Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

  2. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    90-luvun alussa olin Tevellä kesätöissä. Chevy Vanista ainakin rälläköitiin koppi ohjaamon takaa pois kun tehtiin alkovi- tai puoli-integroitu ratkaisu. Sitten tuli myös tehdasuusi jenkkialusta (merkistä en ole varma mutta enpä muista nähneeni valmiita autoja muita kuin GM:n alustalle tehtyjä) integroitua varten. Siinä ei ollut mitään muuta kuin runko ja tekniikka, ei edes kuskin penkkiä kun ukot sillä rinkiä ajoi pihalla jonkun öljykanisterin päältä. Saattoi tietysti olla vähän Vania järeämpi alusta eikä kyllä neliveto.
     
  3. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei noita paljon näy. Onnea myyntiin tolla hinnalla...
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Toi oli jo välissä yhdellä omistajalla, joka tarjosi mulle hyvää diiliä, mutta kuvat ei tullut perille mun vanhaan puhelimeen. Sen takia vähän ärsyynnyin tosta uudesta hinnasta.:mad:
     
  6. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Tuon ilmoituksen kun näyttää amerikkalaiselle, niin mahtaa ihmetellä.
     
  7. Riuska-Petteri

    Riuska-Petteri 3rd gear

  8. juha745

    juha745 Gearhead

  9. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    GMC:n alustoja oli konkurssin jälkeen jäänyt pihalle...
     
  10. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Katsurin auto?
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Koskas kuorkkiin tuli absit pakolliseksi?
     
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Niinno.. Oon ite paalannu about 3000e eestä ( 3 kpl) autoja.
    Jossain kohti vaan tulee se raja vastaan kun ei jaksa vaan enää tinkaamisen jälkeen tinkaa vielä vähän lisää. Helpommalla pääsi kun soitti romuroopen viemään koko paskan tontilta.
    Oli se meinaan sitten samalla poissa mielestäkin, eikä tullu niitä hämäriä soittoja.
     
  14. 42olds

    42olds 2nd gear

    Sait svarmaan enemmän romujannulta rahaa noista autoista ku mitä oisit saanu tinkaamisen jälkeen?
     
  15. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    En. Kaikki vei ihan ilmaseks. Niin kuin sanoin; jossain kulkee se raja. Mun raja kulki siinä.
    Niin kauan kun ei o kyse mistään harvinaisuudesta auton / osien osalta, ennemmin paalaan kun myyn puolilmasen auton "ilmaseks".
    Harvinaisia osia ihan valehtelemattakin oon antanut ilmaseks pois kun joku on oikeen tingannu, oon sanonu että saat kun haet heti pois.
     
    mikkis83 ja Saetkae tykkäävät tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Minä en ainakaan myis mitään enää jos olis rahaa olla myymättä. Nykynen lama-kauppakulttuuri on niin perseestä ettei aina jaksas kaikkia "sulla pyynti 6000 euroa, mitäs lähtiskö 15 eurolla?" Tai sitten ei tulla kattomaan vaikka on sovittu tai jotain muuta paskaa."jaa sulla on tojotan lokarit myynnissä, meneeköhän nää myös mersuun?" ja muut ih an kahjoja kyselevät on myös oma ryhmänsä.
     
  17. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Olen jo pitkään laittanut myynti-ilmoitusten loppuun esim. maininnan: "Tiukan hinnan kysyjille olen jo valmiiksi laittanut ilmoitukseen esille tiukan myyntihinnan (xxx euroa), joten ostajan ei tarvitse lainkaan kysyä mikä on tuotteen lopullinen kauppahinta. Kauppahinta on maksettava käteisellä tavaran luovutuksen yhteydessä. Muita maksutapoja ei ole."

    Tuo yllämainittu tekstinpätkä on todella toiminut ja ne jotka ovat kuitenkin kaikesta huolimatta soittaneet, ovat olleet ihan normaalisti käyttäytyviä ihmisiä. Tuo tekstinpätkä on myös vähentänyt ns. aivokuolleiden ihmisten turhia yhteydenottoja. Suosittelen muillekin.
     
  18. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Joskus vaan syystä tai toisesta joillain kiehuu yli ja paaliin päätyy sellaista, joka ei sinne ehkä kuuluisi. Tilanteesta riippuen kaikkia ei ehkä enää jaksa kiinnostaa se kuinka monta tuhatta euroa saisi jos autoja yrittäisi jossain myydä. Metallinkeräys on helppo ratkaisu esim. sellaiselle, jolla on jo mennyt pinna poikki liiallisesta kireydestä. En tiedä taustoja, mutta tällainen tuli mieleen olisikohan ollut kesä -93 kun näin Jyväskylän Kuusakoski Oy:n pinossa useita (6 kpl?) Cadillaceja vuosimallit väliltä 1965-1975. Suurin osa 2 ovisia ja ainakin 1 avo... Harmi kun ei kamera kulkenut mukana siihen aikaan. Olihan ne pinossa olevat Caddyt ruosteisia ja puutteelisia, mutta oli mulla silti monttu auki kun ne siellä näin.... Toisaalta kun -93 V8 Magazinen myyntipalstaa katsoo, niin onpa muuten ollut jenkkipelti halpaa syvimmän laman keskellä. Samoihin aikoihin kolleegani oli nähnyt samassa paikassa 60-luvun Porsche 911 tai 912... Onkohan tällä foorumilla keskusteluketjua siitä, mitä erikoista / kallista kukakin on nähnyt Kuusakoski Oy:n romukasassa?
     
    Muokattu: 11.2.2017
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun täytyy koittaa tota pistää loppuun jos aivokuolleet ei enää helistäis.

    Nykysin se kiehuminen johtuu siittä ja varmaan ennenkin kun ei ihmisillä ole mitään käytöstapoja. Esim. tinkaajat on vielä pientä verrattuna noihin jotka lupaa tulla kattomaan mutta ei sitten tulekkaan. Multa meinas mennä kaks morrista paaliin kun raivostutti tollanen käytös. Oli kai ihan yleistä niissä piireissä kun 2 kävi kattomassa, toinen lupas ostaa muttei koskaan tullut hakemaan ja toinen ei edes ilmestynyt paikalle vaikka vielä 7 aikaan illallakin vannotti tulevan vaikka neljäks oli sovittu tapaaminen.
     
  20. Minimies

    Minimies 3rd gear

    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!