Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. ak72

    ak72 Gearhead

    Juttelin äskettäin erään Sahk museotarkastajan kanssa ja säännöt ovat virallisesti tiukat. Ongelma on se että eräät katsastajat eivät noudata sääntöjä vaan läpi menee melkein mitä sattuu autoja museorekisteriin. Kuulemma tämä tulee kostautumaan tulevaisuudessa kun esim vakuutusyhtiöt huomaavat asian ja alkavat tutkia millaisia kotteroita sitä on museoleimassa. Mutta olkaa onnellisia jos autonne on saanut museoleiman, tämä ei tule jatkumaan loputtomiin. Käykää itse Sahk sivuilta lukemassa mikä kelpaa museoon ja mikä ei.
     
  2. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Isamu tykkää tästä.
  3. budweiser

    budweiser Gearhead

    Erona on että Caprice on ihan oma mallinsa…-näkyvimpänä erikoinen ”coupe” katto jollaista ei muissa malleissa ole.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Eikös tuo kattomalli tullut -69 myös Impalaan?... no silloin muuttui kori muutenkin erilaiseksi: 65-66 ja 67-68 oli lähes samanlaiset. Capricea oli myös 4dht ja farmi.
     
  5. Isamu

    Isamu Gearhead

    Muokattu: 4.7.2025
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Erona on että Caprice on ihan oma mallinsa…-näkyvimpänä erikoinen ”coupe” katto jollaista ei muissa malleissa ole."

    Noin se täytyy olla ja eka vm oli '67 jota alettiin myymään v 1966. Kattolinja erilainen, ei yhtä sulava ja kaunis kuin Impalassa.

    Asiaa hämää koska monet myy '65 ja '66 Impaloita "Caprice" nimellä. Netissä on myös pyöreitä '65 takavaloja joita tarjotaan "Impala / Caprice" nimellä.

    Löysin myös Netistä artikkelin jossa sanotaan "Dealerit vaihtoi Impala lokasuojamerkit Caprice merkkiin koska Caprice oli arvokkaampi". Myi siten paremmin :)
    - sen täytyi tapahtua '66 tai myöhemmin koska Caprice merkkejä ei ollut '65!

    Tässä yksi joka luulee '66 Impala on Caprice...

    https://www.pinterest.com/pin/1965-chevrolet-caprice-hardtop-coupe--113012271890618558/
     
  7. Wikipedian mukaan (sekä suomenkielisen että englanninkielisen) oli ensimmäinen vuosimalli 1966. Vyonna 1965 se oli Impalan alamalli:

    Vuodelle 1966, Capricesta tehtiin Chevroletin lippulaivamalli, ja mallistoon lisättiin kaksiovinen hardtop ja farmari.

    Samaa todistaa esite:

    1966 Chevrolet Brochure Impala Caprice Belair Biscayne Wagon Nice Original 66

    [​IMG]
     
  8. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Raamattuni (Standard Catalog of American Cars) mukaan 1965 Caprice oli 4d ht Impalaan saatavilla ollut varustepaketti (RPO Z-18). 1966 alkaen se oli oma mallisarja. 2-ovisen Formal-coupen lisäksi oli saatavana 4d ht sekä stw. 1968 alkaen tuota Formal- kattoa sai myös Impalaan.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  9. kippis

    kippis Gearhead

  10. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    "Vuonna 1965 se oli Impalan alamalli". Oli 4dr & stw, mutta oliko 2dr HT mallia?

    WiKi väittää väärin aika usein. WiKi saa tietonsa palkattomilta amatööreiltä :)

    Etsippä jos löydät yhtään kuvaa '65-66 2dr HT Caprice'sta joka on samanlainen kuin kaunislinjainen Impala 2dr HT cpe.

    Itse en löytänyt...
     
  11. Mikä vika on siinä esitteen kuvassa, jonka linkkasin? Siinä iukee isolla, että Caprice `66.
     
    Muokattu: 4.7.2025
  12. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Kuten aiemmassa viestissäni mainitsin, niin -65 Capricen ainoa korimalli oli 4d ht.

    Capricea ei ole tehty fastback-mallisella katolla mikä oli Impalassa, eikä myöskään avona.
     
