North Blacklist ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 10.12.2017.

?

Olisiko North Blacklistalle tarvetta?

  1. Kyllä ja osallistuisin itsekin

    27 ääntä
    27,3%
  2. Kyllä, tulisin katsomaan BL-kisoja

    65 ääntä
    65,7%
  3. Ei ole tarvetta, katukisa sutinaa riittää pohjoisessa jo muutenkin

    7 ääntä
    7,1%
  1. XVD

    XVD Gearhead

    Se on justiinsa näin mitä aulis sanoo.. Pitäs immeisten päästä eroon siitä ujoudesta. Ja se on sitten mukavampi vanahana muistella niitä tilanteita ja voittoja ja miksei myös hävijöitä. Ni ei tarvi ainakaan siinä vaiheessa ajatella et olis pitäny ku on jo myöhästä.
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Täälläpäin useampi tekalalla isojen muutosten takia jonka takia eivät kerenneet radalle tänä kesänä mutta tulevat entistä nopemapana takaisin radalle kun kasassa.
     
    GS tykkää tästä.
  3. XVD

    XVD Gearhead

    Hieno homma. Mukaan vaan.
     
  4. XVD

    XVD Gearhead

    Se on ymmärrettävää jos on tekniikka hajalla ni ei sitä sillon voi ajaa. Samoin oli haatajalla. Mutta aikoo ens vuonna olla taas mukana. Tuo motoparkki olis kyllä hyvä. Ei täältäkään ole liian pitkä matka. Mutta kuka siellä ottaa aikoja? Joku muu kuin fhra?? Järjestääkö siellä joku taho testi päiviä?
     
  5. Sale

    Sale 1st gear

    Juu Kyllä ens kesänä ollaan mukana. Ehkä meiltä jopa kahdella autolla
     
    supo ja XVD tykkäävät tästä.
  6. North Blacklist 2018 ja 2019

    Kaudella 2018 oli ajajia yhteensä 24, muutama auto joka kävi vain yhdessä tapahtumassa ajamassa. Kalajoki oli suosituin, 16 ajajaa.

    Kaudella 2019 oli ajajia 14, ydinporukka joka ajoi jotakuin kaikki, oli kutistunut 5-7 autoon, eniten oli 7 autoa paikalla. Yhden tapahtuman ajajia reilusti.

    Kausi 2018 oli erittäin hyvä. Kausi 2019 huono. Mistä tämä johtui? Tietooni on tullut seuraavia syitä, kiinnostus mennyt, auto ei valmistunut, kokenut auton liian hitaaksi eikä järkeä osallistua ym, 2 NBL tapahtumaa oli samaan aikaan Porin kisojen kanssa, muutama auto siellä.

    Tällaisilla osallistuja määrillä ei ole järkeä jatkaa ensi vuonna. Autoja on kyllä valmistumassa, mutta tulevatko ajamaan?

    Ensi vuodelle puuttuu myös Racemaster. Olen ”sponssannut” kaksi kautta ajoja omalla lompakolla, katson sen olevan riittävästi. Tähän kohtaan pientä korjausta/täydennystä. Janne Uskalilta on tullut avustusta kuluihin.

    Auto on (kai) valmistumassa ensi vuodelle ja tarkoitus ajaa jotain ja jossain. 2018 vuonna ajoin ja hoidin racemasterin virkaa, ainakin omat ajot kärsi aika pahasti pienestä ja suuremmastakin kiireestä johtuen 1,5s reaktioo ym.

    Jos tässä jonkinlainen ihme tapahtuu ja ajot jatkuu ensi vuonna, autoja pitää tulla enemmän, sanoisin 10 olevan minimi joka tapahtumaan. Racemasteria myös tarvitaan, onko vapaaehtoisia? Jos ajot onnistuu omalta kohdalta olen kyllä auttamassa uutta Racemasteria.

    Minkä pitää muuttua jotta saadaan lisää osallistujia? Onko ajopaikat ok? Motoparkista on tullut ehdotuksia uudesta paikasta. 2018 Uskalin Janne yritti saada Radalle.com tapahtumaan NBL ajoja, se ei sitten toteutunut.

