Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On jenkeissä ainakin cadillacilla eri status kun chevyllä....

    Eise käkkylän tekniikka mikään erikoinen ole joten ainoa syy varmaan suomalainen vaatimattomuus ja kurjuus.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo ainakin uusissa, mutta vanhoissa voi olla ihan eri tavalla.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Oli sitä automaatti-ilmastointia chevyssäkin. Sitä mäki meinasin että alusta, kone ym kaikki saman tapasta peruskauraa. Tottakai osia koneeseen saa vähemmän mutta ei se niin helposti hajoakaan.

    Kutenkin en nää mitään syytä chevyn yleiseen kovempaan hintatasoon täällä.
     
  4. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Yks amerikanautoilija sano että sillä chevyllä on vaan niin hirmunen maine täällä että sitä pidetään parhaimpana kaikista....ja foortti on taas paskin kaikista täällä.
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Joo, on Cadillacilla USA:ssa eri status, se grandpa's car, kuskien keski-ikä reilusti yli 50v... 60-luvun Chevyä ja Cadillacia ei periaatteessa pitäisi verrata koska ovat ihan eri autoja, toisin kuin 80-luvun badge engineering-mallit joissa ei ole juuri mitään eroja. Kyllä, Chevrolet oli edullisempi uutena, Cadillacin ei ollut tarkoituskaan olla volyymimerkki kuten Chevyn, mutta jotain suosiosta kertoo että 60-luvulla full-size Chevroletit taisi joka vuosi myydä enemmän kuin vastaavat Fordit. 60-luku oli aika lailla GM:n kulta-aikaa ja Chevroleteissa kaikki osui nappiin, eikä vähiten muotoilu. Muistaakseni 65 esitelty Cokispullo-korimalli myi 1,5 miljoonaa autoa, ei ole tainnut mikään muu full-size henkilöauto myydä vastaavaa määrää vuodessa. 1965 jos olit nuori ja ajan hermolla, ostit Mustangin. Jos tarvitsit täysikokoista henkilöautoa, ostit Impalan... 60-luvun Chevroletit on yleisesti tunnustettu erittäin onnistuneiksi, ja se näkyy yhä suosiona harrasteautona.
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Riippuu kai foorttista. 1967-1968 fastback musse 390 koneella ja manuaalilaatikolla lienee halutuimpien jenkkiautojen joukossa kaikkialla maailmassa.
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä. Mun suosikki on 1967 SS Chevelle.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vähän itseäkin ihmetytti.
     
  9. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, nuo on kyllä todella onnistuneita kaikin puolin ja taisi olla GMmän viimeinen loiston vuoskymmen, 70- luvulla alko alamäki joka huipentu tohon saneeraukseen 2000- luvulla. Taisi vielä 70 luvulla GM olla maailman toiseksisuurin työnantaja, sosialisti hallinnon ollessa ykkönen.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo noi tietty on mutta vaikka esim. galaxiet ja faikut oli ainakin joku aika sitte vielä paljon halvempia mitä vastaavat chevyt.
     
  12. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En ota kantaa, kumpi on halvempi, mutta kyllä hinnat on Faikuissakin noussut ihan pirusti.
    Me ostettiin kavereiden kanssa kimppa-autoksi -66 Fairlane 500 351 Clevelannd piristetyllä koneella ja 4-vaihteisella manuaalilla joskus 2000-luvun alussa. Potkua oli ihan älyttömästi, ja kuulemma rakennettu vääntökoneeksi. Tätä kyllä puolustaa se, että 3:lla pystyi lähtemään hyvin liikkeelle ilman mitään luistatteluja.
    Ikävä kyllä ie ollut lukkoa, joten suti kiitettävästi. Märällä asfaltilla en päässyt Nummelassa karkuun kaveria, koska suti joka vaihteella, vaikka yritin välillä höllätä.

    Niin, se hinta. 10.000 Markaa.
     
  13. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Maailma muuttui kovasti 70-luvulle tultaessa, OPECin aiheuttamat öljykriisit herätti Amerikkalaiset ymmärtämään että kaikki ei voi ajaa fullsize-isolohkoautoilla. Japanista tuli hyvälaatuisia vähän kuluttavia pikkuautoja, jotka teki hyvin kauppansa, GM:n oli pakko reagoida. GM:n vastaus japanilaisten invaasioon, Vega, oli floppi kiitos kustannussäästöjen. 70-luvulla GM:llä todettiin taidettiin todeta että japsien kanssa täytyy taistella heidän omilla lääkkeillä, etuvedolla. Seurauksena syntyi Celebrity, vielä surkeempi esitys kuin Vega... 1,8 työntötanko-nelonen kolmivaihteisella automaatilla, GM:llä olisi ollut ihan kelvollisia moottoreita saatavilla euroopasta vaan ei. 60-luvulla GM pystyi valmistamaan erilaisia autoja suhteellisen samanlaisille rungoille, suuri osa kehityskustannuksista meni uuden upean korin luomiseen vuosittain. Itsekantavalla korilla tämmönen ei onnistu enää niin helposti, ja kustannussyistä alettiin myymään samaa autoa eri merkeillä, erona vaan pikkujuttuja kuten maskit, puskurit, valot jne. GM oli menettänyt tärkeän edun, ja tuotteet oli pääasiassa huonolaatuisia ja tylsiä...
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Gmmänkin pikkuautot kyllä olleet aikalailla sitä sun tätä mutta mielestäni fullsize ja midsize puolella on pärjätty ihan hyvin ja autot on ollut suht kestäviä ja luotettavia monella mittapuulla. Ruoste ei ole ollut mahdoton peikko eikä tekniikoissa ole ollut hirveämmin moitetta. Toki puhun perinteisistä v koneista vetotavasta riippumatta ja nykyhinnoilla. Eli uutena on voinutkin samalla hinnalla saada laadukkaampaa tms.
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    ainakaan näissä ei oo kuntoon nähden kuvien perusteella suomalaista "ahneuslisää":rolleyes: kuten aiemmalla tätillä joka samanlaista paalikelpoistageeämmää yrittää myydä:D
     
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  19. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    On tuossa laitettu paljon muutakin. Oli american car showssa näytillä. Todella erikoinen rakentamisidea. En osaa sanoa onko hyvä vain huono idea.
     

Kerro tästä muillekin!