No Prep / Street Outlaw Drag Racing

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja GS, 3.11.2017.

  1. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Ennen ne taisikin olla tappiin senaikaisilla keinoilla viritettyjä vapareita, nykyään ahdettuja.
    Vaikka ei järin miellyttävää, pidemmätkään katusiirtymät eivät ole teknisesti kovin vaikeita nykyisille turbo/blowervessoille, ja voimaa niissä on monin verroin noihin nostalgiavapareihin verrattuna.
    Sen voi todeta vaikka street week/drag week ym vastaavista kisoista. Pro mod tehoiset vessat ajavat toista tuhatta mailia viikossa ja kisat päälle. Eikö se silloin katuauton määritelmän täytä?
     
    Muokattu: 3.12.2021
    Roger that tykkää tästä.
  2. Akit

    Akit 2nd gear

    Pro mod tai joku muu. Suomessa ei oikein voi pitää katuautona autoa, jossa ei ole jokavuotista katsastus leimaa rekisteriotteessa. Katuauto on Suomessa se mikä on katsastettu ja ajetaan myös kadulla. Amerikan malli on jotain muuta ja Suomi katuauto on eri. Vai olenko väärässä? Jokainen toki määrittää katuauto statuksen itse:p
     
    Roger that tykkää tästä.
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Se on joka toinen vuosi nykyään se leima. Harrastusikäisille autoille.
     
    Slant Sickness tykkää tästä.
  4. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Leimattujahan noi taitaa olla melkein kaikki. Nostetaan niitä paineita radalle, ei katsastukseen!
     
  5. Akit

    Akit 2nd gear

    Näinhän se käytännössä menee. Mut eri asia on ne jotka katsastetaan eri tekniikalla mitä sit muuten käytetään. Ja sulkeehan toi suomen tiukka katsastu pois Promodit yms. radikaalimmat muutokset katukäytöstä.
    Itsekkin olen rakentanut katuauton pykäliä "venytellen", mut katsastettu ja kaikki muutokset otteessa. Kadulla tuli viime kesänä ajettua vajaa 2000km ja radallakin meni 10.111 1/4mil ja painoakin on n.1700kg. Ensikesänä jatketaan samalla tekniikalla ja ajetaan kadulla, kisoissa ja käydään myös leimalla.;)
     
    Muokattu: 4.12.2021
    jknR, Vermilion, Mika.V ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  6. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Olin varmaan pilkkeenä isäni silmäkulmassa. Siksi en ole ollut todistamassa näitä lähes Talvisodan ihmeen kaltaisia tekojasi, kuten Jenkillä ajamista heinäkuun helteessä.
     
    KKOSKINEN, Inlinee, Catiska ja 1 muu tykkäävät tästä.
  7. Jav90

    Jav90 1st gear

    Tuo small tire 1/8 maili kadulla, lentokentällä tai väärään suntaan radalla poistaisi aika hyvin nuo älyttömän tehokkaan auton hyödyt, toisi esiin kuinka hyvin osaa auton säätää "radalle" sopivaksi.
     
  8. jule69

    jule69 3rd gear

    jotenki tämä no preppi ei oikeen syvährytä.ensi viritetähän autoa sitte otetahan jollaki sähköpurkilla tehot pois jotta päästähän maalihin asti jottei seinät kolaja ,jollaki 300 heppaasellako tätä sitte ajetahan ku älyttömän tehokkaat autot on kirosana,mitä tällääses pienempi tehooses autos sitte sääretähän,löysätähän lehtijousia ja otetahan ennakkoa poisko,kauhavan finaali oli mielestäni nyt tätä no preppiä ja ylliltäki tiputettihin 3000 hepasta 900 heppahan motti,ja siltiki seinähän hipasu,jotenki paljo mielekkäämpää ku autosta saa ottaa kaikki paukut irti jos rata vain antaa ottaa piron puolesta
     
    Kim Jong-V8 tykkää tästä.
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eka viesti tässä ketjussa taisi olla joskus 2017.