    Kahtena vuotena on ajettu Pudasjärvellä, Kalajoella, Kauhavalla, Seinäjoella, mielipiteitä paikoista puolesta ja vastaan olisi hyvä kuulla. Jos vielä ajetaan, niin missä?

    Fhra on ilmoittanut oman tapahtumakalenterinsa, sen jälkeen muut tapahtumajärjestäjät on alkaneet tekemään omaa kalenteriansa. Molemmat West Coastin Porin kisat olivat samaan aikaan Kalajoen tapahtuman kanssa, jotain muitakin päällekkäisyyksiä oli, ne ei vaikuttaneet NBL ajeluihin. Suomen kesä on lyhyt ja paljon tapahtumia on joka viikonloppu, niin helppoa ei ole kalenterin tekijöillä.

    Olisiko se mahdollista jos ajotapahtumien järjestäjät keskustelisi toistensa kanssa, eikä samalle päivälle tulisi kahta ajoa? Ainakin tässä NBL alueella samaan aikaan järjestettävät tapahtuman syö osallistujia.



    Mielipiteitä Kiitos!
     
    Muokattu: 9.9.2019
    Volvo_5.7 tykkää tästä.
  7. XVD

    XVD Gearhead

    Joo.. Nämä kalajoen ajopäivät on sovittu yleensä jo talvella ku sinne ei taho olla vapaita päiviä hyvin paljoo.. Ja wcsc päivät ovat sopineet sen jälkeen kun kalajoelle oli jo sovittu. Ilmeisesti porilaiset eivät kahtele kalenteria tai ei kiinnosta katella tai sitten vaan sielläkin on vaan niin vähän päiviä minne sopii.. No eniway. Listaa on mukava ajaa, mutta ajan ens kauella myös wcsc street outlaw kisoja. Toivotaan että ei ole kovin useesti päällekkäin. Ite tällä kauella oon ollu mukana kaikissa lista ajoissa ja siihen päälle vielä wcsc kisat seinäjoella ja pari muuta testipäivää.. Eli siis ajettu on. Eikä se ole niin hirmu kallista. Jos meikä pystyy ajaan nuita kisoja tällä palakalla ni pystyy kyllä varmasti moni muukin... :pinup:
     
    päivystäjä tykkää tästä.
  8. MJF

    MJF Double Gearhead

    Meillä Kalajoella oli päivät varmaan ensimmäisenä varattuna kentän osalta. Pudasjärven päivät julkaistiin kuitenkin ensin, siinä oli meidän kanssa jo kaksi päällekkäistä päivää, joista toinen saatiin siirrettyä. West Coastin päivät julkaistiin paljon myöhemmin ja Porin päivät oli sitten yhtäaikaa jo kertaalleen muutetun päivän kanssa yhtäaikaa. Pudasjärven Tepon kanssa tuossa jo oli vähän puhetta että pitää soitella ja miettiä yhdessä päivämäärät ettei kävisi ens kesänä samalain, pitää ottaa vielä West Coastin kaverit samaan piiriin miettimään.
     
    NorthBlacklistRacemaster tykkää tästä.
  9. XVD

    XVD Gearhead

    Vaasan porukka haluais muutenki tehä yhteistyötä ku ei ole talkoo porukkaa sielläkään
     
    NorthBlacklistRacemaster tykkää tästä.
  10. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Vähän ihmettelevää ulkopuolisen pohdintaa; miten tuo radalle.com porukka saa aikaan Track-weekin vaikka se tuninki/driftinki kulttuuri on paaaaljon tuoreempaa/uudempaa kuin (katuauto)kiihdyttely? Ajatteleeko ne porukat jotenkin eri tavalla? Mitä heillä on hommassaan toisin tai puuttuu, kun tuollaiseen pystyvät?
    Pitäiskö kiihdyttelyporukan vaikka kysäistä heiltä neuvoa? :rolleyes:
     
    Muokattu: 10.9.2019
    supo, xarper ja fishbone tykkäävät tästä.
  11. Onko radalle.com tapahtumissa oikeasti paljon väkeä ja kuskeja. Sitä hommaa voi käydä katsomassa vaikka jurvassa tai kemoralla. Taitaa energiajuomaporukka kasvaa siitäkin toiminnasta ulos tai sitten vain liian moni häslännyt huonoilla kumeilla ja nyt driftaa lastenvaunujen kanssa....

