Nitro Nationals 2018

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 13.6.2018.

  1. GS

    GS Gearhead

    Taas nähtiin se tosiseikka, että asiallisen kritiikin kautta asiat yleensä paranee, ei huonone.
    Kun hommat oikeasti meni munilleen ja kissa nostettiin julkisesti ilman "hyssyttelyjä” pöydälle, ei kisat ainakaan enään huonontuneet, vaan päinvastoin.
    V.-2018 oli siis joka suhteessa paremmat Nitrokisat kuin V.-2017, vaikka se mikä hieman edelleen ihmetytti oli kilpailuun myytyjen mainoksien vähyys?
    En tiedä mistä se kertoo...siitäkö että mainoshinnoittelussa on jotakin vikaa, vai siitä että järjestävällä taholla on tarpeeksi tai jopa liikaa rahaa, jotta tämän tason yleisötapahtumaa ei viitsitä hyödyntää mainosmyynnissä?
    Tämä siis kuitenkin samaan aikaan kun kilpailijamaksut kilpailevan kentän näkökulmasta on mitä on?
     
  2. TIL-racing

    TIL-racing 3rd gear

    Kiitokset kaikille kannustamisesta viimeisen Alastaron kisan voittoon!

    Hitusen tuli kiire saada auto nippuun semikierroksen ahtimen mossahduksen jäljiltä, mutta niin oli Duncanillakin tekemistä ja kolmen tiimin mekaanikot auton kimpussa. Siinä vaiheessa tuntui, että olemme altavastaajan asemassa, mutta onneksi paremmuus ratkotaan vasta radalla.

    Ensimmäiset Alastaron kisat taidettiin ajaa 1990 ja vasta 1992 oli ensimmäiset NitroNationalsit. Silloin Timo voitti Compin ja "Big Daddy" Don Garlits veti nimmarin Timon turbodragsteriin. Ruåtsin "mikkihiiri" Roland Forsberg jäi ennätysautollaan Timon taakse ja oli erittäin loukkaantunut Suomessa saamastaan löylytyksestä... Samassa kisassa Top Fuelien voiton korjasi kotiin Risto "Paha Paavali" Poutiainen (klippi), mutta silloin ei vielä ajettu virallisesta EM-tittelistä. FIAn alla alettiin ajaa vasta vuodesta 1996 alkaen.

    Anita voitti vuonna 2000 ensimmäisenä suomalaisena Top Fuelilla virallisen EM-kisan Suomessa (pisteet). Timo voitti seuraavana suomalaisena 2010 (klippi1, klippi2 ja klippi3). Vuonna 2013 oli taas Anitan vuoro (klippi1 ja klippi2) ja viimeisen kisan 2018 Timo (klippi).

    Timo ja Anita taitavat olla ainoat kaksinkertaiset suomalaiset TF voittajat Alastarossa.

    TIL-Racing/Pasi
     
    jknR, nalle71, peltsi ja 10 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. arih

    arih 3rd gear

    Herje tykkää tästä.
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    Herje tykkää tästä.
  5. Mika.V

    Mika.V Gearhead

    Muokattu: 14.7.2018
  6. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Olisko jossain tuloksia? Kiinnostais millaisia aikoja Erhomäet sai aikaan?
     
  7. jknR

    jknR Gearhead

Kerro tästä muillekin!