Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

  2. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Toi on kyllä niin hauska ja suhteellinen käsite tuo "hyvä auto"... Henkeen ja vereen jenkkimiehenä pystyn silti sanomaan että jos otetaan järki(mitä se on)? käteen ja totta puhutaan niin onhan toi citikka nyt joka mittarilla parempi kun ykskään näistä muista romuista... :) Meidän pihasta siis. Mutta se "paremmuus" tietenkin merkkaa mulle jotain muuta. Kaikin tavoin PARAS auto mitä itellä on ollu,eli lasketaan sekä tunnearvo,messevyys ja toimintavarmuus niin eipä kahta puhetta,se oli chevy silverado 5,7 4x4 pitkä pick-up idioottivarmalla tbi:llä. Kuten sanoin niin tuo hyvyys on jo käsitteenä ihan mahdoton koska niitä arvosteluperusteita on niin paljon ja eri tarkotuksessa. Jenkkejä+euro/japsi käyttiksiä on ollu jo suht paljon,jenkkejä kymmenkunta ja muita ehkä n.20,jos pitäis tuo mahdoton käsite vaan kahdelle näistä kaikista antaa,eli "hyvyys.." Citikka ja silverado. Mutta kuten sanoin niin se hyvyys on mahdoton käsite. jos mietitään että 300 tonnia ajettuun detroit dieseliin on vaihdettu jo perkele puol autoo niin onhan se oikeasti ihan helvetin huono tulos...ja silti mä ajan sillä ennemmin kun millään muulla. Eli ei näitä järjellä ajatella eikä pidäkkään. Sen vielä lisään että just tuon takia mä kunnioitan eniten niitten mielipiteitä joilla on useampi auto käytössä,pysyy se todellinen touchi hommaan ja sillon autoista muodostuu todellisia näkemyksiä. Semmoset jotka ajelee samalla/samankaltaisella autolla jatkuvasti niin ei oikein se perspektiivi oo ihan parhaillaan.
     
  4. montego

    montego 1st gear

  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Tästä kysyinkin kun ei ole aiempaa kokemusta tuontiautoista..että "muutaman satasen maksulla" tämä suomen liikenteeseen? Vähän ihmetyttää miten 6500 euron kakkoskoppa ei sitten ole vieläkään päätyny liikenteeseen....Mitä tämmöiseen oikeasti tulee kuluja,onko esim. jotain mitä täytyy muuttaa suomen rekisteriin? Mä en jotenkin usko että ei oo tuohon hintaan jo menny kaupaks jos olis niin yksinkertaista kaikki? Ja miksei myyjä itse rekisteröi suomeen sillä "muutamalla satasella",sais heti paremman hinnankin...

    http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/7250596
     
  6. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

  7. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    No ei tuosta kyllä oikeesti mene veroa tällä hetkellä kuin se muutama satku, ehkä 300-400 jöröä. Ja joka vuosi minkä auto on vielä verottamatta, summa pienenee himpun verran.

    Muutoksia leimalle valmistenumeron meistäminen runkopalkkiin (jenkkituonneissa ei ikuna ole sitä siellä, niille riittää kojelautaplakaatti) ja valot ajan tasalle, lähinnä etu-umpiot ja takamarkkerit (jos enää niitäkään). Muuten normi Suomi-katsastus meininki.

    Paperit tietty pitää olla kunnossa, se on se tärkein jos autolla meinaa ajella muuallakin kuin pellolla...

    Anyway, vanhan tuontiauton rekisteröiminen ja verottaminen on kaukana rakettitieteestä tänä päivänä, eli sinuna JP antasin mennä jos auto kiinnostaa. HUOM: En tiiä autosta enkä myyjästäkään mitään, tää vaan oheistietona tuontiautoista yleensä.
     
  8. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jos sillä ei oo rahaa rekisteröidä sitä?

