Nokan valinta 350 TBI vuodelta -90

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Batman, 12.11.2013.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Tuo on nykyaikainen TBI-nokka 113 asteen LSA:lla, ja siitä on myös se roller-versio jossa 1.6 keinuilla nostoakin huimat .550". Vaatii tosin sitten asianmukaiset jouset jne.

    Selvennetään vielä (tai sekoitetaan) tuota nokkakulmaa. Pelkkä LSA-arvo ei pelasta eikä pilaa TBI:tä, vaan kyse on overlapista. Runsasasteisessa 114-LSA nokassakin on overlappia tarpeeksi sotkemaan käynti, toisaalta valikoimista löytyy jopa 108-LSA:n ja 240 asteen nokka jonka lyhyt overlappi voi toimia TBI:ssä.
    TBI:ssä toimivat viritysnokat on yleensä 30-35 asteen overlapilla ja vertailuna tuollasessa XE262:ssa 46 astetta ja 268:ssa jo 53 astetta.
     

Kerro tästä muillekin!