Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Patsi

    Patsi 3rd gear

    ^Mites tuo calibra liittyy tähän? Vai onko kenties sama auto?
     
  2. Ryan Gosling

    Ryan Gosling 1st gear

    Mahtaako saada edes Suomen kilpiin, ja jos niin millä hinnalla?
     
  3. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Ei saa kilpiin jos ei ole koskaan ollut rekisteröitynä mihinkään maahan.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead


    Terkut Suomen serkku reijolle!
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  6. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Sorry, unehtui teksti; tuo ouppeli on ilmeisesti sama ennen Suomeen tuontia? ata vissiin tuntee tapauksen paljon paremmin, tuo sattui vaan silmiin jossain..
     
  7. Resuperse

    Resuperse Gearhead







    Muistaako kukaan paljonko tuommoinen Caprice maksoi Suomessa uutena?, meinaan euroissa...
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    En tiedä mitä olis euroissa, mutta muistaakseni henkilöautoks rekisteröitynä hinta oli yli 200.000mk...
     
  9. caveman

    caveman 1st gear

    mistähän syystä?? mulla ei ole asiasta tietoa mutta uteliaisuus heräsi..tuleeko jotkut EU:n saaste jutskat vastaan.
     
  10. Patsi

    Patsi 3rd gear

    Käsittääkseni auto lasketaan 2014 vuosimalliksi ja näin ollen on läpäistävä kaikki nykyaikaiset päästö/turvallisuusmääräykset.
     
  11. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    N.269.000mk.(1990) Ja pakuksi rekisteröity muistaakseni satatonnia halvempi.
     
  12. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu vastattava ensirekisteröintivuoden vaatimuksia. Tai sitten pitää päräyttää jonkun suopeamman EU-maan kautta...
     
  13. Käkö

    Käkö Gearhead

    Joo, ja niittykummun metro-auto myi niitä välillä 149.900 markkaa tarjouksessa... Eli eipä se halpa ollut silloinkaan , '90 normi golffi oli 100.000 ja passatit alko muistaakseni 169.000 markasta ulospäin tai jotain sellasta, muistelisin...
     
  14. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Ei ne noin paljoa maksanut, olisko golffi ollut 30-40tmk? Joka tapauksessa halvin uusi auto noihin aikoihin oli Skoda, 9900mk.
     
  15. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  16. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Ei pidä paikkaansa. Ostin uuden toiseksi halvimman Escortin vuonna -87, ja sen listahinta taisi olla 74 000 mk. -90 Golffi varmaan maksoi jo sadan tonnin pintaan. Skodan sai kymppitonnilla joskus -70-80-lukujen vaihteessa. Mut siis -87 Caprice karvalakkifarmarimallina on varmaankin maksanut about 200 000 mk ja tilastokeskuksen mielestä -87 markan voi muuttaa 2013 euroiksi kertoimella n. 0.3 mikä tekee 60 000 euroa. Mun mielestä tuo 15 tonnin pyynti uudenveroisesta Capricesta on ihan ok. Linttapiilojamekset ja niiden ylitarjonta vaan on kyseisen automallin arvostuksen ja haluttavuuden nollannut.
     
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En tiedä perus Golfin hintaa, mutta 16 venttiilinen GTI Golffi maksoi n.160.000mk 1989-90
     
  18. Käkö

    Käkö Gearhead

    Ei pidä paikkaansa. Ostin uuden toiseksi halvimman Escortin vuonna -87, ja sen listahinta taisi olla 74 000 mk. -90 Golffi varmaan maksoi jo sadan tonnin pintaan. Skodan sai kymppitonnilla joskus -70-80-lukujen vaihteessa. Mut siis -87 Caprice karvalakkifarmarimallina on varmaankin maksanut about 200 000 mk ja tilastokeskuksen mielestä -87 markan voi muuttaa 2013 euroiksi kertoimella n. 0.3 mikä tekee 60 000 euroa. Mun mielestä tuo 15 tonnin pyynti uudenveroisesta Capricesta on ihan ok. Linttapiilojamekset ja niiden ylitarjonta vaan on kyseisen automallin arvostuksen ja haluttavuuden nollannut.[/quote]
    En tiedä perus Golfin hintaa, mutta 16 venttiilinen GTI Golffi maksoi n.160.000mk 1989-90[/quote]

    Jotakuinkin noin, munhan tietysti pitäisi muistaa kun noita volkkareita ja audeja uutena kauppasin vuodesta '89 etteenpäin... 8-venttiilinen gti golf oli jotakuinkin 140.000 markkaa, kait... Ku pääsen himaan ni vois kattoo ku on noita tuon ajan uusien autojen kirjoja ja hinnastoja tallessa, ku vaan muistais missä... :oops:
     
  19. Käkö

    Käkö Gearhead

    Oli joo nythän toi on enään kallis eikä sikakallis... Ja jos lotosta joskus tulee enemmän kuin kolme oikein, siis seittemän palloa oikein niin mä meen ja ostan ton pois... Samalla kun ostan Dusterin kutosella...
     
  20. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Suunnilleen muistan tuon ajan hintatason ulkoakin, mutta äkkiähän nämä tarkistammekin ja Käkö hyvin muistikin. Tuulilasi 6/1990 kertoo seuraavaa:

    Halvin Skoda eli 120L hinta 28 950 mk.
    Halvin Golf eli 1,3 Manhattan 78 500 mk.
    Golf GTI 142 600 mk ja 16-venttiilisenä 162 300 mk.
    Chevrolet Caprice Classic STW 289 200 mk.
    Muista esimerkkejä BMW M3 380 500 mk, Mersu 560 SEC 1 121 700 mk, Chevrolet Blazer Silverado 174 900 mk.
     

Kerro tästä muillekin!