Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kurko kirjoitti:
    Tosin tällainen kapeakatseisuus näyttää koskevan muitakin, esim. kantti-Volvo-miehiä. Uskotaan edelleen että se 240 on joku "turvallinen iso auto" tai "vahva veturi" vaikka nokkakolari modernin Micran kanssa vetäisi sen pelleiltään väsähtäneen pakkelikorjatun Volvon rusinaksi.

    Vähän riippuu, missä se keulakolari ajetaan...

    Jos taajamassa/kaupungissa, niin Volvon puskuriin tulee naarmu/puskuri vinossa.
    Micra taas menee lunastukseen.

    Jos ajetaan maantienopeuksia, Esim. ohitustilanteessa, jossa saattaa olla +100Km/h, niin uudessa micrassa todennäköisesti selviää pienemmillä vammoilla/jää henkiin.

    Lisään vielä, että EN ole mikään volvo-fani. :lol:
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Riippuu vähän, mitä tarkoitetaan 80-luvun jenkeillä ja Mersuilla.

    Siihen mahtuu monenlaista peliä.

    Jos puhutaan takavetoisista kastin alapäästä olevista vehkeistä, niin MB 124 200D en huolisi edes ilmatteksi, vaikka olis kuinka hyvä. Jenkkiautoissa taitaa kastin alapäässä olla leppäjeepit ja vanit. Kumpi vaan kelpaisi mulla bensakoneisena. Dieselinä en niitäkään.

    Mielenkiintoisimmasta päästä taas Mersulla olisi SEC tai SL.

    Jenkeillä taas Camarot, Corvetat, pickupit, maasturit, Ym.

    Tämähän on siis MUN mielipde asiasta. Toisilla saattaa olla erilaisia mieltymyksiä/perversioita... :rotfl:

    Takaveto japseista tykkään myös.

    Ja oikeastaan ainoat manuaalivaihteiset autot, jotka ite hyväksyn, on vanhat takaveto japsit/eurot.
     
  3. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Rehellistä autokauppaa :soosoo: Kotkan kauppiaan ilmoituksessa ei sanakaan tulvahistoriasta, missähän vaiheessa ostajalle kerrotaan? Vai kerrotaanko ollenkaan... :poff:
     
  4. kaide_n

    kaide_n 3rd gear

    Muutaman kerran katsonut, kun tuolla on ollut halpoja f-250 harrikka laviksia kaupan, mut nyt ymmärrän nuo halvat hinnat! Aika surutonta ja vaarallista touhua kaupata noita tulvakamppeita, jos salvagesta ei kerrota...
     
  5. Mr J

    Mr J Gearhead

    http://www.nettiauto.com/dodge/coronet/6274515

    Kuvat sentään parantuneet viime kerrasta, mutta edelleen: suomalainen roddari juo paremmin kalja kuinkirjoittaa suomi kieli. :poff:

    (Tosin ehkä se sälekaihtimen välistä otettu kuvakin oli myyvempi kuin nämä, jotka paljastaa renkaat lintassa parkkiksella talvisäilytykset...) :lol:
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  7. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No itselläni kävi mielessä sämpylä-Capricet, SS-Impala ja 300C, eikös ne takatuuppareita ole? Kuvittelinkin että sämpylään viittasit viimeisillä takaveto-Chevyillä. Mutta juu, eiköhän tämä riitä tästä. Mersu on mersu ja Letukka on letukka.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pitääkö kohta tehdä laatutopicci jenkit vs mersut? :lol:

    Joo kuten bowtie sanoikin vertasin w126 mallin ässää kun siitä kokemuksia ja mielestäni se on ihan reilua että verrataan saman ikäisiä autoja keskenään.


    11 amerikkalaista ollut 80-luvulta eikä missään ole ollut mitään laatuongelmia. Suolassa jyystettyjä suomi-autoja vielä ja olleet suht hyvässä tikissä vielä pelleiltäänkin (monessa hitsaamaton runko).


    Mutta noi nyt on osalti käytöstäkin kiinni.


    Mitä nyt välillä himoinnut ässää takaisin niin tuntuupa niissäkin olevan yhtä kahta ja kolmattakin vikaa. 200-300tkm ajomäärillä on nokkia mennyt, automaattejakin porsinut ja rahaahan niihin on laitettu sairaasti. Omassanikin oli muhkeat huolto ja varaosakuitit.