    Maahantuontikatsastus, rekisteröinti ja verot. Jäänee alle viiden sadan koko homma. Muutoksia ei tarvi tuon ikäiseen tehdä, mutta jotain remonttia voi tosin joutua tekemään...
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo ne remontit ei pelota,en valmista ostaiskaan harrasteeks(silti toivon että joku multa ostaa :) ),vierastan vaan tosiaan tuota kun en tuontivehkeitten kanssa oo pelannu ja pistää niin ihmetyttämään miks myyjä ei maksais niitä satasia niin sais laittaa pari tonttua kovemman hinnan...kiinnostais kyllä aivan helvetisti toi auto,eikä hakukaan olis este.
     
  10. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mä olinkin yhteydessä myyjään pari viikkoo sitten.Sen jälkeen rupes vaan mietityttään että miksei rekisteröi valmiiks?? Kuulemma jotain päätöksiä ei saanu kun pitäis tarkka paino ensin tietää ja...heräs kysymys että miks et mee puntariin sen kanssa ja paa hinta vasta sitten.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jos paperit kunnossa niin ei kannata ihmetellä, ostin vastaavan tapauksen just. Veropäätöksessä voi mennä 1-2kk joten siksi ri heti kilpiin saa vaikka tuo nyt sitten kauemmin ollutkin maisemissa? Eipä juokse maksut turhaan ym kun ei oo kilvissä.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Mun 2 viikkoa sitten maahantuontikatsastetun auton punnitsivat konttorilla ja vertasivat muihin vastaaviin, mitä löytyi tietokannasta.
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    paljoko tuli yhteensä suomi-kuluja?
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Se paino mitä kaivataan on kokonaispaino ja sitä ei oikein puntarista saa. Uudemmissa se löytyy tyyppitarrasta. Vanhemmissa tarvitaan jotain muuta todistetta maahantuojalta tms. Toisaalta avulias katsuri kaivaa tiedon toisen vastaavan auton tiedoista.

    Yksi syy miksi myyjä ei kilvitä (Enkä minäkään kaikkia kilvittänyt, kun autoja toin) on se, että auto on "jumissa" myyjällä siihen asti kunnes se rekisteröidään. Pahimmassa tapauksessa tullilla on lupa miettiä 3kk.
    Siksi teimme monta autoa niin, että laitettiin autoveroilmoitus suoraan ostajan nimiin, jolloin ostaja sai ne tarrakilvet. Ne kun on vain saman talouden jäsenten ajettavissa ja omistajan vaihdos autoveroprosessin aikana on vähän hankala.
     
  15. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Katsastus 300€, puuhakilvet 16€. Verot 1970:ssä varmaan alle satasen.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Sitten täällä itkettäisiin että olipa kallis rekisteröinti :odroll: Ehkäpä sen tekeekin kun ehtii ja hinta on tosiaan siten pari tonnia kalliimpi. Nyt voi saada vielä halvalla jos hoitaa rekisteröinnin itse.
     
  17. Letku

    Letku 3rd gear

    Ei tuo katsastus vaikeeta ole, kun paperit ja auto kunnossa. Aikoinaan googlettelin -67 capricen painoja netistä ja tulostin sen mukaan katsastukseen, katsuri vertas heillä olevia tietoa ja homma ok siltä osin.
    Taitaa noissa tax free autojen myynnissä olla just tuo Hain kertoma homma kyseessä.
    Ajovalot "Suomi" malliseksi ja runkonumero valmiiksi meistettynä, niin normi katsastushan tuo on.
     
  18. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Nykyään tää omistajanvaihdos onnistuu helposti. Tuossa tullin myöntämässä 3 kk ajoluvassa on kohta, jossa voi siirtää ajo-oikeuden uudelle omistajalle. Ostajan tarvii ottaa vaan oma vakuutus autolle.

    Tietysti autovero kolahtaa myyjälle, jonka se pitää myös maksaa että ostaja saa kilvet härveliinsä. Eli myyjän pitää olla rehti ja hoitaa veronmaksu heti kun päätös on tullut tai sitten niitä vaikeuksia tulee...
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Kukahan tuota on tehnyt omin luvin, kun on pitänyt jättää kesken omistajan maahanmuuton takia?
     

Kerro tästä muillekin!