Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. JS78

    JS78 3rd gear

    Saattaa ollakin, verrattuna siihen että alkaa jostakin raadosta kasailemaan vastaavaan kuntoon :odroll:
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niinpä.
     
  3. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Eräs myyjä oikein hermostui kun kysyin paljonko tuosta suomiauto ongelmasta saa alennusta :D
     
  4. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

    Onhan noita, lähes samaan hintaankin...

    http://kansascity.craigslist.org/cto/4877976260.html
     
  5. hyde

    hyde Gearhead

  6. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  7. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tää tuontiauto/suomiauto-juttu on sen verran henkimaailman juttuja että eipä siinä kannata oikein muuta kuin antaa kaikkien kukkien kukkia. Suomi-autoja on erilaisia ja tuontiautoja on erilaisia. Jos olisin vaikkapa jotain neloskopan Camaroa hankkimassa niin kyllä sitä mieluummin ostaisi Metro-Auton huoltaman tallissa säilytetyn Suomi-auton kuin jonkun Mainen/Vermontin/Kanadan suolamuikun jota on säilytetty ulkona, mitään kuponkeja huolloista tai vaihdetuista osista ei ole ja Suomi-muutoksetkin on tehty sinne päin (vaikkapa sivuvilkkuja lisätessä on muutamaa numeroa liian iso poranterä ollut).
     
  8. Muurahainen

    Muurahainen Gearhead

    Jep. Tuossakin pitää ihan omaa harkintaa käyttää.
    "normaali" käyttöautoissa tuo tuontiauto voi tarkoittaa vähempää ruostetta jne.
    Tuohonkaan ei tosin kannata sokeasti luottaa että noin on. Paras tulee kun tutkii mitä on hankkimassa.
     
  9. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tää on kyllä monisäikeinen asia. Riippuu siitäkin, onko kyseessä vanha harrasteauto, vai tuore käyttis?
    Saksasta tuoduissa mittarit on ruuvattu "aina". Ostit sitten liikkeestä tai yksityiseltä (Suomessa). Saksalaisten papereiden omistajan ikään ei kannata kiinnittää huomiota. Usein auto laitetaan sen vanhimman sukulaisen nimiin, koska maksut menevät iän mukaan. Eli se vanhalla papalla/mummolla ollut M5 Bemari ei ikinä ole välttämättä ollut sen vanhuksen näköpiirissäkään.
    Lisäksi nämä kaikkien merkkien tehomallit on saanut niin paljon kenkää autobahnoilla, ettei niillä suomessa keritä niin paljon antamaankaan.

    Toisaalta suomimallit on mätiä, tai jo useampaan kertaan hitsattuja.
    Näissä kilometrihuijauksia esiintyy harvemmin, koska se on helpompi saada selville, kuka mittaria on rukannut.
     
  10. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Niin. itse hain käyttöauton ruotsista. Kavereiden ensimmäinen kysymys, "paljonkohan tuolla on oikeasti ajettu"? Eli kun ostan auton ruotsista yksityiseltä niin mittaria on varmasti ruuvattu mutta kun ostan "suomiauton" niin kilsat pitää aina paikkansa ;)
     
  11. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Tuohon asiaan törmää aina silloin tällöin. Johtunee siitä , että Ruotsalaiset ovat hakeneet autoja paljon saksasta. Eli moni epäilee ruotsin auton olevan alkujaan saksanmaan auto. Ihminen on epäileväinen otus :rotfl:
     
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Onhan se kiva, että auton historiasta ylipäänsä on mainittu jotain... Käyttistä voi myydä "suolaa näkemättömänä" muuttoautona tai harrasteautoa esimerkiksi yhtenä neljästä Suomeen uutena tulleesta Fairlane GT:nä. Jollekin näillä asioilla voi olla merkitystä.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Onko ainakaan arkiliikenteessä nykyään edes mahdollista antaa niin paljon kenkää kuin mahdollista? Saksassa on kuitenkin 80 miljoonaa asukasta ja ruuhkat sen mukaiset.


    Nyt kun rallin F-ryhmässä BMW:t ovat olleet muutaman vuoden tässä kovassa suosiossa, yhtälailla nuokin aihiot haetaan Saksasta, vaikka käytännössä kaikki tehdään uusiksi. Syystä että Suomi-auton rakentamisessa alkuun pääsemiseen menee aikaa ja rahaa. Ensin aloitetaan alustamassojen pesulla ja sitten vasta päästään ruostekorjauksiin. Saksan auton kanssa päästään paljon nopeammin kaarten hitsaamiseen.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    On mahdollista juuri niin paljon kuin on mahdollista, ei yhtään enempää eikä vähempää. Ja varmastikin enemmän kuin Suomessa - ainakin laillisesti. Niinhän Viikinki tuossa sanoi. Eri asia sitten kumpi on pahempi, painaa lämpöisellä koneella 200+ nopeuksia pöydänsileällä baanalla vai kiekauttaa rajoittajaa vasten -30°C:ssa lämmittämättä, keräillä kaikki routareiät ja hidastetöyssyt ja uittaa suolaliemessä 1/3 vuodesta.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead


    Oltiin tänään ton kanssa parkissa peräkkäin,kerrankin näytti subbe pikkuautolta :rotfl: Hieno vehje.
     
  16. General_Lee

    General_Lee 3rd gear

  17. Zandmann

    Zandmann Gearhead

    Mikä siinä on ettei omata edes etäistä taitoa kirjoittaa äidinkieltään?
     
  18. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Räkänokkien aika on mennyt pakkoruotsin, -matikan, -biologian ja varsinkin pakkoäidinkielen oppimisen vastustamiseen, perseenkaiveluun ja Jari Sillinpään videoitten katseluun… ei ole voinut oppia joutavia asioita.
    :-?
     
  19. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    :lol:
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!