    Pätee muuten moneen muuhunkin mersuun että niitä pidetään laadukkaina ja ajellaankin suht korkeita kilometrimääriä mutta on kyllä mennyt korjauksiinkin sitä rahaa.


    Vielä kun vertaa että insinööreillä suht vapaat kädet ja yli miljoonan markan hintalappu autossa niin ei siinä sopisi hirveästi olla nokan koputtamista. Entäs sitten joku cadillac tai buikki? Hinta murto-osia tästä vaikka suomessa olis hinnoteltukkin vähän erilailla, ei tosin lähelläkään veikkaisin.


    Mersua ja monia amerikkalaisia kyllä yhdistää mielestäni se että sisustat ovat aika ryhdissään ja laadukkaita vielä tänäpäivänäkin. Tonnillakin saanut elämää nähneen lepän sisustus ollut kattoverhousta lukuunottamatta monesti aivan moitteeton ja siisti. Tottakai se on paljon paljon halvemmin tehty mutta mielestäni eräänlainen taidonnäyte sekin.



    Ja ohan mersuissa juu se pähkinäpuu/minkä nyt on valinnutkaan viilu siellä paneelissa mutta muovikuori päällä.



    Sitten vielä kun oli nelivedoista puhetta niin mielestäni sillä alta 5000e saa ihan hyvän perusetenemiskykyisen jäykkäakselisen maasturin. Tottakai rankat offailut on oma asiansa mutta eikai niistä ollut kyse?



    Eikä munkaan mielestä nuo 80-luvun loppupään japanilaisetkaan ole mitään huonoja ollut teknisesti millään tavalla saatika sisustallisesti. Pirun stydisti on jaappaninpojat tojotaankin iskeneet ovipahvit ja koelaudat kiinni jos joku on niitä purkanut.


    Jottei vallan mene ot, muutama siisti leppä:

    http://www.nettiauto.com/oldsmobile/custom-cruiser/6274045
    http://www.nettiauto.com/buick/electra-pa/6273973

    Hinnoista en toki mene ihan yhteen, varsinkin jälkimmäisestä joka mun vanha. Hinta pompsahti tonnilla viikossa.
     
  9. passerby

    passerby Gearhead

  10. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    ei kai pari mukia sinne tai tänne paljoa kulutukseen vaikuta :)
     
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Se on melkein ollut onnenpäivä kun ei Stratus kauppoja tarvinnut tehdä. :D
     
  12. passerby

    passerby Gearhead

    ?
     
  13. umpio

    umpio 3rd gear

  14. passerby

    passerby Gearhead

  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    98% tapauksista, joissa ilmastointi ei puhalla kylmää löytyy seuraava teksti:

    "Vaatii vain täytön!".

    Loput 2% menevät näin:

    "Ilmastointi TOIMII!Ei vaan puhalla kylmää!"
     
  16. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Tuosta samasta kasasta on riittänyt Ruotsiinkin 3000 autoa:

    Lainaus Kauppalehdestä:

    Tuhansia ruotsalaisia huijattu autokaupoissa

    "Ruotsin teillä liikkuu tuhansia henkilöautoja, joiden alkuperä on ihan muuta kuin edullisesta käytetystä autosta innostunut ostaja luulee.

    Näin kertoo Ruotsin poliisi Råd och Rön -kuluttajatietolehdelle. Nettilehti di.se:n lainaaman kuluttajalehden mukaan saksalaisten kolariautojen ohella Ruotsiin on kulkeutunut myös hirmumyrsky Sandyn nostattamien vesimassojen alle jääneitä autoja Yhdysvalloista.

    Di.se kirjoittaa, että autoalan etujärjestön Motorbranschens Riksförbundin mukaan Sandyn jäljiltä Yhdysvalloissa oli 250 000 tulvan alle jäänyttä autoa. Näistä noin 3000 on päätynyt Ruotsiin."
     
  17. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Onks tää joku jenkkiautosivusto...? :eek:
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Ei, mutta kun Mersuista aletaan puhumaan, niin juttu yleensä karkaa siihen kuinka ylivertaisia Mersut (kuulemma) on, muihin autoihin verrattuna. EVVK jonkun Rainerin 890t. km ajama 124-koppainen 200D. :odroll:

    Harrasteautoikäiset Mersut on ihan eri asia.
     
  19. WBBC

    WBBC Double Gearhead


    Niin. Kyllä esim. tuollainen mese kelpaisi mulle vallan mainiosti:
    http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/450/5524825
     
  20. ktech

    ktech 3rd gear

Kerro tästä muillekin!