    On paljon juteltu asiasta ja eihän tämä ole yhden jutun ongelma.
    - osallistujamäärät FHRA kisoissa
    - osallistujamäärät blacklist jutuissa
    - wcsc osallistujamäärät
    - katsojakisat vaikka vain EM kisassa...

    Nykyään on niin paljon tapahtumia, tarjontaa, harrastusmahdollisuuksia kuin verrattuna 80-90lukuihin jne että ei vaan riitä porukkaa. Jos käy katsomassa SM ratakisaa, ei siellä ole montaa ihmistä ja nekin vähäiset on varikkorannekkeella.

    Amerikan Drag Week / Ruotsin Street Week jutuista pitäs ottaa hyviä asioita ja täällä homma lähtis erilaiseen nousuun katuautojen kohdalla jos
    - järjestäjät tekisivät yhteistyötä kisahommissa jo aikaisessa vaiheessa.
    - säännöt samantyyppiset kuin ruotsin Street Week säännöt. Luulen että suurimman osan mielestä ne säännöt on sitä mitä tässä halutaan. Me ei enää muistella eikä haluta ajaa +30v takaisilla Hangon katukisojen säännöillä vaan maailma on mennyt eteenpäin ja niin on mennyt osat, autot, radat,....
    - Olen sitä mieltä että kisat pitäs keskittää semmoselle alueelle että sinne on helppo tulla joka paikasta. Kaikella kunnioituksella pohjoisen kisajärjestäjiä kohtaan, mutta totuus on se että mitä enemmän on autoja paikalla, sitä enemmän homma saa tuulta siipien alle. Eli Motopark, Hyvinkää, Pori, Kauhava alue on semmoinen , jonne on kaikkien halukkaiden helppo matkustaa joko päiväkäynnille tai vaikka yökuntiin. Jos kisaviedään mahdollisimman kauas +600km päähän mahdollisista potenttiaalisista kisaajista, niin heti karsii vähintään 30% kisaajista pois, mutta jos rataan on panostettu sinne on esim. 350km matka, on helpompi kynnys lähteä aamulla matkaan ja ajamaan kisaa.

    Ei kukaan enää nykyään tavoittele mitään sarjan tai cupin voittoa, jossa 2-4autoa on ajanut koko setin läpi. Eihän siinä ole mitään tavoiteltavaa kuin korkeintaan niillä 2-4autokunnalla jotka pokaalinhimo silmissä kiertää koko cupin. Minusta juttu on se että panostetaan siihen että on samat säännöt kuin meidän mallimaassa eli Ruotissa. Siellä tätä katukisakulttuuria tuli jo käytyä katsomassa 35v sitten ja heilläkin on varmaan omat ongelmansa, mutta ovat saaneet pidettyä homman toiminnassa mm. tällä street week hommalla. Kun taas katsoin Amerikan Drag Week lähetyksiä niin tulin enemmän ja enemmän siihen johtopäätökseen että Pro kuusi on se millä tulisi mennä. .500 pro kuusi toimii kaikille katuautoille hyvin ja se antaa mahdollisuuden myös hitaamman auton pärjäämiseen eliminaattorissa, jos kuski on hereillä ja auton rollout on kohdallaan.... On mukava ajaa kun rata on hyvä ja saa ajaa. Siitähän nauttii sekä katsojat ja kuskit.

    Taisi tänäkesänä olla ihan ehdoton ykkönen Hyvinkää? Ainakin kaikki jotka olivat siellä kehuivat rataa, kisaa, järjestelyjä. Blacklist ja Wcsc kisojen ilmoittautumismaksu jne on varmasti kohdallaan ja moni muu asia, mutta yhteistyö toisi porukkaa kaikkiin tapahtumiin = kisat olisivat kannattavia ja positiivinen pöhinä veisi sen myötä hommaa eteenpäin. Nopeasti asennettavia pienen porukan ajanottolaitteita pitäs olla lisää. Race America vehkeitä jo katselin yli 10v sitten ja kävinkin heidän luonaan Californiassa. Semmoiset on ainakin Kalajokilaakson USA Carsilla. Auttaisi paljon mm. Motopark jne tapahtumia, kun ei tarvi tilata toiselta puolelta suomea "kolonnaa" miehiä vehkeineen järjestämään kisa.

