Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Se 6.1 Hemi on ymmärtääkseni vielä kestävämpi ku 5.7, siinähän ei ole sitä h#m#a sylinterienlepuutustakaan :D Kansissahan se vissiin on ainoa heikko paikka noissa tietyn vuoden 5.7 Hemeissä, oliko se venttiiliohjuri että voi jäähtyessään murtua ja tippua sitte seuraavassa startissa männän päälle, vaan tuoki on silti HARVINAISTA. Mulla oli itelläki yks 320tkm ajettu 5.7 Hemi ja siihen oli edellinen omistaja VARALTA teettäny kansirempan ja uusinu kaikki paremmilla osilla ettei tuota pääsisi käymään.

    Sitte tais muutaman vuoden ajan olla joku MDS liitännäinen ongelma, katkasiko se peräti nokkaketjun vai miten se meni, vaan liekö ne korjasi niistä ne takaisinkutsunnalla osan ainaki.

    Niin tai näin, niin ei todellakaan ole huono moottori. Se 3.0CRD on surkea esitys, joskin sekään ei silleen mahdottoman paljon huonompi ole kuin mikä vain muu nyky diesel.
     
    hartsa69 ja Isamu tykkäävät tästä.
  2. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Käsitykseni ja oman kokemukseni mukaan ihan pirun hyviä autoja hinta / laatusuhteessa.
    Noita on ollut eri kone variaatioilla muutaman vuoden sisään puolenkymmentä, yhtään en ole koeajanut tai nähnyt livenä ennen ostoa ja auton maksua, enkä ole yhteenkään pettynyt.
    Mun ostot on useimmin olleet ruttutukku hovihankijana tai huutokaupat . Osat on halpoja ja niitä saa hyvin, autot on turvallisia ja jykeviä ajella. Farkku 3.0 CRD ollut vissiin neljättä vuotta käyttöpelinä , on 2100kg vetopaino niin saa vetää traileriakin suht laillisesti.
    Ja kyllä toi Hemi on ihan hyvä motti kun vain ei keitä sitä ja pitää hyvät öljyt oikeilla arvoilla. Ja kyllä se lepuutus tien päällä tasavauhdilla on kiva katsella kulutusta kun 4,5-7 litr./100km kulutuksia voi lukea OBD portin kautta 100km/h vauhdissa .

    Pitää myös ymmärtää että liki 20v. vanha auto ei ole uusi , usein löytyy jotain pikku fiksattavaa maalipinnasta , tai jotain nivelen vaihtoa.

    Saa kertoa vapaasti missä autossa ei ole mitään laittamista , omalle kohdalle ei ole osunut vielä koskaan. Liekö ollut huonoa tuuria.
     
    Seevu ja Isamu tykkäävät tästä.
  3. Rambo John J

    Rambo John J 1st gear Bannattu

    Onko Chrysler 300C edes jenkkiauto? Vai onko se wannabe perheauto V8:lla? Ruma se ainakin on kuin mikä. Möhkäle neljällä pyörällä.

    Vaikea arpoa kenenlaisiin kohderyhmiin Krysyn suunnittelu- ja markkinointitiimit ovat yrittäneet 300C:llä vedota. Jos joku tietää niin valaiskoot asiaa.
     
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

    Paha mennä sanomaan mihin kohderyhmiin markkinointitiimi halusi tarkasti vedota, mutta myyntilukujen ja mallin elinkaaren valossa he onnistuivat tavoitteessaan erittäin hyvin :D
     
    Seevu, isalmela, Bukero ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ne "tyyppiviat" mitä ite tiedän Hemeistä, varsinkin early.
    2003 venttiilijousia katkeili. Mutta korjasivat 2004-2005 mennessä.
    Sit tietysti early koneiden seetin tippuminen, mutta se vaatii ylikuumenemisen yms, Voi tietysti tapahtua ilmankin. Mutta mahdollisuudet aika pienet.
    Jakopäänketjun kiristimistä hajonnut laahaimia/jousia, mutta senkin näkee jos tulee palasia öljyn mukana ulos. Eli ei aiheuta kerrasta koneen tuhoa. Mutta sekin päivitettiin 6.1 jakopään myötä paremmaksi.
    MDSästä liikkuu niin paljon kaikkia luuloja, huhuja ja ihan täyttä ymmärtämättömyyttä. Itse en ole kuulut mitään oikeaa vikaa, mitä se aiheuttaisi. Paitsi tietysti nostaja voi hajoa, mutta niin se voi hajota missä tahansa koneessa.
    Sit tietysti Eagle 5.7 ja 6.4 koneiden nokka ja nostaja ongelmat, jotka liittyy ihan suoraan halvalla tehtyihin osiin, huoltamattomuuteen yms. Sekin koskee vain 3-4% +2009 Hemien omistajista. Tästä on ryhmäkanne jenkeissä menossa tai ainakin suunnittelivat.
    Mutta ei se nyt hirveän surkea kone voi olla, kun pelkällä bore/stroke muutoksilla (no joo tako osia sisällä osassa) on 340hp ja +1000hp versiot ja siltä väliltä.
     
