nokan kuluminen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ceevu, 17.10.2005.

  1. ceevu

    ceevu Gearhead

    onko muut miettiny koskaan miks sbc kuluttaa lohkon takapäästä aina nokkaa?
    itellä yks toeria mutta muut teoriatkin olis mielenkiintosia kuulla.
     
  2. Anssi

    Anssi Gearhead

    No ovat. Täälläkin on aiheesta keskusteltu jonkin verran. Käytäppä hakua.

    Oma arvaus on vinoon poratut nostajien boorit.
     
  3. ceevu

    ceevu Gearhead

    no niinpä näyttää. ajattelin kuitenkin vähän syvällisemmin kun masennus/sisäänajo virhe jne. nostajan porauskin olis sitten yleensä menny pieleen takapäässä lohkoo.
    mun aatos on että nokan voitelu tulee pääasiassa oljypohjan kautta kampuraan roiskuneesta öljystä ja kun sumppu on takana niin sielä olis siks voitelu heikompi. yläkerrasta ei oo paluureikiä niin tiheesti et sieltä sais kaikki nokat voitelua ja jos saiskin niin sen pitäs olla suht tasapuolista etu/taka välillä.
    saa tyrmätä;)
     
  4. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    SBC Nokan kuluminen

    Joo voiteluongelmaksi menee mun arvaukseni myös. Joskus 80-luvulla vaihdoin pari kertaa peräkkäin ryhmykepin+nostajat molemmat kesti n.200km. Kolmas nenäkeppi tuli laitettua rullanostimien kanssa, se kesti. Ilmeisesti rullanostimet tulee pienemmällä voitelulla toimeen?
     
  5. Anssi

    Anssi Gearhead

    No yritetään :wink:

    Voi tuo voitelukin tietty olla ongelma, mutta miten meinasit että tuo sumpun sijainti asiaan vaikuttaisi? Eikös kampura roiskuta lähinnä laakereiden väleistä ja yläkerrasta tulevaa öljyä?
     
  6. ceevu

    ceevu Gearhead

    roiskevoitelu tulee nähdäkseni kk lakruista ja niissä on paine NOIN 90 astetta jykk viiva 90 ast eykk. siks öljypohjan kautta ja en keksi mitä muuta eroo etupäässä olis takapäähän mikä vois vaikuttaa. novassahan taitaa olla erilainen öp. pitkään novan omistaneet,onko sama oire?
     
  7. Anssi

    Anssi Gearhead

    Sorry, en oikein ymmärrä.. Mitä painetta tarkoitat? Öljynpainetta vai sylinterin täyttö/työpainetta?

    Meinaatko, että se öljy roiskuu jotenkin öljypohjan loiskelevyn kautta kimmokkeella nokalle, vai miten?
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    öljynpainetta juuri. loiskelevystä kampuralle/veiveille josta keskipakovoimalla myös nokalle.
     
  9. ceevu

    ceevu Gearhead

    tää oli näköjään potkassu mut taas ulos...
     

Kerro tästä muillekin!