Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    hieman hatarasti oon tuota projektia seurannut.
    http://camala.vuodatus.net/blog/archive?&y=2010&m=07
    tuolla sivun alhaalla näkyy kuvia kun katto hakattu paskaksi, ei enää kyllä omat pikku maalinirhaumat haittaa projekteissa yhtään :rotfl:
     
  2. nipla

    nipla 1st gear

    onneksi ei ole ite ihan noin tulisielunen kaveri vaan tarraan siihen olutmukiin miellummin jos menee päin prinkkalaa. ja pienet naarmut on tässä rojektissa kaunistus
     
  3. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Jos tykkää ni siitä vaan :lol: Ton ikäluokan kalustoa poistetaan mm. siitä syytä että ovat jo hiukkasen lahoja, ruostekorjauksia vaatinee monesti. Pari vuotta tuoreempiakin lähtee sulattoon siitä syystä ettei enää kannata ruostekorjauksia tehdä plus vielä lattioita uusiksi.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eikä varmaan oo sellasenaan niitä kaikkein parhaita reissubusseja kun eikös toi oo joku kaupunkiliikenteesen tehty eli mm. automaattivaihteinen jossa välityksetkin voi olla pitempään reissuun aika mielenkiintoiset :-?

    Tai mistäs mä noista noin uusista tiedän, me kun mennään vaan tollasella vanhemmalla maantieohjuksella :rotfl:
    http://www.batrace.fi/Kalusto/Bat-bussi
    Tuima 6.7 litran diisseli, 5 vaihteinen manuaali eikä tietenkään mitään turhuuksia kuten jotain tehostimia :poff:
     
  5. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Hiukkasen riippuu, on joitain joiden välitykset on sellaset et kulkee just 80 ja toiset kulkee reippaasti enempi. Onhan tos yks paikkuri joka menee karvan vajaa sata ja tota viel pikkasen vanhempi. Ottaa aika rajusti kiekkoja siinä vauhdissa :rotfl:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Me on saatu enimmillään toi Bat-bussi kulkemaan todellista vauhtia melkein 110 km/h tasamaalla, pohjosiin mennessä jossain isoissa alamäissä vauhtia seuraavaan ylämäkeen otettaessa joskus jopa enemmänkin :poff:
    Mittari vetää siinä kohtaa jo toista kierrosta :rotfl:
     
  7. vuutainen

    vuutainen 1st gear

  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei tää nyt mihinkään liity mutta onko täällä ketään sielunveljeä jota ärsyttää moiset ''ei kermaperseille, ei hipeille, bensaa palaa ja on iso kone'' tyylisille puheille?

    Toki jos on asennetta ja oikeesti ISO kone niin voihan sitä kehua, mutta yleisimmin nuo 5litrasetkaan ei vielä niitä egoimpia moottoreita ole kait... ja tuossahan nyt ei sitäkään juu mutta niin :)
     
  9. Larry

    Larry Double Gearhead

  10. Zandmann

    Zandmann Gearhead

  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jep luultavasti kulmat ovat kohdillaan ajossa, kerta tuollaisen rakentaminen kuulemma maksaa 60 000 € ? :odroll:

    "
    Vastaavan auton rakennus n. 60 000 eur.

    Joten älä turhaan tingi
    "
     
  13. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Muinoin Saksassa, jossa asuin 90-luvun puolessa välissä, oli moisia MANeja ja Mersuja liikenteessä korkea ja matalalattiaisina. Se tekee aika isoa hissiliikettä ylöspäin se nivel kiihdytettäessä.. kun moottori on siellä viimeisellä akselilla. Kun tuli ruuhka-aikana monesti seistyä nivelessä, ilmiö tuli havaittua. Samoin kadulla näki kuskin polkimen asennon nivelen korkeudesta.

    Mietiskelin juuri, että talvella voisi olla veikeä peli, kun kaikki olivat takamoottorisia ja veto siellä viimeisellä akselilla nivelen jälkeen.. Sladit voivat olla lievästi erikoisia? Varsinkin kun liukkailla silloiset HKL:n nivel-Volvot esim. 66 , 21v ja 65A-linjoilla jäivät mukavasti monesti esim. Larussa mäkeen linkkuun, vaikka autot olivat mahureita ja veto oli keskimmäisellä akselilla..

    Syy miksi moiset eivät ole täällä yleistyneet on ehkäpä talvi?
     
  14. ramman

    ramman Double Gearhead

    Joo'o onhan sitä kovasti rakenettu ja varmaan rahaa ja aikaa palanu ihan kiitettävästi ja näkee et on ollu ammattilaiset asialla, mutta toi cadin naama on kylla miun mielestä ihan saatanan ruma, siis se on ruma jo ihan cadeissäkin missä tollasta käytetään ja tässä se rumuus vielä oikeen korostuu ( tämä on siis minun henkilökohtainen mielipide ). :odroll:
     
  15. Holley

    Holley Gearhead

    "Ai miten liikun? No bussilla tottakai! Bussihan vähentää hiilidioksidipäästöjä, joten myin pois entisen paljon päästöjä tuottavan harrasteautoni ja ajan nyt tällä!"
     
  16. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear


    justiinsa samaa mieltä olen.
    tuollaisen pickupin parhaimman näköinen osa on justiinsa sen oma keula.
    toki pienillä muutoksilla se vielä paranee.
     
  17. amaz

    amaz 2nd gear

    Eikös tää ollut Lahdessa myynnissä kesällä jollain 25000eur hinnalla ?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Siinä oiski hyvin haukkaamassa välittäjä shaissea jos koittaa nyt kalliimmalla myydä :D Kukahan tuon ostais 25 000euroonkaan?
     
  19. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Mun käsittääkseni myyjä on auton omassa alan firmassaan rakentanut kaveri. Tällaisessa tapauksessa ymmärrettävästi pitää yrittää tienata palkka itselleen. Epäilen kyllä, että jää myymättä tuolla hinnalla. Se 25 tonnin auto lienee ollut eri yksilö.
     
  20. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    No joo ,mun mielestä se cädin nokka vaan tekee tosta ilmetyn hyvän näkösen ja poikkeaa massasta. :D
     

Kerro tästä muillekin!