Nissanin naftakone

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juku_h, 16.10.2006.

  1. juku_h

    juku_h Gearhead

    Mites tuollanen Nissanin diesel (RD-28 ) tai vastaava kestää turbotuksen?
    Onko sama kone kuin Esim. Patrollissa?

    -Jukka
     
  2. jp_olli

    jp_olli Gearhead

    RD28 on Nissanin "uudempaa" tuotantoa vanhemman Laurelin ja Cedricin jälkeen, joissa koneena käytettiin LD28:a, jonka kestävyys on eri luokkaa RD28:n verrattuna (valurautakansi ja jämympi rakenne).

    Erona Patrolin moottoriin on mäntien alapuolella olevien öljysuihkujen puuttuminen lohkosta. Käyttämällä välijäähdytintä ja max ~1.0bar ahtoja on päästy kohtuulliseen kompromissiin keston kanssa. Pumppu riittänee ruuvaamalla jo kohtuulliseen tehonlisään.

    RD28 on alukannella, joten jo vaparinakin kovan ajon jälkeen muutaman minuutin käyttäminen on aiheellista. Ahdettuna sitä ei sovi unohtaa.

    http://www.ncf.fi
    http://www.holysmoke.fi
     
  3. juku_h

    juku_h Gearhead

    Olipa tyhjentävä vastaus! :eek:
    Kiitoksia tämä auttoi paljon tulevaa suunniteltaessa!!

    -Jukka
     

Kerro tästä muillekin!