newyorker vai eldorado? nyt tietäjät saa saqnoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tampio, 17.7.2005.

  1. tampio

    tampio 1st gear

    no nyt tietäjät saa sanoa mielipiteitä autoista;-67 newyorker 440 cid koneella 4dht vai -76 eldorado avo.jompi kumpi tulee projektiksi ensi talveksi.perusteluita
     
  2. usa

    usa 1st gear

    tällä samalla kaverilla jolla on noita käkkylöitä on avo 76 eldorado ressun alla.jos saan sanoa oman mielipiteen niin käkkylä tietenkin on siinä enemän näköä ja kokoa mut kaikilla on oma mielipide.jos näitten auton oomistaja lukee niin katsoin vain äkkiä sinne kun en malttanut olla katsomatta :eek:
     
  3. harri60

    harri60 Gearhead

    Jos vertailussa olisi -76 Jorkkeri ja -76 Eldorado, niin tietenkin Jorkkeri. Takavetoinen, iso ja täynnä luksusta. Osta se mikä tuntuu paremmalta brojektilta toteuttaa, ettei auto jää levälleen talliin seuraaviksi vuosikymmeniksi.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Tommonen avo Eldorado on (mun mielestä) yks hienoimpia ellei hienoin 70-luvun avo, mut se sen etuvetoisuus häiritsee siinä muakin. Tosin eipä oo kokemusta miten semmonen toimii ja käyttäytyy eikä tommonen nyt oo muutenkaan mikään kuminpolttoauto, mut kummiskin :wink:
    Eli noista esimerkkiautoista vois tulla lopputulokseen että kumpi vaan miellyttää enempi ja eniten ratkaisevaa vois olla millasia ne on kunnoltaan, hinnaltaan jne yksilöina. Caddyä puoltaa vähän tietty kuitenkin se että avo on aina avo ja semmonenhan se kesän harrastepeli sais mieluiten olla :D
     
  5. dean66

    dean66 Gearhead

    Re: newyorker vai eldorado? nyt tietäjät saa sanoa

    minua jäi mietityttämään autojen totaalinen erilaisuus... toinen on iso hyvin varusteltu kuuskymmenluvun ikoni kovalla katolla ja neljällä ovella, toinen jo etuvetotekniikkaan luottava avomallinen cruiseri...

    sysleristä saa isommalle poppoolle kelvon kulkineen nautinnollisine matkanteko-ominaisuuksineen, caddystä saa näyttävän avoauton, jonne tosin on myös helppoa ison jengin survoutua ja tuskin matkanteko tuskaa tälläkään olisi...

    osien saatavuus? sysleriin helpompaa?

    vetotapa? moniko tuntee etuvetotekniikan ja osaa rempata sitä? sellinpaaristakin löytyy ohjeet syslerin tekniikkaan..

    vaikkakin avoautoilu ois takuulla namia niinä hellepäivinä tapahtumissa, varmaankin itse kallistuisin perinteisempään ja sitä kautta ehkä helpompaan... siis sysleriin..

    -a-
    käsi keskellä kämmentä
     
  6. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kivoja autoja molemmat mutta itsekin varmaan valitsisin Chryslerin. Ehkäpä siksi kun hyvällä kaverilla oli mainio -67 Newport jolla reissattiin kovasti...
     
  7. tampio

    tampio 1st gear

    niinpä,minuakin eniten epäilyttää se etuvetopolitiikka.jotenkin vaan on luontevinta se tuttu takaveto.tosin käkkylä on käkkylä ja vielä ois riittävän iso,toisin ku uudemmat caddyt.mut rysky ois turvallinen valinta. :eek:
     
  8. tniitty

    tniitty Gearhead

    crysy vai käkkylä

    niin tunnetusti moparin tekniikka pelaa eikä tarvi räpeltää,mutta toista se on noi käkkylät en tiedä yhtään suomeen tullutta 390 cid konetta joka ois
    ollut ehjä tai toimiva.että valitse se moppe jos haluat ajella huolettomasti.
     
  9. usa

    usa 1st gear

    ota ekana moppe mies selvää cadin koneista 76 eldossa on 500 cid olet vähän myöhässä yli 40 v.cadi autoissa ei ole ollut 63vm jälkeen 390 cid konetta
     
  10. janne88

    janne88 Gearhead

    nap! nap!

    En tiiä ainakin elokuvissa cadillac ammutaan aina konekiväärillä reikiä täyteen 8) ehkä se on jotenkin ärsyttävä auto :rotfl:
     
  11. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Olen omistanut sekä `77 Royal Monacon (440 cid) että `70 Eldoradon (500 cid ja etuveto). Kyllä Eldorado on selkeesti parempi näistä kahdesta. 8)
     
  12. gremlin

    gremlin Gearhead

    Eihan ameriikissakaan Cadillac;lla aja kuin neekerit ja koyhat ameriikan suomalaiset :lol: No asiaan, autothan on molemmat vanhoja niin ihan osien hintojen ja saatavuuden puolesta satsaisin Chrysleriin. Suomesta loytyy purettuna ja uutta hyllytavarana. Tekniikka samaa -60 luvun alkupuolelta -70 luvun loppuun. Kyllahan Cadiinkin osaa saa mut yleensa menee tilaus hommiks.
     
  13. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vaan huomasin tossa kun oli tommonen '71 Chrysleri että eipä välttämättä oo osat semmoseenkaan ihan helposti saatavia eikä kovinkaan halpoja. Tai sit se vaan köyhästä tuntuu sille, kun on tottunut siihen miten helposti ja mihin hintaan saa palikkaa lähes kaikkiin Chevyihn :wink:
     
  14. jamba

    jamba Gearhead

    Osien saatavuudesta kommentoisin, ainakin mun -74 Eldoon löytyi jarruosat Ykkösvaraosasta (on muuten nykyisin Pullapoikien risteyksessä, Hollolan puolella) hyllystä. Ja 500 cid kone skulaa nätisti (ja voi vinoilla starttimoottori vitsejä..). Etuvetoa ei käytännössä edes huomaa normaaliajossa, nokkaa nostaa kiihdytyksessä.
     
  15. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Itte valitsisin Chryslerin, ehkä hieman vain nimen vuoksi.. :wink: Juu ei nuita Chryslerin osia hirviästi ainakaan kotimaan markkinoilla ole, tosin vauhtiputkiin melkein kaiken saa tilattua, ja jenkkilästä suoraan ostamalla saa vielä oikeastaan mitä vain. Tosta Cadillacista en niin tiedä, koska en ole perehtyny. Kumpi sun silmää ja mieltä miellyttää enempi. :odroll:
     
  16. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Eldorado :)
     

Kerro tästä muillekin!