1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. pagi

    pagi 3rd gear

    Kiitoksia vain. Tullut useanakin vuonna big wheelsissä pyörähdettyä valtterin kanssa. Varmaan voinee bongata myös tänä vuonna mikäli auto vielä silloin on minulla.
     
    Muokattu: 13.6.2018
    hartsa69, ramman ja miguelo tykkäävät tästä.
  2. pagi

    pagi 3rd gear

    Tarkkasilmäiset varmaan huomaavat että auto on -62 ja mittaristo sekä kontinluukku on -60:sestä. Tosiaan osien huono saatavuus ja alkuperäisten ollessa huonot, päädytty tuohon nyky ratkaisuun.

    Autoon on olemassa sohvapenkki, nuo signetin penkit miellytti itseäni enemmän joten, sellaiset sitten vaihtuivatkin paikoilleen myös varastossa olisi keskikonsoli jonka asennus ikävä kyllä on jäänyt tekemättä.
     
    Muokattu: 13.6.2018
  3. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Eipä taida olla B-kortilla ajettava, vaikka ilmoitus niin väittää. 8-pulttiset vanteet melko varmasti paljastaa, että kokonaispaino menee yli 3500. Eli silloin pitää olla C-kortti vaikka oliskin rekisteröity henkilö tai matkailuauto.

    Tossa linkki:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/9717174

    Niin ja mallimerkintäkin on ihan mettäs... G20 heh heh
     
    passerby tykkää tästä.
  4. Fuselage

    Fuselage 3rd gear

    Ajoneuvoluokka M1 / Henkilöauto
    Ajoneuvoryhmä Matkailuauto
    Rekisteritunnus JTI-52
    Kokonaismassa 3900kg
    Eli C-kortti vehje. Toi trafin ilmanen perustietojen tarkistus on näppärrä netissä.
     
  5. oceanic7

    oceanic7 3rd gear

    LTJ-mallimerkintä
    CHEVY VAN 20-3.9T-FG25F/343
     
  6. toyopet

    toyopet Gearhead

    Mikähän fiksu idea on ollut muuttaa tuo matkailuautoksi? Pakottava tarve?
    Saatu hlö-autoluokan verot mutta silti vaatii C1/C kortin ajamiseen.
    No tuolla kokonaismassalla tietysti on muutettavissa kuorma-autoksi mutta onhan siinä oma vaivansa.
     
  7. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    G10, G20, G30 ja sitten G1500, G2500, G3500. Ihan eri autothan nuo. Kori ja alustarakenne ihan eri, Teknikka tiestysti samaa settiä, ninkuin Chevyissä pitkään.

    [​IMG]
     
  8. TimoN

    TimoN 2nd gear

    Simmonen tuli mieleen tästä Chevy Van -keskustelusta, että olin joskus, ei edes ihan mahdottoman kauan sitten, yhden päivän pelastuslaitoksella ambulanssien miehistössä harjoittelijana. Aina kun jollekin yksikölle tuli keikka, niin hyppäsin kyytiin ja pääsin seuraamaan useamman työparin työskentelyä käytännössä. Päivän päätteeksi jos ei nyt mitään muuta ollut jäänyt käteen niin ainakin ajatus siitä, että vanhaa lanssia en itselleni autoksi ostaisi kyllä ikinä. Voisin nimittäin väittää, että niitä vehkeitä ei säälitä (suoraan kun tallista päästään pihalle, niin urku auki ja sitä rataa niin kauan, että ollaan kohteessa, jolloin saman tien kone sammuksiin, kelirikkoisella tiellä mentiin käsittämättömällä jyskeellä eteenpäin sinänsä kiireettömälle tehtävälle pari päivää aiemmin uutena käyttöönotetulla autolla jne.).

    Ei siinä, eihän se auton sääliminen ole eikä pidäkään olla ykkössijalla, kun ensihoitoa tehdään, mutta jos joku ajattelee, että ostamalla vanhan lanssin, saa itselleen ammattilaisten käyttämän ja hyvin huolletun kulkupelin, niin se varmasti pitää paikkansa, mutta ei välttämättä takoita sitä, että se auto olisi erityisen hyväkuntoinen esim. kilometreihin nähden. Tiiä sitten, että ajatteeko kukaan edes noin. Kunhan ääneen pohdin ja kaikki toki saavat itse valita, mitä ostavat ja mitä eivät.
     
    jarona, passerby, ramman ja 1 muu tykkäävät tästä.
  9. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Josku ihmetellyt ihan samaa, noita kun näkee aina silloin tällöin? Tota nähny ennekin että myydään virheellisesti B-kortillisille, olisko se syynä?
     
  10. Karpov

    Karpov Gearhead

    Juu pelastus tai poliisiviranomasten ex autot jätetään ostamatta.
     
  11. peto

    peto Gearhead

    Muistan kun jo edesmennyt työkaveri kehuskeli, kun sai ostettu älyttömän vähän ajetun top gear malli hiluxin halvalla.

    Ei mennyt kuin muutama kuukausi kun siitä hajosi etuperä, heti perään jakolaatikko ja koppa alkoi mätänemään kiihtyvään tahtiin.

    Työkaveri alkoi reklamoimaan myyjän kanssa, jolloin selvisi hiluxin olleen entinen kaivos auto.
     
    passerby tykkää tästä.
  12. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Ei kestänyt päivänvaloa?
     
    leivonharri, mikkis83, tsipi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  13. miguelo

    miguelo Gearhead

  14. riviera56

    riviera56 Gearhead

    Juu. Mitäs jos sulle tarjottais police Crown Viciä halvalla, jättäisitkö tuolla perusteella ostamatta?
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    En ajatellut että niitö Suomessa olis ollu poliisikäytössä.
     
  16. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    T i e t o a tuntuu tällä palstalla olevan , miten oli sotilas viranomaisten edustusautot ? Niitä oli Kaartin Pataljoonan Mechelinin kadulla paaaaaljon .

    T. Evp Skabbari
     
  17. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ne on varmaan ollut inhimillisellä pidollakin vs perus poliisiautot ja lanssit :)
     
  18. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    Ei " Kapiukot " siellä ihan hirveästi laulaneet ja dokanneet . Hyvässä kunnossa varmaan siirtyivät siviili markkinoille harraste käyttöön . Kiva niissä oli istua pikku-hönössä...
     
    mikkis83 ja Karpov tykkäävät tästä.
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    No niin no, mitä ite muistelen näin varusmiehenä palvelleena, kyllä ne ihan edustusautotkin sai saapikasta sitte ihan kunnolla kun kapiaista ei ollu kyydissä..
    Puhumattakaan kaikenmaailman pornstarttereista/ hiluxeista/ deffuista yms äms.
     
    jariha tykkää tästä.
  20. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei kai nyt mitkä vaan räkänokat mitään edustusautoja siellä ajaneet? Just noita rahvaan autoja.
     

Kerro tästä muillekin!