Nopeuden rajotin todistus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja mikkuli17, 15.11.2018.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Piirturitarkastus ei koske alle 7.5 tonnin yksityiskäytössä olevia kuorkkeja.

    Ei tarkasteta katsastuksessa, eikä kysellä todistuksia.
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Minä kun olen ollu siinä uskossa että piirturi on aina oltava tarkastettu jos se autoon on asennettu, oli käyttöpakkoa tai ei. Tosin katsastukseen se ei ainakaan ennen ole vaikuttanu koska sen valvonta kuuluu poliisille eikä katsastusmiehelle.
     
  3. signet

    signet Gearhead

    Näin minäkin olen luullut.Tosin ei mulla yksityiskäytössä ole yhtään,eikä alle 7,5tonnisia,niin ei tarvikkaan tietää.Ja tosiaan,se että katsastusmies ei kysele todistusta,ei vapauta olla tarkastamatta piirturia.Valvonta nimenomaan kuuluu poliisille.Ja vaikka ratsiasta pääsisi läpi ettei todistusta kysytä,niin se ei tarkoita ettei sitä tarvisi.
     
  4. Voliant

    Voliant 1st gear

    Keväällä/kesällä päivämäärää en nyt muista, mutta tuli säännös että kaikissa autoissa joihin on asennettu piirturi tulee se kahden vuoden välein asianmukaisesti tarkistuttaa, vaikkakaan sille ei käyttö velvoitetta olisikaan... Kaikki konttorit ei tätä käytäntöä ole kuitenkaan ihan omakseen vielä ottanutkaan, hyvä näin:rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!