ..... kun on niin kaukana
     
  19. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Jos mulla olis paalua ostaa n.60k€ cuda, niin kyllä sen hakis vähä kauempaakin kuin keminmaasta.. hieno auto!
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  20. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Kyllä ne kuule on monet autokaupat jääny tekemättä sen vuoksi, että se matka on oikeasti vain ollut liian pitkä eteläsuomesta tänne Pohjois-Suomen korkeudelle vaikka kyseessä ollut kymmenien tuhansien eurojen autot :rotfl: Se on vaan kuulemma mahdoton ajaminen jne. :rotfl: Ja tätä tapahtuu joka vuosi tällä korkeudella jolleki tutulle, joskus itelleki :poff:
     
    isalmela, Bluestone ja Volvo_5.7 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!