Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. partakukko

    partakukko 3rd gear

    vanin palautetta purin pari päivää ja yhteeenvetona tuli tämmäne lista.

    14v vanha jo ja ajettu noin 22755km vuosi eli varmaan maailmanennätys lukemissa mennään ?

    moottori on v6 eikä v8 = säälittävää ajella kutosella kun kasikin on keksitty.

    ilmastointi vuotaa = maksaa varmaan samanverran korjaus kun autokin = paska

    penkkejä vaan 2kpl = kukaan ei huomannut että ilmoituksessa luki että nämä vaihdettu toisesta autosta eli varmaan värisävy ei ole ihan sama mikä alkuperänen.

    neekeri malli = nyky jonnet ei edes tiedä mikä on veivilasi koska isä ostanut kortin saatuaan bemarin missä kaikki varusteet, näinollen es tölkkiä ei pysty heittämään ikkunasta tien poskeen.

    käyttömaksu 600e = olen ymmärtänyt että jollei ole kuorma auto niin menee painon tai päästöjen mukaan eli ehkä se micra on halvempi vaihtoehto kuitenkin.

    simons vaimennin mallia motonet = mukaan tulee vakio äänenvaimennin, luulisi että tämän suomi24 ei ku overdrive harrasteajoneuvo porukoissa olisi äänenvaimentajan vaihto halutessaan pienin murhe kun on kiinnikkeet ja kaikki valmiina. ymmärtäisin jos mukaan tulisi tarvike vaimentaja missä ei ole kiinnikkeitä niin siinä voisikin mennä sormi suuhun kun pitää miettiä ja toteuttaa kannakkeet.

    vanteet ja renkaat kamalat = kierros saman merkkisiä renkaita mitkä on kuitenkin jonkun merkkiset mutta halvimmasta päästä niin erotus 16" vs 22" 90,40e kierros eli tähän homma kaatuu viimeistään muutaman vuoden kuluttua renkaita uusiessa.

    keulakin on ruma ja samoin karjapuskuri. onneksi en maininnut että lisävalot on hella merkkiset, jotkut nyky ledit on varmasti tehokkaammat ja nätimmät.

    vetokoukku itse tehty. piti hakea vene norjasta kaverin autolla ja sprinteristä meni yllätys yllätys kone rikki ja vain pari päivää ennen reissuunlähtöä en kerinnyt ostamaan tehdas koukkua vaan jouduin tekemään itse, tämä olisi pitänyt poistaa heti reissun jälkeen ja sanoa että ei ole koukkua lainkaan.

    väliseinä poistettu. tämän otin ennen norjan reissua pois koska helpotti matkantekoa huomattavasti kun ei tarvinnut pysähtyä jokakerta kun tarvi takaa jotain (kaljaa) vaan pääsi vapaasti kulkemaan autossa. vanhassa vanissa mikä oli mulla 14 vuotta ei ollut väliseinää ja näin ollen en pistänyt enää takasin koska tykkään että semmosta ei ole lainkaan = tämänkin asennus on todella haastavaa jos ei mahdotonta.

    akku huono. profiilikuvan excursionista meni toinen akku ja luonnollisesti ostin molemmat uudet ja tästä jäi tämä toinen toimiva akku mikä ei kuitenkaan ole enää uudenveronen mutta ei ole jättänyt tiellekkään koskaan. olis vaan pitäny ostaa tähän uusi ja heittää tuo toimiva romulavalle.

    teipinkin olen ostanut ihan itelle mieleisen enkä ole ajatellut yhtään että se ei kelpaakaan muille, se on paketissa vielä rullalla mutta silti harmittaa kun semmonen tulisi mahdollisesti kaupanpäälle.

    sitten ne plussat eli mankasta ei tullut valitusta mutta se olikin lisätiedoissa että ei varmaan vaan huomattu että on vaihdettu 2 din kenwood alkuperäsen kasettisoittimen tilalle. jos olis ollu jvc ni olis voinut olla huono ja en ole maininnut että kajarit vaihdettu sony merkkisiin eli jbl soi varmasti puhtaammin ja kovemmin.

    talvirenkaista ei tullut mainintaa eli pienellä varauksella tästä plussa koska ovat nastarenkaat ja sillon kuuluu ikävä rengasmelu kun ei ole sitä verhoiluakaan ja väliseinää takana eli kitkat vois olla paremmat.

    eli tämä auto on niin huono että en kehtaa tämmästä edes myydä kellekkään, tulee vielä petos syyte kun 14 vanha auto ei ole enää uudenveronen ja sitä on muuteltukin radikaalisti. puhumattakaan muutamanvuodenpäästä ajankohtaista museointia ajatellen tähän on vaihdettu alkuperänen sivunapa akku normaaliin akkuun ja pellivanteetkin pitäs hommata ja se mankkakin on menty vaihtamaan. onneksi ketään ei tullut paikanpäälle tutkimaan ja koeajamaan autoa koska senjälkeen tuskin olisi kelvannut edes romumiehelle vaan olisi pitänyt viedä ongelmajätepisteeseen ja maksaa siitä muutama tonni että auto hävitetään asianmukaisesti maailmankartalta pois :D
     
    Karpov ja rauarp tykkäävät tästä.
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Sinä kysyit miksi ei mene kaupaksi ja me annoimme syitä. Sitten sinä aloit arvostelemaan meidän antamia syitä ja perustelit miten auto sopii täysin itsellesi. Ei siitä nyt tarvi itseensä noin pahasti ottaa, se nyt on vaan hei yks auto....
     
    jariha tykkää tästä.
  3. partakukko

    partakukko 3rd gear

    en ottanut tosissaan enkä kirjoittanut tätä tosissaan. olen saanut nukuttua yöni hyvin.
     