  13. Ehkä en taaskaan tajua, mikä on ongelma tai missä tässä edes väännetään.

    Kaikki alkoi Nettiaton 1966 Capricesta:

    [​IMG]
    Wikipedia, Rautamäki ja minä olen vääntänyt, että vuosimalli 1966 oli ensimmäinen virallinen Caprice -malli. Ja Capricen coupessa on oma kattolinja vs. Impala. Olenko vielä kartalla?

    Ja tässä koko edellä mainittu esite:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Muokattu: 4.7.2025
  15. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Niin, myynti-ilmoitusten teksithän ovat usein luotettavia ja asiallisia.:cool:
     
    Peeaa tykkää tästä.
  16. Olen vieläkin pihalla kuin tamponin hirttonaru..

    Tähän mennessä tapahtunutta:
    Ja Wikipediasta:

    Nimen "Caprice" keksi Chevroletin myyntipäällikkö Bob Lund. Hänellä oli tapana käydä Caprice-nimisessä ylellisessä ravintolassa New Yorkissa.

    Caprice -nimi esiintyi ensimmäisen kerran vuoden 1965 Impalan 200 dollarin hintaisena lisävarustepakettina (The Caprice Custom Sedan option package RPO Z18). Siihen sisältyi painavampi ja jäykempi runko, muutoksia jousitukseen, mustalla korostettu etusäleikkö, Caprice-koristepaneeli taakse, solakammat kylkilistat ja liljaembleemit C-pilareihin. Pölykapselit olivat samanlaiset, kuin saman vuoden Super Sport Impalassa, mutta niiden keskellä olevat SS-tunnukset vaihdettiin Chevy-merkeiksi. Super Sportin tummenettua takakoristepaneelia käytettiin myös, mutta ilman "Impala SS" -tekstiä.

    Sisätiloissa käytettiin parempilaatuisia kangas- ja vinyyli-istuimia, oviverhoiluja ja paksumpaa, paremmanlaatuisia lattiamattoja. Kojelaudassa oli saksanpähkinäviimeistely, ovissa oli kahvojen sijasta hihnat ja sisustavaloja oli lisätty. Vinyylikatto oli vapaavalintainen. Vakiomoottorina oli 195 hevosvoiman, 283 kuutiotuuman (4.6L) V8. V6 moottoreita ei kuulunut Caprice-mallistoon.


    Ja sitten sun linkkaama Caprice:

    [​IMG]

    Eli 4d ht ja 6 pyöreätä takavaloa, kuten 1965 Impalassa kuuluu ollakin. Ja 1966 mallissa on erilaiset takavalot, jos et usko katso edellinen esite..

    Tässä nimittäin on 1965 esite:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Silloin kannattaa lähettää myyjälle viestiä: "Niin mutku.."
     
  17. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Sorry - vastaus OLI jo mutta dementtia-aivoni missasi sen... Rautamäki sen antoi. Kiitos!

    "Raamattuni (Standard Catalog of American Cars) mukaan 1965 Caprice oli 4d ht Impalaan saatavilla ollut varustepaketti (RPO Z-18).
    Rautamäki said:
    Kuten aiemmassa viestissäni mainitsin, niin -65 Capricen ainoa korimalli oli 4d ht.
    Capricea ei ole tehty fastback-mallisella katolla mikä oli Impalassa, eikä myöskään avona."

    Mun mielenkiinto ko autoa, ja vain '65 mallia kohtaan, on kova. On "Kulttiauto" nykyään.
    Ja yx kauneimpia "Full Body" Jenkkejä. Mexikolaiset asentaa '65 takapaloja '66 malliin :) että saavat pyöreät valot. Ja hinta hyppää $ 5000!

    Savonlinnassa cruisaili joku vuos sitten nätti viininpunainen '65 2dr HT.
    Myytiin aika nopeasti kun kaveri joutui luopumaan.
    Jäi harmittamaan vaikka silloin tuntui "liian kalliilta", meni muistaakseni hintaan 16 500e.

    Loppukevennys "Olen vieläkin pihalla kuin tamponin hirttonaru.."

    "Mitä yhteistä on Tampooni ja perämoottori naruilla?"
    "Vedä narusta, nauti kesästä!"
     
  18. tapsah

    tapsah 3rd gear

    "Vedä narusta ja nauti kesästä" oli Jonssonin perämoottori ja Tampaksin mainoskamppanja.
     
    TopyCa tykkää tästä.
  19. tapsah

    tapsah 3rd gear

     
  20. Ftw-

    Ftw- Gearhead

Kerro tästä muillekin!