1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

1. maddis

maddis Gearhead

Jos palataan asiaan(tod.näk. ei kuitenkaan pitkäksi aikaa).

"Kivoja" tämmöiset 'varattu' - ilmoitukset:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/suburban/10070802

Ei, en ole ostamassa joten en ole ollut yhteyksissä myyjään tiedustellakseni että kauanko se on varattu. On ollut jo muutaman päivän tod.näk. ainakin vkl asti.

2. Charger´69

Charger´69 Gearhead

Kyllä minä ainaki oon ajanu pääsääntöisesti bensa V8:lla ympäri vuoden jo yli 10 vuotta, on kaikki käyttikset ja harrasteet ollut V8:lla. Tällä hetkellä poikkeuksellisesti tosin Jeep Cherokee Renegade 2006 käyttiksenä missä 3.7 V6, kun tuota ei ollut mahdollista kerran V8:lla saada o_O Ja tuo on kyllä todella pitkästä aikaa vajaasylinterinen itellä, ainoa mikä tossa harmittaakin, mutta ollu sen verran miellyttävä arkiauto omaan tarpeeseen että sen takia en ala V8:iin vaihtamaan. Mutta vie bensaa kyllä saman kuin V8:kin veisi, joten siltä osin tuntuu mukavan tutulta :poff:

Mulla tosin tulee max. 12tkm vuodessa yhteensä kaikkiin autoihin, niin sepä on ihan sama millä nuo ajot ajaa.

3. arska 77

arska 77 1st gear

Viä litran sadalle vähemmän on nää kulutus keskustelut surku hupasia

4. toyopet

toyopet Gearhead

Jos minäkin olisin ajanut tämän vuoden työuran kaikki ajot vastaavalla toyotalla kuin vaimolla on, niin bensaa olisi mennyt kaikkiaan 300litraa sen nyt menneen 750:n litran sijaan.
    Selvää säästöä siis olisi ollut ~700€:n edestä, semmoisen toyotan hinnan verran.
    100€/kk

5. Catiska

Catiska 3rd gear

Minullakin olisi hinku ajaa jenkillä, ihan vain periaatteesta. Mutta kun ei vain rahat riitä siihen. Äkkiseltään laskin (tuossa yllä annettujen kulutuslukemien perusteella) jokin V8 katumaasturi nielisi bensaa minun ajoillani n. 12 000,- per vuosi. Jollain eurokikkareella säästän 4000 - 6000,- per vuosi.
    Joten periaatteesta on tingittävä ellei jostain löydy jotain mikä menee cruisen kanssa normi liikennevirrassa alta kympin kulutuksella ilman pihistely-yrityksiä.

Stang_81 tykkää tästä.
  6. AnHie65

AnHie65 2nd gear

Terve. Itse myin auton viime viikolla hieman samalla tavalla. Ostaja toiselta puolen Suomea halusi auton -varata-, joten ostajakandi itse ehdotti 10 % maksua auton hinnasta suoraan tilille varausmaksuna. Sanoi, että hakee viikon sisällä, jos ei, niin saan pitää rahat. Sopi minulle; kirjoitin Nettiautoon, että ***VARATTU 5.11.*** saakka.

Tuli ja vei auton. Fiksuahan tuohon ilmoon olisi laittaa, mihin saakka varattu.

AHi

ps. Sitä ennen oli jo joku sankari luvannut tulla puhelimitse samana iltana junalla hakemaan pyytämällä, että "ota ilmoitus jo pois Nettiautosta" Onhan näitä pyytäjiä; jäi hakematta. En kyllä ottanutkaan pois...

Mokaman ja Pertti K tykkäävät tästä.
  7. Karpov

Karpov Gearhead

Nyt sut lynkataan. Laita ecoboost älä kulutuksista jauha bblaablaabl.

Ymmärrän täysin! Vielä kun laskee autoilun muut kulut ja kovemman ajomäärän tuomat korjauskulut, niin tulee mehevä potti. Ja niin ois vielä se muukin elämä (maksut/laskut) autoilun ulkopuolella :)

Stang_81 ja Catiska tykkäävät tästä.
  8. Karpov

Karpov Gearhead

Juu varauksen ilmoitus päivämäärällä on hyvä niin tietää ostajat halutessa sitten palata asiaan. Toki aina herättää kysymyksiä miksei varattu auto mennytkään, mutta 90% syy on ettei varaaja tullutkaan

Mokaman tykkää tästä.
  9. WBBC

WBBC Gearhead

Mitenkäs sitten nämä, kellä on varaa ostaa uusi kymmenien tuhansien Mustang. Valitsevat siihen jonkun nelipyttyisen moottorin. Mä en käsitä, miksi tuollaisia edes valmistetaan.
    Ja eikös uusia Challengereja tehdä myös jollakin vajaamoottorilla?

