Nokan valinta 350 TBI vuodelta -90

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Batman, 12.11.2013.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Joo ja ei.
    60 asteisen V6:sen jako on eri. 4,3L V6 ja V8 on samat.
     
  2. PauliR

    PauliR 3rd gear

    Muistat osittain oikein ja väärin ;)
    4,3 V6 ja V8 laatikoiden kiinnitys on sama.
    Niiden pienempien V6:n jako on jotain muuta.
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    tbi on tosi ronkeli mappi arvon muutoksille, eli imusarjan alipaineelle, jos nokkien välinen ero (lsa) menee alle 110 asteen niin tahtoo tulla ongelmia, aivastelee ja seokset vaeltaa (air gap imusarja muuten kans tekee kummia)

    mulla on kutosessa edelin #3714, en tiedä mikä siinä on mutta en saanut tyhjäkäyntiä tarpeeksi alas vaan se käy yli tonnia ilman että tein bensakartan siltä kohtaa hieman liian laihalle ja ennakon aika pieneksi, ihme kyllä päästöt pysyy katsaukolle kelvollisina ja se tyhjäkäynti laskiessa alle 900 menee vähän sen ränttätäntän puolelle... toki se on vaan mukava...
     
  4. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Se tuo oma imari on lämmitetty vissiin bensan höyrystymisen parantamiseksi ja airgappi kestää viileenä. Se on ero noissa.
    Ite laitoin performerin 454 tbin lämmitettävällä laipalla.
    Oma kone lähti toimimaan kun laitoin älyttömästi ennakkoa tais olla tyhjäkäynnillä jotain lähemmäs 20 astetta. Toimii nakuttamatta ja tehoakin löytyy. Ihme juttu. Kuitenkin 305 Ho kannet ja flattopit kolmeviiskymppisessä eli puristustakin on n. Kymppi.Tuntuu olevan yksilöitä nuo miten lähtee toimimaan.
    Moottorinohjauksen ajattelin päivittää eblflashillä jossain vaiheessa.

    http://Www.tbichips.com löytyy opiskeltavaa ja samaten täältä kun käyttää hakua.

    TUO Lt:n nokka vois olla hyvä valinta.
     
  5. JnZm

    JnZm Gearhead

    Seison korjattuna :poff:
     
  6. Rytari

    Rytari Gearhead


    joo, me kans viimme keväänä muutettiin vaikka mitä arvoa eikä saatu airgäpillä toimimaan GM goorwrench konetta, se aivasteli ja räki sekä stumppas koneen välillä, vakioimusarjalla se sitte alko pelaamaan mutta kiihdytyspumppu asetuksia joutu muuttamaan aika paljon, lähes tuplaamaan osaksi määrät ja ennakon kanssa oli melo paljon sohlaamista, kone vaan tuntui haluavan sitä aika paljon ja jakajan jos sääti ilman tietokonetta tehtaan mukaiseen nollaan ei kone vetänyt ylhäältä, ehkä isoilla ennakoilla siinä kävi niin että kipinä joutu vähän hyppäämään kaukaa, en musita ulkoa että kuinka se oli, käännettiinkö me se jakaja johonkin 10 vai jopa 5 asteen kohdille käsin ja sitte vaan muutettiin se lastun ennakko sen mukaan.

    [youtube]UrYs_-7Iw8g[/youtube]
     
  7. Hassee

    Hassee 1st gear

    Olihan 350tbi pickupitkin jo -90 rullanokalla vai mitenkä se nyt menee? Mulla siis -90 350 Sportside. Koneen sarjanumerosta ilmeisesti näkyy. Mitäs mieltä esim tosta setistä, vai riittääkö pelkkä nokan ja nostajien vaihto(hydrauliset???) http://www.ebay.com/itm/Chevy-265-283-3 ... 6f&vxp=mtr
    Luulis toi XE262H pyörivän jollain chipillä ihan mallikkaasti putkistoa lukuunottamatta muuten vakio tbi koneella? Olisko jotain ideoita esim chipin valinnasta ton 262 kanssa tai muuta järkevää vaihtoehtoa ton 262 tilalle? XE268 taitaa mennä karvan liian räyheeksi tolle vakio tbi:lle.
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    no tota, mä kattesisin silti vielä mielummin jonku 114 lsa:lla olevan nenän, ja jotku muut kun compin nostajat kun tuntuu että ne on kovin lyhytikäisiä nykyään..
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    Laahurilla tuo on.
    Lohkossa on tosin valmius (tehdas) rollerille.
    Tarvitset:
    -Rullanokan tehdas malliselle thrust platelle
    -thrust plate
    -Jakopää, jossa vastaava sopivuus
    -tehdas malliset nostajat
    -"kahdeksikot"
    -hämähäkki
     
  10. atobee

    atobee Gearhead

    Mistä vuosimalleista lähtien tuo valmius on?
     
