Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Tää sama sakki varmaan haluais vielä katsastuksenkin jokavuotiseksi ja ne 80-luvun kiltit valtion katsastussedätkin takaisin mitkä oli varsin ymmärtäväisiä erityisesti usa-autoja kohtaan. :wc:
     
    Seevu, Isamu, Charger´69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Itse ajattelen niin, että kritiikki johtuu siitä, että on omakohtaisia kokemuksia tiukoista tarkastajista ja sitten kun huomaa että jonkun toisen kohdalla on hyväksytty paljon väljemmin, niin kyllähän se harmittaa. Mun puolesta sais kaikki 30 vuotta vanhat olla ns. "museoajoneuvoja" ilman verorasitteita ja kalliita vakuutuksia.
     
    karra, cdv70, Charger´69 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Joo just näin se pitäs olla tommoset vanhat autot millä ajetaan muuan sata tai muutama tuhat kilsaa max vuodessa. Ja jos joku auto on museossa Suomessa niin siitä on turha olla katkera, vaan kannattaa olla vaan tyytyväinen. Mitä enempi noita on museossa niin sitä parempi harrastajille, plus se hyvä puoli että museostatuksella oleva auto ei ole tyyliin 30-50% kalliimpi ku museoimaton, kun se ei ole niin erityistä ja ihmeellistä. Yhessä välissä jokainen museoitu Fiat 127:kin makso tyyliin 8k ku museoimattomat makso 2k. Eli aivan kaikilla mittareilla parempi vaan mitä enempi niitä on museossa.

    Jos joku pikku juttu tuntuu että ei sais olla museovehkeessä niin antakkee asian olla, museoauton ei tarvitse muutenkaan täyttää 100% ihan jokaista kriteeriä, ja se olisi mahdotontakin kun kaikkia osia ei enää uustuotantona saa ja käytettynä et löydä.

    Se on harrastajan turha alkaa poliisiksi näissä ja kusemaan omiin muroihin, antaa työn tehdä niiden jotka kriteerit tietää ja on valtuus hyväksyä nuo museoon. Ne tarkastajat kyllä lupansa menettää jotka ylittää valtuudensa ja tekee liian räikeitä päätöksiä, siitä voi olla varma Suomessa, eikä sitä tarvi harrastajan valvoa ja olla huolissaan.
     
    Turnn, cdv70, Isamu ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Näin on Trafin ohjeessa:

    Museoajoneuvoksi hyväksyttävän ajoneuvon varusteilta vaaditaan, että ne
    ovat kulloisenkin ajoneuvon valmistumisaikakauden mukaisia. Edellä mai-
    nittu kohta koskee myös ajoneuvoon tarjolla olleita lisävarusteita. Jos
    poikkeuksellisen vanhaan tai harvinaiseen ajoneuvoon ei jotain tiettyä siihen kuuluvaa osaa ole saatavilla, eikä sitä pystytä valmistamaan, voidaan osa korvata tarvittaessa vastaavanlaisella aikakauden mukaisella osalla.

    Kun tämä keskustelu alkoi tuosta Rinta-Joupin Chargerista, niin käytetään sitä sitten esimerkkinä. Onko Firing Orderin imusarjat jotenkin mahdottomia löytää? Onko jotenkin mahdoton löytää nuppiradiota jne. Ilmeisesti jostain oli löytynyt vaihtoehtoinen järjestelmä ilmoituksen mukaan MSD:n boksin tilalle, kun siitä oli tullut huomautus. Ollut varmaan vuosien työ löytää se..

    Miksi tästä asiasta ei saisi keskustella? Se, että joku huomauttaa aika räikeistä virheistä on muroihin kusemista? Eikö autonrakentajalla ole mitään vastuuta pissistä?

    Siinä vaiheessa, jos joskus laki muuttuu, niin tätä keskustelua tarvitse käydä. Nyt voi kysyä, saanko asentaa LS -moottorin Chargeriin? Jos ei, niin saanko asentaa sitten, kun laitan alkuperäisen ilmanpuhdistajan sen päälle.
     
    Turbiini ja JYR tykkäävät tästä.
  5. julmajari

    julmajari Gearhead

    Muokattu: 29.6.2025
    Fikke, Seevu ja Isamu tykkäävät tästä.
  6. Isamu

    Isamu Gearhead

    IMO 100% näin. Tuossa valkoisessa Rinta-Joupin chargerissa oli mitä OEM poikkeavuutta...?
    -Aftermarket radio
    -Alujäähy
    -MSDn punainen puola vilahti moottoritilassa
    -Aftermarket imusarja (joka maalattu hienosti moottorin väriin)
    -Rujosti asennetut lisämittarit ohjaamossa

    Hyvä pitää myös mielessä, että nuo muutokset on saatettu tehdä musoinnin jälkeen.

