Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. leemu

    leemu Gearhead

    Raggari-dartti isolohkolla:)

    https://m.nettiauto.com/dodge/dart/9713548?vifAdCount=4&vifNav=Y

    Saakos moisia muutoksia vielä leimattua?
    Hintalappu tuntui ensiajatuksella aika kovalta, mutta rupesin tuumailemaan, että jos tosiaan on moottori ja loota vastikään uusittu niin eihän siinä kopalle paljon hintaa jää. Tai riippuu tietysti kuinka on rempattu..
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ^eilen jubailin yhen kaverin kaa, ja ilmeisesti tämän on hakemas tänne lahen seudulle...
     
  3. leemu

    leemu Gearhead

    Toivottavasti on ok kampe. Tuon mallin dartti on kärsinyt aikalailla mielestäni arvostuksen puutteesta, kelvanneet lähinnä laululintoiksi ja sittenkin vähän naureskeltu että ekkösäämittäänoikeetajenkkiäkumminkaan...

    Niin tietääkö joku saako tuollaisen leimattua vielä monimonikympille?
    Tämä ko. yksilö on ilmeisesti tehty -90 luvulla jo, silloin onnistui montaa lajia kivaa mikä nykyään on kiellettyä..
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Onhan tolla Dartilla hintaa, mutta....
    Iskutilavuus (cm3)
    7210
    Käyttövoima
    Bensiini
    Ja näyttäs olevan 1990 muutoskatsastettu.
     
  5. leemu

    leemu Gearhead

    Tätä määkin meinasin, että on 440-papereilla ja ilmoituksessa mainitaan viimetalvena uusitun sekä kone, että laatikko niin ei tunnu enää niin, pahan kalliilta..
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    halapahan tuo on.... ilimanen se pitäs tietty olla että persaukisellekkin kelpaa?
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Njaa, kyl itte koen jonku vanha koppa eskortin, rekordin, kuplan, vauxhall viva, pikkucorolla, corona yms. hyvinkin kiinnostavina verrattuna johonkin 80- luvusta eteenpäin vastaaviin cvh orioeihin tai opel vektraan. Raja menee itellä jossain 70- luvulla jonka aikana autot on muuttuneet pääpiirteittäin tylsiksi.

    Toki 50- luku parempaa aikaa ja 40- luvun loppu.
     
    passerby ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    En maksas jostain 440 papereista mitään ekstraa. Rempattu konekkin vähän pelottava ostaa ellei ole esittää jotain todistusta että missä tehty ja kenen toimesta ja mitä on tehty. Jos paperit kunnossa siittä kuka tehny rempan ja mitä tehty niin voisin 10 000 maksaakkin jos ton tyyppistä autoa olisin hakemassa.
     
    Muokattu: 24.6.2018
  9. leemu

    leemu Gearhead

    Kyllä mää olisin jo menossa jos olis kymppi löysää:D
    Joskus vaan oli aika kun ei minkäänlainen Dartti maksanut kymppitonnia markoissa, vaikka olisi ollut leimattu rakettimoottorille:D Ja samaten välillä unohtuu, että aika on tosissaan nyt ihan toinen..

    Paljon ratkaisee se, että saako moisen laitteen tehdä vielä, tuollaistahan on kiva jalostaa mihin suuntaan tahansa kun ei ole mitään rajoituksia.
     
    palontie tykkää tästä.
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ei oo tullut itekkään aikoinaan dartteja pidettyä oikeen minään,mutta nykyää kyllä kiinnostaisi kovastikkin,
     
  11. Catiska

    Catiska Gearhead

    No, nämä on makuasioita. Minusta nuo eskot, rekordit, vaivat sun muut on melkoisen mitäänsanomattomia, halvaksi muotoiltuja käyttöautoja. En vain mahda mitään että en oikein -50 jälkeisestä ajasta löydä perus käyttiksistä mitään sykähdyttävää, noin pääpiirteittäin. Ja tekniikkapuoli on peruskäyttiksissä ollut aina sitä perus-sanaa vahvasti painottaen. Sekin pudottaa minulla kiinnostuskerrointa aika paljon, ja niin taitaa aika monella muullakin kun hintoja katsoo.

    Ihan kelpoja käyttiksiä ne on silti olleet ja vuosi vuodelta parempia. Omiakin kun miettii niin kovin on menneet käyttiksetkin eteenpäin vuosien saatossa, vaikka muotoilun suhteen nämä käyttishintaluokassa onkin aina vain käyttiksiä, tekniikasta puhumattakaan...
     
    sdfsd tykkää tästä.
  12. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Omalla aikakaudellaan kaikki autot tuppaa muistuttamaan toisiaan. Tuolta vanhat valokuvat ameriikan raitilla -topikista voi katsella kuinka mm. 30-luvun autot on oikeasti kaikki saman näköisiä.