    Isamu ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  6. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Vähän luulen, ettei isokoneinen, parikytä vuotta vanha auto ole sellainen tähtituote, edes tähtikeulana, että se lähtee nopeast autoliikkeen rivistä. Helpompi laittaa huutokauppaan, niin se lähtee pihalta nopeasti pois, oli se kunto minkälainen tahansa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Peeaa ja Fuselage tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    300 on aina ollut full size luxury muscle car ihan 50 luvulta lähtien. No joo jätetään vuos tuhannen taitteen 300M pois laskuista.
    Näyttäs noita olevan Trafin listan mukaan vähän päälle 1000 vielä liikenteessä ja aika tasaisesti se jenkeissä myi, kunnes viimesinä vuosina myynti hiipui markkinoinnin puutteeseen, SRT mallin poistuminen USA markkinoilta ja silti myivät lähi-itään ja Australiaan 392 mallia. EU alueella taas totaalinen aivopieru muuttaa se Lancia Themaksi.
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo sieltä portista voi lukea noita lukemia jos ne mieltä lämmittää, kahdella Hemillä ihan varta vasten testasin paljoko tuo oikeasti vaikutti matkakulutukseen niin testin tuloksena oli max. 0.5-1.0 litraa per 100km :D Toki onhan se säästöä, vaan sen verran olematon, että Diablosportilla disabloin koko lepuutuksen noista molemmista, liian pieni oli tuo takaisinmaksu siitä että äänet muuttu moottorissa semmoseksi honottavaksi pieruksi :D

    Eihän siinä MDS:ssä muuta etua ole ollut, kuin saada noiden moottoreiden päästöt paperilla pienemmäksi. Kulutuserot olemattomat.
     
  10. karra

    karra Double Gearhead

    Kiinnostuin tästä, kaveri kävi koeajamassa. Muuten ok mutta airbag valo palaa eikä lämmityslaite puhalla kuin kylmää. Koneen lämmöt ok ja nestettä oli tarpeeksi, tsekattiin. Myyjä ei ottanut kantaa vikoihin ...

    [​IMG]

    https://huutokaupat.com/kohde/5105717/ford-explorer-2006
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  11. tapsah

    tapsah 3rd gear

    ^ "harvoin tarjolla" ehkä kaikista vammasin myyntipuhe?
     
    Seevu ja karra tykkäävät tästä.
  12. Isamu

    Isamu Gearhead

    Kävin tänään huvikseni vilkaisemassa tätä ja on ihan siisti, takakaaren ruoste olisi vielä hoidettavissa ilman valtavaa vaivaa, myyjä ei ollu hengittämässä niskaan niin nyppäsin helmoja irti takaovien puolelta ja siellä hieman rupea joka nopealla vilkaisulla olisi hoidettavissa ilman (tai minimaalisella) pellin leikkausta.
    Talvirenkaat täyttä roskiskamaa, kesäiset OK kunnossa.
     
    isalmela ja Fuselage tykkäävät tästä.
  13. karra

    karra Double Gearhead

    Kliseiden klise. Kerrankin on pakkomyynnissä koska eniten tarjoavalle :p

    Tuon mukana oli US-Partsin kuitteja, noudettu osia niin olisikohan SAKA tuottanut etelästä tuon Ouluun? Ei pysty talvella ajaa Lappeenrantaan tuota jos ei tuu lämmintä, se taitaa ratkaista homman. Tosin, auton saisi mersukerhon tallille hetkeksi suojaan, josko sitä siellä tutkimalla jotain selviäisi, yön yli reissu joka tapauksessa.
     
    isalmela tykkää tästä.
  14. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  16. Jorrma

    Jorrma Gearhead

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  18. eeko

    eeko Gearhead

  19. Selänraaputin

    Selänraaputin 2nd gear

    KOS-782 näkyy ekassa kuvassa.
     
  20. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Tullut katsastusongelmia korin rälläköinnin seurauksena? Sitten myyntiin?
    ...............................

    Hauska myyntifraasi kun myydään 180 000 euron harrasteautoa: "Ainutlaatuinen Tilaisuus" Käytännössä aika harvalla on tuohon tilaisuus....?
    https://classic.nettiauto.com/porsche/911/14715330
    Muukin myyntiteksti on kuin jonkun ammattikoulupojan kirjoittamaa. Kai tuollaisen Porschen ostaja tietää, että se on takavetoinen ja 1982 autossa ei ole sähköisiä ajoavustimia ym....

    Tässä myydään 100 000 eurolla 1968 Mustangia, joka vuotaa öljyä. "Öljypohja muokattiin alkuperäisestä ja se hieman tiputtaa öljyä jostain hitsisauman huokosesta," Ei kannata myyjän alkaa tekemään asialle mitään? Mahdollisia ostajia ei kai kiinnostane vanhan auton pikkuviat? Lisäilee vaan öljyä jos alkaa öljynpaineen merkkivalo vilahtelemaan?
    https://classic.nettiauto.com/ford/mustang/14599570
     

Kerro tästä muillekin!