Nokan sisäänajorasva

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jack, 28.10.2011.

  1. Jack

    Jack Gearhead

    Varmuuden maksimointi olisi tarkoitus, onko nokan (Crane cams) mukana tullut rasva paras vaihtoehto mekaanisen nokan sisäänajoon, vai olisiko vielä parempaa emmettä kyseiseen tarkoitukseen olemassa, melko pieni nökäre ja löysänlaista siinä pussukassa tuntuu olevan :odroll: .
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    jos haluat maksimoida varmuuden niin vaihda nokan sisäänajon ajaksi todella löysät venajouset.
    tämähän on ihan monen nokkavalmistajankin ohje kun härskimmistä kärsistä on kyse.
    juu ei ollu vastaus kysymykseesi....
     
  3. peelo57

    peelo57 3rd gear

    en mie noista ölyistä tiedä mutta muista startata virranjakajan johto irti sellaisissa viiden sekunnin pulsseissa niin kauan kuin öljynpaineet nousee normi tasolle ja sitten vasta virta koneeseen

    ainakin se tuossa moparin rebuild manuaalissa laittaa sellaista aika litku öljyä niihin

    mutta se öljynpaineen nosto on ehdoton ennen starttausta
     
  4. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Kannattaa nostaa ne öljynpaineet jollain muulla konstilla kuin startilla, vaikka vanhasta virranjakajasta tehdyllä työkalulla tms.
    Ekaan starttiin jotkut varmasti sinkkipitoiset öljyt ja heti kun lähtee käymään niin kierrokset sinne 2-3000rpm reilun parin kymmenen minuutin ajaksi.

    Asennusrasvana on tullut käyetttyä sekä Cranen molyrasvan näköistä tököttiä ja Compin punaista öljymäisempää kamaa, lienevät ihan yhtä päteviä jos muut asiat on vaan kunnossa kuten: venttiilikoneiston geometriat, nostajan porauksen koko nostajaan nähden ja öljyt, jouset olis tosiaan syytä olla sisäänjaossa alle 125lbs asennuspaineeltaan...
     
  5. Jack

    Jack Gearhead

    Juu tuo öljynpaineiden nosto olikin jo tiedossa, mutta löysemmät jouset sisäänajoon olikin uutta, ja onhan se kyllä järkevää jos vähänkin miettii asiaa, toteutus vaatii kylläkin hieman vaivaa :odroll: .
    Ajatus olisi että kasaisin koneen käyntikuntoon, ja veisin sen sitten säädettäväksi ja sisäänajoon, jos Antilla (Kivinummi) työtilanne sen sallii.
    Tuumailin vain että kun tuo nokkarasva on melko luirun oloista, niin olisiko kenties jotain parempaa tarjolla, kiitokset kaikista vinkeistä joita on jo tullutkin :wink: .
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Mulla tuli moparin nokas purkki rasvaa jossa luki et Cam lubricant ,

    Takapuolel et Extremely poisonous Theres no substitute to quality
     

Kerro tästä muillekin!