    Mielestäni menee aika pitkälti lättähattujen lillukan varsiin tarttumiseksi koska nuo kaikki ovat kohtuuvaivalla palautettavissa OEM speksiin halutessaan eivätkä vie mitään pois auton hienoudelta tai museostatukselta.
    Jäähyn maalaisi mustaksi, puolan kanssa ja asentaisi lisämittarit siistimmin niin avot, nuo ovat myös hyviä parannuksia auton toiminnan kannalta ja tietääkseni edes monissa isoissa concourse tapahtumissa ei nykyään rokoteta vaikka alujäähystä yms pienistä muutoksista jotka vievät autoa selkeästi käytettävämpään suuntaan
     
    Muokattu: 29.6.2025
    Charger´69 tykkää tästä.
  7. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Ehdottoman alkuperäisyyden ja 1 of 1 special vaalijat on tän harrastuksen kovimpia kyyliä.
    Onhan historiassa mussutettu jopa turvavöiden lukon napeista ja parkkiksella VIN numeroita tsekataan virheiden löytämisen toivossa.
    Kyllä naapuri tietää ja ilmoittaa.
    Keskittyisivät vaan niihin omiin autoihinsa.
    Näitä on kuitenkin aikoinaan painettu tehtaalla tuhansia.
     
    Turnn, cdv70, hartsa69 ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. tapsah

    tapsah 3rd gear

    no entäs nää myynnissä olevien autojen hinta-kyylät sitten??
     
  9. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    Niinkö mää tossa jo aiemmin totesin niin nillittäjät toki saa jatkaa sitä oman elämänsä poliisihommaa ja nillittää menemään jos se tuntuu sisältöä tuovan omaan elämään :poff:
     
    aric-z, Harri S, redrum ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hyvä pitää myös mielessä, että nuo muutokset on saatettu tehdä museoinnin jälkeen.

    Tämä kannattaa pitää aina mielessä.
     
    Charger´69, Peeaa ja dart -66 tykkäävät tästä.
  11. Lemmu

    Lemmu 1st gear

  12. Jorrma

    Jorrma Gearhead

    Asialliset hantaakista roikkuvat esim. roskikset. Mut vanteet taas noi joka vehkeessä olevat viispuolaset, eikö muun näkösiä saa jenkkeihim?
     
    Isamu ja karra tykkäävät tästä.
  13. karra

    karra Double Gearhead

    Mutta, poistaako se myyjän vastuuta että tuote ei ole lain kirjaimen mukainen? Itse pidän sitä huonona että joku yrittää myydä tavaraa joka ei ole sellainen kuin kuvattu. Jos joku muuttelee autoa omaksi ilokseen niin mitä sitten?

    Älkää nyt ristiinnaulitko, kunhan vaan kyselen ihan mielenkiinnosta sekä syystä että itellä on tuunattu MB museoautona, mutta on kyllä period correct.
     
    Pietsi ja Bluestone tykkäävät tästä.
  14. Isamu

    Isamu Gearhead

    Vannetukun myymät barzetat, ovat niin halvat joten joka jenkkijätkä ja niiden kaima osti sarjan jossain vaiheessa.
    Munkin mielestä kohtuu meh, itse en laittaisi omaan autoon tuon tyylisiä ikinä.
     
  15. kippis

    kippis Gearhead

  16. Latvis

    Latvis 2nd gear

    No nyt on rahamiehillä oiva tilaisuus näyttää mistä pesee ja linkoaa!

    Joka rahakeisari avaa lompakkonsa Barzetat nähdessään pörssinsä ja hommaa persaukisille aidot ameriikan asiat ja tilaa ne ylimahtavanhienot 205/14 renkaat ankkalinnasta joka rengasrikon sattuessa!

    Meille tavan tallaajille nuo "tinavanteet" alkaa olla ainoa mahdollisuus saada puhkiruostuneiden ja mutkille kolhittujen peltikäppyröiden tilalle kohtuu siistejä vanteita.

    Lisäksi esim. 17" renkaita on kohtuullinen valikoima, suhteellisen maltilliseen hintaan, jokakylän rengasliikkeissä, ettei renkaan hajoamisen jälkeen tarvitse seisottaa ajokkiaan 2 kk:tta, että ameriikasta saadaan niitä 14" tai 15" tuuman "ihmerenkaita", munuaisen hinnalla.

    Tai sitten vaihtoehtona ameriikan ihmeille tarjotaan SUV-renkaita, joita näyttää pyörivän yllättävänkin monen urheilullisen "raha-auton" alla.
     
    Seevu ja KohtalainenPaja tykkäävät tästä.
  17. Isamu

    Isamu Gearhead

  18. jariha, Peeaa ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  19. Concarne

    Concarne Gearhead

    Tai nämä mitkä oli myös Top Gearissa esillä: [​IMG]
     
    karra ja Peeaa tykkäävät tästä.
  20. ak72

    ak72 Gearhead

    Montako virhettä raati löytää tästä museorekisteröidystä Mustangista?
    Jos tarkastaja on sokea tai muuten rajoittunut niin voikait museoleiman saada.
    Vanhanliiton tarkastajat ei tuota hyväksyisi, ehkä nykyään on toisin.

    https://www.nettiauto.com/ford/mustang/15017136
     

Kerro tästä muillekin!