viikinki75 ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  10. Mokaman

Mokaman Gearhead

Kaverin työkaveri oli ostanu tommosen Ecoboost-mussen... Ihan liukkaasti se kuulemma liikahti, mut kun ainut soundi, mitä autosta irti sai, oli työkaverien ainainen kuittailu "mikset ostanu semmosta, jossa on Moottori", niin oli sitte menny vaihtamaan härvelin kasinkoneiseen :rotfl:

Pertti K, rb, Inlinee ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Charger´69

Charger´69 Gearhead

Se häätyy jokkaisella oppirahat maksaa joskus :rotfl:

viikinki75, Gary Grand, fudge85 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  12. Karpov

Karpov Gearhead

Varsinkin kun noi jotka käskee ostamaan kunnon moottorilla ajaa yleensä itse corollalla....

++++++, ramtouch, Pertti K ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  13. WBBC

WBBC Gearhead

Mutta siitä huolimatta Corollakuskikin voi ihmetellä, että miksi rahamies maksaa 50 000€ autosta, ja ottaa siihen mopolta kuulostavan moottorin, kun se vain ei sovi tuon auton imagoon ja ulkonäköön?

viikinki75, Gary Grand ja Petri R. tykkäävät tästä.
  14. Hai

Hai Gearhead

isalmela tykkää tästä.
  15. Karpov

Karpov Gearhead

Corolla-miehille "tosimiehille ja tosiharrastajille" tollanen 20k on mitätön summa. Suu käy ja mitään ei tapahdu :D paitsi foorumipuheissa menee 20k kuussa bensaan ja kaikkea muuta uskottavaa.

Sillekin on varmaan syynsä miksi ls koneet on suosiossa ja esim 454 on nyt suomessakin halpoja (irtokoneet)

16. WBBC

WBBC Gearhead

17. WBBC

WBBC Gearhead

No ne äijät, jotka laittavat LS koneita harrasteautoihinsa, eikä 454-moottoreita, tuskin kiinnostaa bensankulutus.

Siinä on tarkoituksena saada kevyt ja suorituskykyinen, moderni kone, vanhanliiton maamoottorin tilalle, jonka täysremppa maksaa aika paljon, jos hyvin tekee.

18. Karpov

Karpov Gearhead

Enmätiä mutta jenkkifoorumeillakin suorituskyvyn jälkeen mainostetaan taloudellisuutta. Yhtälailla joku ecoboost tuo samoja ominaisuuksia. En sentään sellaista lähde puolustelemaan tai kehumaan, mutta miten se eroaa perusajatuksesta? Moderni kone mistä otetaan paremmalla hyötysuhteella tehoa irti

19. WBBC

WBBC Gearhead

Sä olet teknisesti oikeassa. Tuollaisia 2000 luvun chevyn ja MoParin -tehopakkauksia onkin laitettu erittäin hyvällä menestyksellä -60 luvun autoihin, fiiliksen kärsimättä.
    Päinvastoin, Samoilla oikeilla V8 -soundeilla 11-12 sec varttimailivehkeitä, perheauton helppokäyttöisyydellä. Bensankulutus toki myös, ihan siedettävä.
    Ensimmäisenä tulee mieleen, vissiin ihan ensimmäisiä swappeja suomessa noin vuonna 2000?, kun yksi tälläkin foorumilla vaikuttanut äijä, laittoi sellaisen -64 avo -Corvetteensa.
    Toki auto on muutenkin viimeisen päälle tehty. Ulospäin ihan vakio avovette.

Muokattu: 7.11.2018
  20. Petri R.

Petri R. Gearhead

Vaimoni luonnehti tuommosta ecoboost-Mustangia sanoilla "komea mies, jolla on pillu". Ite en kans ymmärrä miten jotain Mustangia edes valmistetaan neloskoneella, ei väliä paljonko semmonen kehittää voimaa. Mielipiteeni ja periaatteeni ei muutu vaikka joku ajais semmosella nelarimustangilla kahdeksikkoa mun V8-koneisten autojen ympärillä. Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka ostaa esim. v.2005--> Mustangin V6:lla. Mutta minähän en olekaan "järkiautoilija", käyttöautossanikin V8 on itseisarvo :)

edit: Lisään vielä, että esim. 6-sylinteriset koneet sopii mielestäni sellaisiin jenkkeihin, joissa ne on jotenkin "luonnollisia". Buick GN ja esim. perinteiset suomijenkit; Valiantit, Aspenit jne. Mutta joku pikkukoneinen Mustang tuntuu siltä, että on haluttu tehdä köyhille erikseen oma Mustang. Toki markkinat ovat sen uutena "tilanneet"...

Muokattu: 7.11.2018
    Charger´69, Pertti K ja WBBC tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!