North Blacklist ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Bee-One-Power-Gear, 10.12.2017.

?

Olisiko North Blacklistalle tarvetta?

  1. Kyllä ja osallistuisin itsekin

    27 ääntä
    27,3%
  2. Kyllä, tulisin katsomaan BL-kisoja

    65 ääntä
    65,7%
  3. Ei ole tarvetta, katukisa sutinaa riittää pohjoisessa jo muutenkin

    7 ääntä
    7,1%
  1. raceman

    raceman Gearhead

    Talvella paukutellaan henkseleitä ja kesällä koitetaan ajaa
     
  2. XVD

    XVD Gearhead

    Niin sittenhän se nähään miten se meni.. :):D
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    No minulla ei oo varaa vielä paukutella mitään,mutta sopivalla kombollahan tuommonen Unski menee jopa 9 aikoja,paitsi ettei minun lompakko siihen riitä :)
     
  4. GS

    GS Gearhead

    Niin, mutta onko tämä kaava oikeasti toimiva?

    Siis mikäli toimintaa halutaan kasvattaa ja saada mukaan käytännössä koko Street kenttä?
    Nykysäännöt kuitenkin aiheuttavat melko paljon ”hämmennystä” ja mikäli näiden aluejakojen kautta, sekä mahdollisen Alastaron alasajon myötä porukkaa olisi tulossa paljon lisää sisään, joudutaanko sääntökysymyksiä oikeasti tarkentamaan? Ei kai ole mitään järkeä heittää osa jengistä ulos jos ”lajipotentiaalia” olisi paljon enempäänkin?
    Eikö tässä nyt olisi tuhannen taalan paikka jakaa toiminta itse asiassa neljään alueeseen (etelä, itä, länsi ja pohjoinen ) ja ottaa Black List:lle ekana nämä jenkeistä kopsatut No Prep jaot? Eli nyt ensin kolme luokkaa: True Street, Small Tire ja Big Tire?
    True Streettiin leimapelit siirtymäajolla tai sen mahdollisuudella ja Small&Big tire luokkiin peltikoppaiset Race Streetterit (ei putkirunko, peltilattiat, peltikoppa,jne/= SFI 25.3 ja 25.5).
    Jos Alastaron suhteen käy oikeasti kylmät, niin ehkä siinä tapauksessa lisäksi ”Pro Mod street” jossa vaatimus: Toimivat ovet = full tube chassis?
    Oikein pitkässä juoksussa ja mikäli jengiä on paljon, voisi mukana olla ”Importit” ja ”Factory Streetit”?

    Tämän toteutuessa loppuisi...tai ainakin vähenisi kitinä siitä mikä on ”katuauto”, eikä yritettäisi väkisin ahtaa pyöreää palikkaa neliskanttiseen reikään.
    Samalla saataisiin skaboihin oikeat leimakilvelliset Street autot, sekä alustanumerolla varustetut ”monsterit”, eli jokaiselle jotakin? Ilman jakoa ”True” ja ”Race” streettereihin ollaan aina ja ikuisesti tässä ”street väännössä”, mikä on ”katuautompi”? Lisäksi, jos homma paisuu, kiukkua alkaa nousemaan enemmän ja enemmän sääntötulkinnasta...jota ei ole?

    Neljä aluetta takaisi kaikille osallistujille kohtuu lyhyet kisamatkat kaudella, sekä samalla saataisiin aitoa kilpailua aluekuninkuudesta. Kauden lopulla ajettaisiin ”cash day” skabat jossa katsottaisiin koko Suomen kunkku ?
    Eli alueelta 3-5 parasta joka luokasta, käteisellä 50-500€? osallistumismaksu ja potti jakoon luokan voittajalle.
    Väitän että tällä systeemillä tästä saataisiin juuri se Street, mikä Suomessa ison yleisön silmissä koettaisiin ”Streettinä” ja minkä ympärillä oikeasti Street keskustelu käytäisiin?

    Tällä systeemillä mm.me lähtisimme tuolla valmistuvalla Big Tire "monsterilla” nimenomaan tähän mukaan, koska olemme vakaasti sitä mieltä että siinä on oikeasti street tulevaisuus Suomessa jos fyyra haluaa pitää nykyisensä...nykyisenä. Oli Alastaroa tai ei ja muut kyllä seuraa perässä myöhemmin kun nähdään että hommahan toimii.
     
