Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nokkimisjärjestys LX Gen1 malleissa menee (ei katsota V6 malleja) 300C Hemit, noita välillä porukka ostelee 1000$ hintaan. Seuraavana Magnumit. Näiden hinnat on noussut. 5-6 vuotta sit sai R/T (= 5.7 Hemi) 3-5k $ hintaan, nyt perus R/T on 7000-10000. Eli sama kuin suomessa. Sit tulee Chargerit 2006-2010. Noissa ei paljon näytä olevan hintaeroa perus R/T, Daytona tai Superbee yms erikoismallien välillä. Sit vikana tietysti Challenger.
    Se mikä on jännä, Magnumeissa 29R eli Road/Track paketti nostaa hintaa enemmän kuin Chargerissa. Muutaman kerran katsellu naapurin Chargeria ja miettinyt, huomaisko se, jos sen sisusta yönpimeimpinä hetkinä vaihtuisi :p
    SRT on sit oma lukunsa, niissä hinnat vaihtelee ainakin Magnumeissa 12-42k $ välillä.
    Ja kyllä, ne on muovisia, joku 1996 Nissan Micra tulee helposti mieleen. :D Mutta ei onneksi nitise tai natise yms eli jämäköitä.
     
  2. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  3. Kuutti-Eki

    Kuutti-Eki 1st gear

  4. Isamu

    Isamu 3rd gear

  5. Isamu

    Isamu 3rd gear

  6. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onkohan tossa harvinainen Dana 53 perä, vai onkohan se vain 440 + 4speed. Dana 60 perää kun ei ole ikinä ollut C-bodyissa.
     
  7. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Opel V8;
    https://classic.nettiauto.com/opel/diplomat/14358903

    Tuollainen tuli "melkein" mulle Ruotsissa jossa niitä oli aika monta. Olin alkanut tehdä V8ja kavereille ja opetellut USAn V8 virityksiä. Suomeen oli just perustettu FHRA ja kisoja tulossa.

    Auto kiinnosti kovasti koska minulla oli Record Sprint Cpe 6-syl koneella ja tupla kaasareilla. Lievästi viritetty ja kulki pitkästi yli 200.

    Diplomatin V8 ja lattiavaihde (eka näkemäni) herätti ostohalut ja koe ajo oli yllätys - auto oli nopea! Eli hyvä aihio katukisoihin joita ajettiin Kistassa. Laittomasti, kuinkas muuten.
    Mutta, oli kovin ruosteinen ja kahdesta muusta katsomani pahin. Ei kauppoja.

    Tukholmassa näin myös vastaavan Coupe mallin - ultra harvinainen kaunotar.
    Onko yhtään Suomessa?
    PS. Ove's Garagessa on monta helmeä. Jotkut ihmeen kalliita, kuten Sammakko Porsche ja wanha karvahattu 911. Talon hinta noista? Mi no comprendo.
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. Mac

    Mac Gearhead

    Tuossa yksilössä ihmetyttää, kun ollut kohta vuoden Trianglella myynnissä eivätkä ole saaneet noita pikkuvikoja ja katsastusta hoidettua alta pois niin olisi helpompi myytäväkin, kun ei ole ihan ilmainen yksilö kyseessä.
    Tai sitten ei ole pelkästään vain pikkuvikoja..
     
  9. Jeep360

    Jeep360 2nd gear

    Katsellut kans tätä ,onko tässä laatikkovika vai väljä keppi , kun vaatii laatikonhuoltoa?
     
  10. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Pikkuvikoja kauttaaltaan ja puuttuu/on korvattu vääränlaisilla vaikeasti löydettäviä osia. Mun mielestä projektiaihio eikä museoajoneuvon kriteereitä täytä. Mutta ihan hyvä on hyväksytty sellaiseksi, ehkä se edesauttaa harvinaisuuden säilymistä. Kiertopalkintohan tuo on, itsekin olin silloisena Opel-harrastajana tuosta kiinnostunut viitisentoista vuotta sitten. Pyynti oli silloin n. puolet nykyisestä.
     
    Muokattu: 8.6.2024
    kad_boost ja karra tykkäävät tästä.
  11. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Saisko vaihtaa pienimmän LSn ilman lupaa? Ja keppivaihde perään.
    Olis kiva "sleeper"...
    Joo, hintaa liikaa 50%.
    Taitaa olla useimmat Oven autot myyntitilillä ja muiden omistamia.
     
  12. jykä hyvinkää

    jykä hyvinkää Gearhead

    Hämeenlinnan seudulla on ainakin ollut Coupe ja muistaakseni isolohkolla?
     
  13. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Monta noita kuuden tonnin Diplomaatteja on tässä maassa myynnissä ja missä?
     
  14. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Ei taida olla kuin tämä yksi mihin on väärä hintalappu lipsahtanut.
     
    kad_boost tykkää tästä.
  15. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Halvat Diplomatit lie mennyt Ruotsiin? Jos niitä oli monta Suomessa?
    Siellä niitä arvostettiin harrastus piirissä ja raggarit tykkäsivät koska olivat halpoja. Olivat maineeltaan arkoja ruostumaan.
    Muutama linkki;

    119 Diplomat i Sverige https://www.car.info/sv-se/opel/diplomat
    V8; https://sv.wikipedia.org/wiki/Opel_Diplomat
    - 1964 - '68 kaikki olivat V8
    - Tämän mukaan vain 4kpl 2dr Coupea;
    https://www.car.info/sv-se/opel/diplomat/diplomat-coupe-475321

    Potentiaalia on! Ovat kevyitä V8 autoaja. Esim;
    1966 Opel Diplomat V8; 1570 kg
    2010 Volvo V70 2.0L; 1679 kg
     
  16. Mac

    Mac Gearhead

    Jokseenkin huono vertailukohta, kun esimerkiksi saman vuotinen V8 Nova reilut 250 kiloa kevyempi
     
  17. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Peeaa ja Seevu tykkäävät tästä.
  18. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    Montas niitä Ruotsissa on myynnissä tällä hetkellä?
     
  19. KohtalainenPaja

    KohtalainenPaja 2nd gear

    No sitten vaikka Saksasta halvemmalla hakemaan:)
     
    isalmela tykkää tästä.
  20. TopyCa

    TopyCa Gearhead

Kerro tästä muillekin!