    Toivottavasti joku juttu jatkuu ja jos on näitä Blacklist kisoja, niissä saa ajaa. Malmi on suosittu ja siellä paljon muita kokeilijoita ja ajajia. FHRA:lle erittäin hyvä tulonlähde ja siksi siellä voi olla haasteellista ajaa haastekisoja oikeasti paljon. Viisaammat tietää ja päättää mitä tehdään, mutta toivottavasti ei helmi - maaliskuussa.

    Oma kalusto on melkein valmis ens kesää varten. Pari päivää vielä hommia ja sitten jään oottelemaan kisoja.
    Aulis
     
    MRKM, päivystäjä ja NorthBlacklistRacemaster tykkäävät tästä.
  12. supo

    supo Double Gearhead

    2020 on Motoparkissa kaksi tapahtumaa huhujen mukaan eli radalle.con ja yksi kadunmiehen tapahtuma eli näillä tiedoilla kaksi loistavaa tilaisuutta tehdä kisaa....
     
    Herje tykkää tästä.
  13. "Ensi vuodelle puuttuu myös Racemaster. Olen ”sponssannut” kaksi kautta ajoja omalla lompakolla, katson sen olevan riittävästi. Tähän kohtaan pientä korjausta/täydennystä. Janne Uskalilta on tullut avustusta kuluihin."

    Eikös Teillä ollut joku sponsori teiltäpäin jolta piti tulla jotain rahallista korvausta näihin Blacklist ja North-Blacklist kuluihin? vai oonko mää ymmärtänyt oikein asian.
    Kukaan ei omilla kuluilla näitä hommia järjestä tai ajele. Minimi on nollaraja eli kulut pitää saada pois järjestäjille ja tietenkin radat ja muut paikkojen omistajat haluaa tuottoakin saada, se on selvää.

    radalle.com tapahtuma onkin kiehtova kisajuttu. Taitaa olla pikkusen erilaista porukkaa ja meininkiä. Tuskin herättää "ryntäystä", mutta toki muut kadunmiehentapahtumat on aina tervetulleita ja olisi suotavaa että tulisivat ajamaan niihin. Täällä meilläpäin on kymmeniä hyvin kulkevia autoja, mutta aina on jonku koira penikoimassa, akalla kuukautiset, astianpesukone jumissa, traileri katsastamatta tai muuta mukavaa. Samat kaverit on kyllä aktiivisia sosiaalisissa medioissa kommentoimaan jne (vai mitä ne facet yms onkaan)

    No, katsellaan ja odotellaan. Eikö jossain jotain ajeta ja jos ei muuta mukavaa ole niin aina pääsee ruattiin ajamaan.
     
  14. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä meitä oli 2019 radalle.com kiihdytyshommassa oli ihan kunnon kalustoa eli tervetuloa Auliz katsomaan ennen kuin huutelet sellaista mistä et tiedä mitään!Eli oli ihan perus autoa,hieman rivakampaa ja sitten sellaista että 8s saavutetaan peruslähdöillä.Ps.oli muuten varikko täynnä erilaista kalustoa joilla ajettiin kolmessa eri kohteessa koko päivä ja porukkaa myös.Ps.siellä myös oli Streetman cupin osakilpailu pyörille.
     
    Muokattu: 17.9.2019
  15. No mutta sittenhän siellä oli mukavaa kuin puttepossun nimipäivillä. Ei tässä mitään huudella, kun ei kirjoiteta isoilla kirjaimilla eikä ole huutomerkkejä perässä. 8sek on kova juttu, mutta sinne ei tuommoisilla meikäläisen paskahuuseilla pääse, painaakin niin paljon ja tehoa on vain samanverran kuin naapurin koreanihmeessä, mutta kunhan tuossa omaksi iloksi vähän ajelee siellä missä haluaa.