    Muokattu: 28.12.2017
    Catiska ja Poni -69 tykkäävät tästä.
  5. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    Riisikippo...
     
  6. Hegemon

    Hegemon 2nd gear

    Mutta miks BL pitää muuttaa joksikin muuksi mitä se nyt on?

    Tuon NP sarjan voi rakentaa ihan erikseen. Ja itse näen asian sillä tavalla että kyllä se vielä tuleekin. Ongelmana tietysti on se että jos niihin haluaa rahapalkinnot on ajot ajettava muualla kuin kadunmiehen päivillä koska nuohan on ns. testipäiviä joissa ei saa olla kilpailutoimintaa. Tai järjestävän tahon täytyisi muuttaa niitä ja se tietää lisää maksuja sekä lupahakemuksia.
     
  7. GS

    GS Gearhead

    Ei varmasti ole kovin järkevää rakentaa enään yhtäkään säännöiltään poikkeavaa Street systeemiä tähän maahan, vaan pyrkiä harmonisoimaan koko nyt oleva kenttä.
    Eihän tähän nytkään tarvitsisi NP:stä poimia kuin kuin tuo autoluokkajako ja hieman karrikoiden tuoda siis vain kaksi rehellistä Race Street luokkaa lisää, jolloin oikeat streetit voisivat ajaa oikeita streettereitä vastaan ja racestreetterit omiaan vastaan ilman lapsellista venkoilua?
    Nämä rahapalkintojutut, mikäli niitä haluttaisiin, olisi vain kauden päätöksen koko maan mestaruuskisassa, jos olisi?
    Eli eihän BL oikeastaan muuttuisi mitenkään, vaan siihen tuotaisiin muutama lisäelementti joka taas toisi paljon lisää toimintaa ja kisaajia(eli fyyran kilvettömällä street autolla olisi myös paikkansa/luokkansa listalla,jne) ?

    Itse en oikein ymmärrä sitä miksi Suomessa Street kuviot pitää pitää erilaisin säännöin mahdollisimman pienenä ja nurkkakuntaisena, kun pienin sääntöviilauksin kaikki Suomistreetit voisivat ajaa missä tahansa skabassa ja ilman ”venkoilua"?
     
    Muokattu: 28.12.2017
    Camino'79 tykkää tästä.
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    Olikos Mansumäki tms jolla se kirppu ?
     
  9. Vermilion

    Vermilion 3rd gear


    Joo vaikka tollasia riisikippoja! Kevyitä autoja!

    Fiatti se nyt ei oo riisikippo mutta semmonen pikkulaitos kuitenkin..
     
  10. Larry

    Larry Double Gearhead

    Vai Mansukoski?
     
    valtope tykkää tästä.
  11. GS

    GS Gearhead

    Näitä, sekä annetaan mahdollisuus myös näille isoille tehokkaille Real Steel ”malmikasoille”: (yleisö tykkää molemmista):



    [​IMG]
     
  12. cuda69

    cuda69 Gearhead

    juu se
     
  13. MIAMIDRAGRACING

    MIAMIDRAGRACING 2nd gear

    Jep, kerrotko jo suorituspaikat näille malmikasoille?
     
  14. GS

    GS Gearhead

    Siellä missä Street ajaa Suomessa tälläkin hetkellä?
    Alastaro voi poistua kuviosta, mutta 1/8 menee missä tahansa, eli ihan kuten näillä mennään tänä päivänä ”rapakon takanakin”.
     
    Muokattu: 28.12.2017
  15. Ade62

    Ade62 3rd gear

    Järjestä ens kesänä pari tällaista tapahtumaa, niin nähdään miten homma alkaa toimia. Laitat säännöt johonkin nettisaitille, ja sit vaan odottamaan ilmoittautujia.
     
    valtope ja peltsi tykkäävät tästä.
  16. Luulen kyllä pohjoisen mustanlistan aloittavan ajamisen vanhoilla hyviksi havaituilla etelän säännöillä. Eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan kun 3500 heppaisia promodeja alkaa tulla mukaan.
     