    Kaupallinen tuote on muotoiltava vallitsevan muodin mukaan, muuten se ei mene liian oudon näköisenä kaupaksi, esim. Pacer. Sitten on se ensimmäinen malli, joka on pari vuotta persoonallinen, kunnes kilpailijat saavat omansa markkinoille, esimerkkinä Sierra. Tietyt aikakaudet ovat murrosaikoja, jolloin muutaman vuoden on kaikkea hassua saatavilla, esimerkiksi 60-luku, jolloin suurin osa Eurooppaa autoistui. Oli muutaman vuoden sisäään siipiautoja, saippualaatikoita, cokispulloja, moottoreita eri puolella autoja jne. Toinen murroskausi koettiin 80-luvulla, silloin myytiin viimeisiä neukkuautoja ja perinnejenkkejä modernien suppojen seassa.

    Auto muuttuu monesti persoonalliseksi ja mielenkiintoiseksi sitten, kun sen irroittaa omasta ajastaan ja siirtää nykyaikaan, kun joka kulmalla ei tulekaan samanlaista vastaan.
     
    Aslak, stana, 12345678910 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Joo näin se o. Nykyautoja moititaan että ne on kaikki saman näköisiä, mutta ei ne ole, ainakaan jos vertaa vaikkapa 30, 40 ja 80-lukuihin.
     
    mikkis83, passerby ja Karpov tykkäävät tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  15. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Erittäin hyvä puheenvuoro Leivonharrilta! On totta että moni nykyauto on kovin samannäköinen, linjakkaaksi tuulitunnelissa muotoiltu kori ja viirumaiset led-ajovalot, tähän muottiin istuu Kia optimat, Mondeot, Mazda 6:t ja Passatit... Sitten on jonkunverran autoja jotka eroavat kaikesta muusta mikä tiellä liikkuu, usein valitettavasti rumuudellaan kuten Juke tai Toyota CH-R (piti oikein googlettaa mikä hirvityksen oikea nimi on, ei tommonen persoonaton kirjainyhdistelmä ole jäänyt mieleen...). Uudet Volvotkin on vähintäänkin omalaatuisen näköisiä, eikä goatse-maskeineen välttämättä hyvällä tavalla, varsinkin S90 on ihan kammottava. Katumaastureihin en puutu koska en niistä mitään ymmärrä enkä välitäkään, yhtä karseita kaikki :D Ovatko nämä sitten tylsiä, sen saanee jokainen päättää omassa mielessään...

    Ehkä joku Jukekin on mielenkiintoinen 40 vuoden päästä kun 99,8% kannasta on paalattu?
     
    leivonharri tykkää tästä.
  16. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    passerby ja leivonharri tykkäävät tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Muuten oikeastaan aikas kiva. Rockiauto juuri tuossa mainosti, että ne on ottaneet jotkut penkinpäälliset valikoimiin, eli siitähän se ajatus sitten lähti...
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Joo, makuasioita todella pitkälti.
     
  20. deeäxä

    deeäxä Gearhead


    Tässäpä onkin erittäin hyvä kysymys! Pitäisikö sellainen hinnoitelle lähemmäksi challea vai coronettiä? Miten paljon painoarvoa voi laittaa tekniikalle, kun alkaa hinnoitella? lähelle nollaa, kuten coronetin lähellä ollessa vai toisinpäin? varsinkaan, jos ei ole kyse harvinaisuuksista.

    Tällaisen auton hinnoittelu on aivan pirun hankalaa, ja eipä ole oikein mitään, mihin sitä edes vertaisi. Onko ajan kuluminen nostanut arvoa, vai laskenut, vai pysyykö kv auton arvo samassa muuttumattomana? Kuka sen osaa sitten sanoa... :rolleyes:
    Voisiko sitä peilata johonkin samantyyliseen kulkineeseen, camaroon, firebirdiin tms?
    vai pitääkö peilata belvedereen, aspeniin tms.
    Paljonko oikeasti kv paperit laskee auton arvoa? mitataanko se prosentteina vai onko se niin että ihan sama mikä kv, yli kymppiä siitä ei koskaan saa? :eek:

    Ei muuten, mutta olen funtsinut jo pari vuotta sellaisen myyntiin laittamista, mutta hinnoittelu on senverran vaikea asia, etten ole viitsinyt vaan ruveta chättiauton sylkykupiksi, kun vituiksi menee kuitenkin, kun en olekaan lahjoittamassa sitä...
    Ei jaksaisi kuunnella sitäkään, miten tällaiset vanhat nelioviset taksin raadot voi maksaa näin paljon ja kaikkea muuta saibaa...
    Kaikki, jotka ovat joskus tällaisen omistaneet, tietävät varmasti mitä kaikkea "hauskaa" voi kuullakkaan. :confused:

    Hyvänä esimerkkinä, kiinnostaako e-bodyt topicissa ei viitsi edes keskustella näillä lähtökohdilla, tuntuu olevan senverran jäykkä ajatusmaailma siellä. :confused:


    Olisin kiitollinen, jos joku osaisi oikeasti kertoa, miten tällainen tapaus hinnoitellaan "oikein". ;)
    Lopputulos sen jäljiltä saattaa myös olla, että pysyy pihassa seuraavatkin 15 vuotta.

    Tästä asiasta saisi varmasti vaikka oman topicin! :D
    Sori OT, jatkakaa....
     
    Muokattu: 25.6.2018
    jariha tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!