    Sen verran on pakko antaa periksi, että alkuperäinen kirjoittaja on ihan oikeassa siinä, että maailma muuttuu ja kilpailulajin pitäisi seurata aikaansa myös.

    Hyvä esimerkki on Formula 1, joka on saanut uutta nostetta siitä, että perinteisen kisaamisen lisäksi on tarjolla draamaa kulissien takaa. Tietenkin kyseessä on tämä:

    https://www.nytimes.com/2021/07/16/sports/autoracing/drive-to-survive-netflix-formula-one.html

    Ihan ehkä Netflixiä ei saada tänne Suomeen kuvaamaan kuskien ja tallien välistä draamaa, mutta tykkäsin kovasti aikanaan kun katselin Drag Race Lifen jaksoja. Linkki lienee Overdrive etusivulla.
     
  10. Kim Jong-V8

    Kim Jong-V8 1st gear Bannattu

    Ei "No Preppejä" oikein voi aidoiksi "katuautoiksi" laskea. Vai kuulostaako +1500hp katuauton motille? Pikemminkin nou repit ovat jonkinlainen yhdistelmä Outlawsia ja Pro Stockeria jotka on ympätty näyttämään ulkoapäin katuautolle.

    Aikansa niitä jaksaa katsoa ja sitten alkaa loputon saman kaavan toisto. Mutta hyvä, että on kansalle showta. Erilaisia sirkushuveja tarvitaan.
     
  11. sbm396

    sbm396 Gearhead

    Jaa otitteko ahtimen irti?
    Siirosen cudasta tiputettiin ennakolla ehkä 1700hp tehoon meni 4.4 sutien. Ohan se vähän jännittävää katella takaa kun auto menee luistellen koko matkan. Mieluummin ajettais kunnon pidolla
     
  12. GS

    GS Gearhead

    Niin, eli varmasti varsinkin laiskalle kuskille ja tiimille kivaa kivanpitoa?
    Mutta, paljonko tällöin istuu katsomossa maksavaa yleisöä ja kuinka kiinnostavasta medialajista on silloin kyse, jos ja kun ajellaan kiskoilla "kunnon pidolla", varsinkin siis katuautolla?
    Eikö nimenomaan katuautolla pitäisi kisata "kadunomaisissa olosuhteissa", ei prepatulla liimaradalla? Kuitenkin mm.alusta/alustasäädöt ovat täysin erilaisia liimaradalla kuin No Prep laduilla?
    Onko siis turha edes puhua "katuautoista", jos ne vaativat kilpaillakseen liimaradan?
     
    Muokattu: 7.1.2022
  13. GS

    GS Gearhead

    No Prep ei ole vain 1500hp "katuautoja", koska aito No Prep on aina kolme eri luokkaa.
    Eli ne kilvelliset aidot leimassa olevat katuautot( True Street) sekä kaksi Race Street luokkaa (Small ja Big tire). Nämä eivät ole "katuautoja", vaan kadunomaisissa olosuhteissa ajettavia Race autoja joiden teholukemat liikkuvat 1000-4000hv välimaastossa.
    Kyse on siitä että lajissa on ns.matalan osallistumiskynnyksen sisäänvetoluokka ja "räyhäluokka" jonka perässä tulevat katsojat+yhteistyökumppanit.
     
    Muokattu: 7.1.2022
    three hundred tykkää tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Eli tavoitteena on kole osallistujaa. Voi tehä tiukkaa.
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    TimeMachine69, jknR ja Vermilion tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Näyttää kadullakin saavan välillä pitoja ihan hyvin.
     
  17. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Harmi ettei rekkari näy...

    [​IMG]
     
    three hundred tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  19. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Hauskan näköistä touhua:

    [​IMG]

    Piljardin euron palkintorahoja tuskin tuossa tarjolla kuitenkaan.
     
  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    1000-3000$ välillä näyttäs olevan, sit jotain mitä en ymmärrä... Varmaan joku joka tietää noita voi avata, mitä tarkoittaa.
    SMALL TIRE [​IMG][​IMG] - $2500 Plus Buy-in $
    • $300 Buy In plus Admission
    • 80/20 Split Paid in CASH
     

Kerro tästä muillekin!