    MaxDura tykkää tästä.
  17. GS

    GS Gearhead

    Mitähän se ”toisi tullessaan” jos Pro Modeille olisi oma luokka/mahdollisuus ajaa listasijoituksista? Ei varmasti mitään, eli viivalla tuskin nähtäisiin yhtäkään pro modia.
    Tähän kansainväliseen Street perusjakoon: True Street, Small Tire ja Big Tire ei sovitu kuitenkaan mikään Pro Mod, vaan sitä varten pitäisi olla Pro Mod luokka, jota tuskin Suomessa tullaan tarvitsemaan (paitsi ehkä jos Alastaro on kuitattu, niin ”full tube frame”)?

    Ei, siitä ei ole epäilystäkään etteikö Suomessa edelleenkin ensi kautena ajeta eri systeemein Streettiä omien kuppikuntien näkökulmasta, koska ”sehän on hyväksi havaittu”.
    Siinä vain ei oikein ole mitään järkeä, että joka leiri omilla säännöillään heivaa ulos suuren määrän potentiaalisia kilpailijoita, ikäänkuin siihen pitkässä juoksussa olisi varaa?

    Eli kysytään näin päin, eikö BL voisi ajattaa jossain vaiheessa myös Big Tire listaa, mikäli tulijoita olisi? Entä leima voimassa olevien ja muutokset otteessa olevien True Street listaa?
     
    Muokattu: 29.12.2017
  18. Jos Alastaron suhteen käy oikeasti kylmät, niin ehkä siinä tapauksessa lisäksi ”Pro Mod street”

    Ajattelin sinun haaveilevan pro mod streetistä kun olit näin kirjoittanut. Ei se tuo mitään muuta tullessaan kun pito-ongelmat. Nykyisillä lentokenttäradoilla ei oikein pitoa ole heikkotehoisimmillekkaan.

    Menneelläkin kaudella BL porukassa ajoi big tire autoja, kapeampi renkaisten joukossa, käsittääkseni ovat hyvin sopineet samaan joukkoon. Miksikäs ei leveärengasluokka, jos autoja olisi paljon, Mistä ne löytyisi?
     
  19. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    -Big tire
    -Small tire
    ja
    Katsastetuilla samat (Vaatii että pystyy ajamaan lenkin kadulla, ei ylikuumene löytyy pakkivaihde, käsijjarru yms.)
    Big Tire
    Small Tire

    Tuollaiset ehdotuksena ja vois olla noissa myös ihan selvät maksimi leveyt ja Smalltire voi olla oikeesti pikkurenkaiset vaikka maksimissaan 250 leveät takarankaat tai jotain semmosta.

    Sitten jos nuo ei katsastetut lähtee lapasesta niin sitten niille jotain lisäluokittelua omaan ryhmäänsä vaikka 3 luokka. (6-7.49) varttimaili autot. Tosin nopeus rajat on vähän typeriä... pitäis määritellä jollain muulla noi nopeammat autot kuin ajan perusteella.
     
  20. stana

    stana 3rd gear

    Ööö. BL kisat ei ole omia järjestettyjä tapahtumia, on muiden tapahtumien yhteydessä? Turvallisuussäännöt menee tapahtumanjärjestäjän mukaan? Miksi pitäis alkaa tehdä uusia sääntöjä ja luokkia, jos nyt homma toimii. Kun nytkin sanotaan että on kisoja joka lähtöön ja kenttä on hajalla, niin miksei voi mennä sinne missä on sopivat luokat? Miksi säännöt pitäisi muuttaa autojen mukaan, eikä autoja voi tehdä sääntöjen mukaan? En aja enkä ole ajamassa, mutta just nyt on sivusta seuraajalle hyvä. Ei ole isopyörä promodi importti luokkia, kaikki on nyt samassa ja nopein on voittaja, ei seliteltävää. Ja ei fhra häviä eikä lopu alastaron myötä, menee hetki että löytyy uusia paikkoja, mut kyl se siitä. Sen suhteen pitäis vaan keskittää tarmo uuden paikan etsimiseen ja tulevaisuuden suunnitteluun.
     
    pinola ja Hegemon tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!