Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Helppoa G-mersu on käsintehty laatu auto mikä maksaa uutenakin ison kasan rahaa. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään enkä siitä onko se tuohon rahaan järkiostos, mutta taitaa harvinaisimmat saman ikäluokan BMW M3 maksaa 100ke ja ostaessa ollut varmaan halvempi.
    HJ ja Hilux taas edustaa enempikin työkaluja ja maasturi aihioita joita ei enään uutena saa.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Oli se ässämersukin "laatuauto" mutta ei moni jenkki munmielestä sille häpeä. Tottakai voi olla joku pähkinäpuu siellä ja toinen täällä mutta ei niillä autoa ajeta.
     
  3. umpio

    umpio 3rd gear

    Eipä tuo G mitenkään erikoinen ollut ajaa, kun samanikäistä kuin ilmoituksessa sain uudekseltaan silloisessa työharjoittelupaikassa ajaa. Aika traktorimainen olemus; vähän tuli lantikka mieleen. G:t ovat tosin kestävien autojen maineessa, ja etenemiskykykään ei mitenkään huono ole.
     
  4. reynolds

    reynolds 3rd gear


    Olikos näihin G Mersuihin saatavissa,jopa oikein ISOJAKIN moottoreita.?. :odroll: ...Muistan lukeneeni jostain Auto-Klassikot lehdestä :wink:
     
  5. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mukava kun on OT:tä jatkaa niin tekeekö tuommosella sitten niin kauheasti mitään kun ottaa hintatason huomioon? Aika moni maasturi tuntuu olevan ihan kestävän auton maineessa.

    2000-5000eurolla saa saman ikäsen jeepin, foortin taikka chevyn mitkä ei varmaan nekään lahoa käsiin ja vaikka lahoiskin niin jää vielä korjausrahaa mersun erotuksen verran.


    Mut onneks kaikki ei ajattele samalla tavoin kun minä.

    Saihan niihin kasia ym.
     
  6. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mutta onhan Mersu aina Mersu!
    :wink:
     
  7. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Onhan niihin saatavissa. G 65 AMG on 612-heppainen ja ellei se piisaa niin aiheeseen perehtyineitä virittäjiäkin on olemassa.

    Itseäni on vasta nyttemmin ruvennut jotenkin kummallisella tavalla kiehtomaan nuo G-Mersut. Onhan niissä sekin hyvä puoli että muissa autoissa mallit vaihtuvat mutta G on aina viimeisintä korimallia. :lol: Uusiahan saa Veholta hintaan 164 000 - 493 000 euroa plus lisävarusteet ja kuorma-autoksi rekisteröityä "sotamallia" niinkin edullisesti kuin 77 000 eurolla. Siihenhän on saatavissa hämmentäviä lisävarusteita kuten kuormaakestävä konepelti.

    Mersu tyhmyyksissään kylläkin lopetti kolmiovisen umpimallin valmistuksen. Itselleni olisi eniten mieleen mahdollisimman uusi kolmiovinen G500. Onhan niilläkin hintaa enemmän kuin kohtuullista, eipä tule varmaan ostettua. :D
     
  8. onre

    onre 3rd gear

    Katopa huvikses paljonko ehjät ja hyvät etenemiskykyiset jäykkäakseliset nelivetovärkit maksaa tätä nykyä. Yllätys voi olla melkoinen vaikka jotain HJ-Toyotia katsellessa, jos lähetään sellasista peleistä mille ei tartte hirveästi tehdä mitään heti alkuunsa.
     
  9. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Nyt on kyllä taas pakko olla aivan eri mieltä, S-Mersusta ei löydy 2 sentin rakoja koripeltien välistä joka on vaan täytetty saumakitillä, saumojen vierestä hitsattuja saumoja, kaikkein halvinta puujäljitelmämuovia jne. Varsinkin 80-luvun amerikkalaiset on ihan luokattoman huonolaatuisia autoja, eikä ne ole tainnut missään muussa maassa kun Suomessa olla uutena hinnoiteltu samaan hintaluokkaan kun M-B.
     
  10. ktech

    ktech 3rd gear

    no kerro nyt sitten mikä 80-luvun jenkki on noin huonosti kasattu? en ole moista tavannut. muovia ne on ne mersunkin "puuosat" poislukien se viilunpalanen w124 keskikonsolissa mutta jos se tekee sen auton niin siitä vaan :lol:
     
  11. Pande_K

    Pande_K Double Gearhead

    Palataanpas taas aiheeseen. Onpas hienon näköinen ysisatanen Sumppi. Hintakaan ei aivan halpa ole, mutta Impeillä on oma kannattajakuntansa ja on se omasta mielestänikin hauska laite. Sellaisella olen ajanut juuri kortin saatuani, kun kaverilla oli sellainen. Jos nyt oikein muistan niin osti vähän ajetun rekisteröimättömän 700 markalla ja aikansa ajettuaan ja koneenkin remontoituaan myi 1500 markalla. Onhan tuosta toki 30 vuotta kulunut ja rahan arvo muuttunut.
     