    Tässä osiossa muuten yritetään miettiä tai ainakin ideoida North Blacklist ja Blacklist hommia. Miten Supo niitä saisi järjestettyä sinne Motoparkkiin? Sulla on aikaa, kun oot eläkkeellä, ala meille Racemasteriksi vai mitä? Niin, ja pitää muistaa että jos eivät halua niitä siellä järjestää niin sitten muualla... mutta Racemaster kun alkaa järjestelemään niin tulee valmista.

    Supo , ei kannata aina lukea yhden ihmisen mielipidekirjoitusta niin naama mutrussa. Ideoita saa heittää ja luulen että niistä voi joskus jotain aina poimiakin. Katoko meilläkin pitää olla jotain mitä ajetaan kun meistä ei tuu koskaan ET -kuskeja kun oomma vain harrastajia ja autot on leimassa. Mutta jos oikein meitä onnistaa niin voimme vaikka välillä ajaa pro kuusella vaikka super käässiä...

    Aulis
     
    Muokattu: 17.9.2019
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Kyllä ensi kesänä on kaksi mahdollisuutta Motoparkissa jos vaan haluaa ajaa eli FHRA kadunmiehen tapahtuma sekä radalle.com.Tuohon racemaster hommaan valitettavasti ole rahaa/ aikaa kun muita racehommia ja tuohon lähtökuusi hommaan sen verran että taisin voittaa sellaisen luokan sm:n jossa ajettiin pro kuusella jos olen oikein ymmärtänyt!Terveisin Supo Ps.Auliz ei enää tätä paskanjauhantaa asiasta!
     
    Muokattu: 18.9.2019
  17. Supo on tekijämies ja olisi hyvä racemasteriksi. Harkitse nyt edes. Ei sitä tiedä kuinka hyväksi tämä vielä muuttuu ja sponssit herää.

    Yritin etsiä radallecom kiihdytystuloksia motoparkista, en onnistunut. Kertoisitko Supo montako ajajaa oli.

    Radalle tapahtumissa taitaa pääasiassa olla rata-ajoa ja driftinkii enempi, niin välttämättä blacklist ajot ei sinne kuulu tai eivät halua tämäntyyppistä toimintaa. Kadunmies tapahtumassa toimisi varmaan paremmin?
     
  18. supo

    supo Double Gearhead

    En tiedä mihin Blacklist ajot sopii mutta Radalle.com tilaisuudessa on yksi alue kiihdytys ja 2019 ajamassa olleena niin en keksi mitään syytä miksi ei lista ajot sovi sinne.En osaa tarkkaa sanoa mutta heitän oman arvion että 40 autoa ainakin ja pyöriä yli 30 kpl ja suatto että oli enemmänkin.Sai ajaa niin paljon kuin kerkisi/pystyi eli ajoaikaa oli kyllä tarpeeksi.Tuohon racemasterin hommaan ei kyllä kerkiä eli alustavasti luvattu että ulkomaille mennään Hockenheimiin,Tierppiin sekä muita kisoja Ruotsista EDRS kisoja sekä kotimainen SM-sarja ehken.Ps.jos tulee hommattua oma kisapirssi vielä kerran niin aika on aika kortilla,juuri Gardemoenin kisasta tiistai aamuyöstä palattu ja hieman takki tyhjä.
     
  19. RcT

    RcT Gearhead

    Radalle.com Motopark Autoja oli viivalla 31kpl ja pyöriä 26kpl. Parhaat ehti vetää 26 lähtöä (pyörä). Ajettiin 574 lähtöä.
    Aikaa oli kyllä kaikille. Olis kyllä ajattaa enemmänkin kun viivalle vaan olis tullu kalustoa...
    Nopeimmat oli autoissa Alle 4L 9,189 (Escolla Kuitunen)
    ja yli 4L 9,979 (Jussila Novalla)
    Pyörissä nopein ajo 8,854 (B-KingTaneli L)
     
    Muokattu: 18.9.2019
    supo tykkää tästä.
  20. supo

    supo Double Gearhead

    Nämä ajat on no prep radalta eli aivan neitseellinen pinta.
     

Kerro tästä muillekin!