    Karpov ja rb tykkäävät tästä.
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Mistä sen kuski tietää mikä moottori on pellin alla jos autossa on äänieristeet?
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ole hyvä!
     
  6. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aika katkeraa tilitystä, sulle annettiin syyt miksi ihmiset ei halua tota sun vania tollaseen hintaan. Sillä miten hyvin ittelles olet perustellu kaikki käsiveivit yms. ei ole merkitystä kun ostajana et ole sinä. Henk. koht. en ostaisi ton ikästä vania koska niissä on jo jotain ruiskukoneita, kärjettömiä sytkiä yms. turhaa tietokonehimmeliä mutta ymmärrän kyllä että ns. suuren yleisön preferenssit on eriävät mitä omani ja siksi en tätä sanonu alunperin syyksi miksei puhelin soi.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    yleensä katsomalla konehuoneeseen tai painamalla kaasupoljinta.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Trafi.fi
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Miten sen tietää kun painaa kaasupoljinta,kierroslukumittarista?
     
  10. urho3

    urho3 Gearhead

    Entäs jos ostaa vanhan auton ja joku on sinne vaihtanut moottorin?
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kiihtyvyydestä ja siittä paljonko kaasupoljinta täytyy painaa saadakseen tavoite kiihtyvyyden.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    tätä voi myös verrata kierroslukumittarista saatuun informaatioon ja tehdä päätelmät
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    Ok,mitä voimakkaammin kiihtyy,sitä enemmän sylintereitä.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    korrelaatio lienee aika vahva
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    No saa ainakin virallisen totuuden.
     
  16. timant

    timant 2nd gear

  17. 59Kingswood

    59Kingswood Double Gearhead

    On pakko myöntää, että perskohtasia kokemuksia gmt400-korisista ei juurikaan ole. Ajanut kyllä olen aika monellakin, mutta en muistaakseni ole koskaan edes tankannut, paitsi kannuista ehkä 30-40l dieseliä pois imettyjen bensojen tilalle koneenvaihdon yhteydessä...
    Anyway,mihinkään absoluuttisiin litrakukemiin puuttumatta; joskus aikanaan olin vaihtamassa asiakkaalle -89(tai jtn siihen suuntaan) 4wd+man (5-v) worktruckiin 4,3tbi:n tilalle 5,7tbin. Koeajojen perusteella autosta tuli hyvinkin hauska ajaa ja asiakkaan kertoman mukaan normiajossa kulutus ei muuttunut suuntaan eikä toiseen. Varsinaissuomesta lappiin suuntautuneilla kalastusreissuilla max. sallituilla vetopainoilla varustetun venetrailerin keralla em. retken keskikulutus hänen mukaansa putosi n.25%, eikä pohjoissuomen isompiin mäkiin tarvinnut enää kelata vauhtia kakkos-kolmosvaihteelta asti...
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mulla vaan omat kokemukset joten en tiedä miten sitten muilla jne. Mulla ei oo kuormankaan kanssa kutonen yltynyt juopottelemaan. Mitään veneen tai mökin vetoa ei silti ole.


    Tarkistan aina huvikseni, että trippimittari toimii (voyagerissa se näytti 25% enemmän mitä oikeasti ajoi, kulutusmittausyllätys) ja katon kulutusta aina tankatessa. En siksi että se olis mikään sairaus vaan huomaa helposti onko auto tikissään. Esimerkiksi open loop tila ei pontiacissa näy ajossa kuin täyskaasulla kakomisessa ja tankilla 2-3 litraa kovempana kulutuksena.

    Alle 400 litran kuukausitankkauksia ei ole miesmuistiin edes ollut.


    On sillä silti ollut syynsä miksi jenkitkin on pienempiä koneita tehnyt, vielä kun tuo 4.3 on kaks pyttyä vajaa 5.7 niin tuntuu uskomattomalta kuulla, että se veis vähemmän enkä itse ole sitä siksi todennutkaan.


    Ei mua yllättänyt että 472 cadillac oli janosampi kuin 350 vaikka oli foorumeilla (olikohan täälläkin) miehiä jotka ajeli 2400kg painavalla isolohkocadilla 3lov tomaatilla 12 litraan maantiellä :D

    Sitkeesti tuo kutonen vetää cruisella mäet ylös jo 80kmh alueella. Varmaan se hiukan ylempi vire tekee poikaa maantiellä vs vanhempi matalatehonen kaasarikasi.


    Enkä mä nyt halua kutosta jeesustella ja kasimiesten keskuudessa syntyy myrsky ja ot :D kasimieheksi silti itsenikin luettelen kun aikalailla puolet kaikista omistamistani autoista on ollut jenkkejä ja niistä kaikki muutamaa lukuunottamatta kasilla.
     
    markmi tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    amerikassa ne vetää saasteajan isoilla fullsize kadillakeilla 500cid moottoreilla 10l/100km kulutuksiin omien juttujensa mukaan kun asentaa mileage camshaftin. Mulla vei korkearuttunen 18l/100km mutta kone siittä oli tosin ihan paskana jo.

    Lainsäätäjä on yks syy miksi tehdä jotain pienempiä koneita. Niillä vaatimuksilla ei välttämättä ole tosielämään mitään yhteyttä.
     
    Muokattu: 8.11.2018
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    onko kutoskoneisissa muuten tiuhempi perä mitä kasikoneisissa, ootko kattonu välityksiä/ajokierroksia?
     

Kerro tästä muillekin!