  12. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On tosiaan siisti.

    Tuo on siitä kätevä, että takaikkunan saa auki, ja kyytiin mahtuu pitkä vatupassi sekä jalkalistoja.
    Remonttireiskan unelma. 8)
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    W124 vastaa nykyistä E-sarjaa, ollen siis Väyrysen edeltäjä. Tässä taas oli kyse uusimmista S-sarjalaisista.

    Kun oikeasti ottaa vaaleanpunaiset lasit silmiltä, huomaa että tässä jenkit vs. eurot/japsit keskustelussa moni ensimmäisiä henkeen ja vereen puolustava on jämähtänyt johonkin 80-luvulle haukkuessaan "riisipusseja" jolla siis viitataan luultavasti sinne Sunny/626/Carina -maailmaan.

    Tosin tällainen kapeakatseisuus näyttää koskevan muitakin, esim. kantti-Volvo-miehiä. Uskotaan edelleen että se 240 on joku "turvallinen iso auto" tai "vahva veturi" vaikka nokkakolari modernin Micran kanssa vetäisi sen pelleiltään väsähtäneen pakkelikorjatun Volvon rusinaksi.

    E: Oijoi, kun on hieno Sumppi. Viime vuoden Lahden näyttelyssä oli noita Härmän Häjyt ryhmän Sumppeja parikin kappaletta ja todella sympaattisia kippoja.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    onhan nää viimiset takaveto letukat ja moparit kasattu oikeesti aikalailla miten sattuu, oikeestaan aivan miten sattuu,

    järjestään tolpat, varsinkin b-tolpat ja muutkin rakenteet senttejä sivussa ja silti se on ok, verhoiluja myöten kaikki on vaan vähän sinnepäin.

    mullakin on kahdesta koslasta ollut tehtaan jäliltä kojelauta yläpäästään irti,
    toisessa oli iskenyt vain asentajan laiskuus ja toisessa a-tolppien tiivistesaumat niin vituks ettei kojelautaa oltu saatu tarpeeksi eteen sen kiinnittämiseksi,
    niin vaan silläkin oli 30 vuotta ajeltu vittumaista nitinää kuunnellen ennenku rakensin tuolta osin koslan valmiiksi.

    muijan -90 astrossa on jo edes vähän yritetty.
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitenniin "jo"? Eikös vielä, onhan tuo -90 ole aika paljon viimeisiä takvetoletukoita ja -mopareita vanhempi.
     
  16. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Varmaan kutakuinkin kaikki 80-luvun GM-Usa tuotteet, tai ainakin kaikki mitä mä olen nähnyt on ihan samaa kuraa. Ovet ja luukut istuu ihan miten sattuu ym. Ja Mersun puuosat on ihan oikeata puuviilua, amerikkalaiset on laittanut jopa Cadillaciin samaa surkuhupaisaa muovipuuta kun halvempiinkin autoihin... :lol: Ja kyllä mä näen että 80-luvun Mercedes on muutenkin melko paljon laadukkaammin kasattu auto kuin saman aikakauden amerikkalainen.

    Aiemmin oli tosiaan puhe 124-korin Mersusta, joten kyllä mä alitajuisesti olen ajatellut että W126-korin ässä tässä tarkoitetaan. Käsittääkseni Karpovilla on tommonen ollut joskus ja siihen vertaa...? Mä pidän itseasiassa noita 80-luvun riispussejakin melko laadukkaina laitteina, omalla tavallaan. Joo, sisustuksen materiaalit ei tosiaan pröystäile tai loista laatuvaikutelmallaan, mutta halvan tuntuiset muoviosat ja kytkimet yleensä toimii vielä 20 vuoden ja yli 300tuhannen kilometrin jälkeen ihan niin kuin pitääkin. Samoin moottorit, jos tommosen Carinan tai Sunnyn jostain löytää kohtuukilsoilla ja ennenkaikkea hyvin pidettynä ja ehjäkorisena niin siitä ei oikein edullinen käyttöauto parane. Paitsi tietty jos imago ei kestä moisella ajelua :rotfl:
     
  18. ktech

    ktech 3rd gear

    80-luvun mesejä ja vanhoja etuvetojapseja, hooh :odroll:
     
  19. DX

    DX Double Gearhead

    juuh, etelleen astrossa on jo vähän yritetty,
    vaan viis tehtaiden filosofiasta,
    koska tosiaan rahvaan kulkineista vani taitaa edelleen olla takaveto, sitäpaitsi onhan hondankin mallistossa tarjolla liippiversio, vaan pannaan lauseet takas kontekstiinsa ja saivartelut sikseen, möh.
     
  20. karra

    karra Double Gearhead

    Siis mitä? Tämä taas näitä essonbaarissa kuultuja juttuja :rotfl:


    80-luvun meseissä on paljon enemmin munaa kuin 80-kuvun jenkeissä :p ja etuvetojapsit on liian uutta (minulle), takavetojapseissa on vielä sitä oikeeta "ameriikkaa" jos tajuatte mitä tarkoitan :)
     

Kerro tästä muillekin!