  11. paja1

    paja1 Gearhead

    jos tbin lohko on 727 loppuisella nrolla niin rullavalmius ei ole mitenkään kirkossa kuulutettu.
    ja rytarin kanssa samoilla linjoilla tuon lsa:n suhteen. 110 on liikaa.
     
  12. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mun havaintojen mukaan rullavalmius esiintyy noin 1987 alkaen. (ehkä +/- 1 vuosi)
     
  13. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Oma kone kans -90 ja "Canada" koodilla. Eipä ollut rullaa, eikä edes valmiutta.
    Retrofiteillä laitoin.
    Paljon Lsa:ta, vähän 050 asteita, Pientä kanavaa kansissa,lämmintä imusarjaa. Puristus voi olla kympissä. Niistä TBI:n viritys on tehty.

    Eli melkein just päinvastoin kuin miten tehokkaat koneet tehdään :poff:
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    Asian voi helpoiten tutkia nostamalla jakajan pois ja hammaslääkärin peilillä katsoa nostajalaaksoon.
    Jos nokka-akselilinjan päällä on "bossit" hämähäkin kiinnitykselle, niin silloin on valmius.
     
  15. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Yleisesti -87 eteen päin uudemman polven "truck-moottoreissa" (L03 ja L05) on ainakin paikat "hämähäkille" nostajalaaksossa ja rullanokan Trust Plate:lle jakopäässä, mutta niihin ei ole välttämättä porattu reikiä, eikä kierteytetty...jostain 1993 eteen päin alkaa varmimmin olemaan kierteetkin.

    Itellä on yksi 1989 (L05), jossa paikat, muttei reikiä...toisessa samanlaisessa, mutta paljon uudemmassa Crate (L05) koneessa on reiät ja kierteet valmiina, samoin yhdessä 1994-5 (L05) koneessa.

    Henkilöauton koneet saattavat poiketa, niissä on ollut rullanokkia jo tuohon aikaan kun truck-koneet olivat laahurilla.

    4-puttisesta HD-koneesta en osaa sanoa...G30, 2500 - 3500 sarjan autoissa.
     
  16. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Tuo oma oli vanin keulilta ja siinä ei ollut edes niitä tötsiä mihin ois kierteet voinut tehdä. Koneen historia oli tiedossa ja piti olla alkuperäinen Lo5.
    Eli voi niitä silti olla semmoisia missä ei ole mahdollisuutta. Ne on vissiin sitten noita Canadan koneita.

    Ainakin jos omaa minun tuurini. :rotfl:
     
  17. brain error

    brain error 2nd gear

    Vähän menee ohi aiheen,mutta hyllyssä on lojunut tommonen TBI performer imusarja.Uskaltaakohan sitä koskaan edes asentaa paikoilleen kun vakiolla toimii hyvin ja näitä kirjoituksia kun lukee niin kaikki menee sekaisin viripalikoilla??
     
  18. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Ai ihan TBi:hin tarkoitettu Performer. Ei se siitä sekaisin mene.
    Pitäs toimia ihan kuin vakio.

    Tosin eipä se imari sitä vakiosta mihinkään oikeestaan muutakaan.
    Jotenkin en usko että muuttuu siitä miksikään muu kuin ulkonäkö.
     
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tosta Edelbrock 3704 imusarjasta on aika laimeita käyttäjäkokemuksia.
    Joillain F-body sivuilla jopa kirjoitettu, että hukkaa vääntöä verrattuna vakioon huipputehon säilyessä samana.
     
  20. Hassee

    Hassee 1st gear

    ok. Käytännössä ei siis ole juurikaan väliä, onko siellä sitten se laahuri- vai rullanokka? Kauhea polte olis päästä päivittämään nokka.. Täysin hepreaa minkä nokan ja chipin valitsen.
     

Kerro tästä muillekin!